Aviseringar
Rensa alla

Träna rätt? Äta rätt?


ät aldrig innan typ 17 eller 18 varje dag[party] dvs skippa både frukost och lunch, men ät mer sen. det är jätteeffektivt, eftersom att man alltså går med tom mage i flera timmar så tvingar man kroppen att bränna fett, eftersom att det inte finns något annat ställe att ta energi ifrån. och på de få timmarna man har mat i magen hinner kroppen inte bygga upp så mycket mer fett, och behöver använda det du stoppar i dig till att ge energi åt kroppen i första hand, snarare än att bygga upp fettlagret. såvida du inte äter jättemycket.

håll också koll på dina kalorier och räkna iaf på ett ungefär hur mycket du stoppar i dig. och försök att inte överstiga typ 50-60% av det rekomendera dagliga intaget.

så har jag gjort nu, och har gått ner typ 3 kilo på typ en och en halv vecka[party]


   
SvaraCitera

postis_per:

ät aldrig innan typ 17 eller 18 varje dag

Det lät lite konstigt imo. Hur fan ska man klara det när man går i skolan?

Låter lite som en vansinnigt försök till extrembantning, Skulle hellre säga att ät INGET efter 17 eller 18, Men funkar det för dig! [wink]?


   
SvaraCitera

postis_per:

ät aldrig innan typ 17 eller 18 varje dag

i lold


   
SvaraCitera

schill:

Låter lite som en vansinnigt försök till extrembantning, Skulle hellre säga att ät INGET efter 17 eller 18, Men funkar det för dig! [wink]?

kan man nog också göra[blush] brukar dock inte göra så i skolan[sad]

Appuru:

i lold

wai[mad]


   
SvaraCitera

postis_per:

wai

För att om du gör så kommer kroppen på det långa skottet, att ställa in sig på svält och därför har man då gått ner mindre än man hade gjort om man bara deffat ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orkar inte förklara.
VARFÖR FAN KAN INTE FOLK SÖKA PÅ DE 10000000 TIDIGARE TRÅDARNA SOM FINNS OM EXAKT DETTA ÄMNE?!?!?! [mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Appuru:

För att om du gör så kommer kroppen på det långa skottet, att ställa in sig på svält och därför har man då gått ner mindre än man hade gjort om man bara deffat ordentligt.

bah[no-no] jag menade ju inte att det är något hälsosamt sätt att äta liksom hela tiden[no-no]


   
SvaraCitera

postis_per:

bah jag menade ju inte att det är något hälsosamt sätt att äta liksom hela tiden

[crazy]


   
SvaraCitera

postis_per:

ät aldrig innan typ 17 eller 18 varje dag[party]

20 låter som en mer lämplig gräns om trådskaparen är en studerande vilket jag förutsätter. [crazy]

postis_per:

dvs skippa både frukost och lunch, men ät mer sen. det är jätteeffektivt, eftersom att man alltså går med tom mage i flera timmar så tvingar man kroppen att bränna fett, eftersom att det inte finns något annat ställe att ta energi ifrån.

Frukost är dagens absolut viktigaste mål, om man inte äter det är man en levande zombie under hela dagen. Och det där låter mer som självsvält, det funkar bättre att deffa (dvs ha större energiförbrukning än energiintag).

Och just det, du är väl medveten om att du även blir av med dina muskler när du går runt med tom mage i flera timmar?


   
SvaraCitera

Jerkix:

m man inte äter det är man en levande zombie under hela dagen

neydå[no-no]

Jerkix:

Och just det, du är väl medveten om att du även blir av med dina muskler när du går runt med tom mage i flera timmar?

näh bara om man är jättesmal/ inte har något fett[no-no] då det är betydligt lättare att bryta ner fett till energi än att göra samma sak med muskler[no-no]


   
SvaraCitera

postis_per:

neydå[no-no]

Jodå, kroppen behöver mat för att fylla på energiförråden inom ett par timmar efter att vi har vaknat.


   
SvaraCitera

Jerkix:

Jodå, kroppen behöver mat för att fylla på energiförråden inom ett par timmar efter att vi har vaknat.

nej, det är enklast och bekvämast att göra det med mat, men om man inte får i sig mat då så tvingar man kroppen att bränna fett[no-no]


   
SvaraCitera

postis_per:

om man inte får i sig mat då så tvingar man kroppen att bränna fett[no-no]

Visa mig en pålitlig källa som stöder det påståendet på det, tack. [smile]

Jag har läst mig till att det enda som händer vid självsvält (som du verkar prata om, ett mål mat om dagen är för lite) är minskad ämnesomsättning.


   
SvaraCitera

Jerkix:

Visa mig en pålitlig källa som stöder det påståendet på det, tack. [smile]

var skulle man annars få energin ifrån menar du?[no-no]


   
SvaraCitera

postis_per:

var skulle man annars få energin ifrån menar du?[no-no]

Mat? Det finns en anledning till att vi måste äta för att överleva. Vi är djur, med andra ord konsumenter. Vi måste äta upp s.k. producenter för att få i oss energi.


   
SvaraCitera