Aviseringar
Rensa alla

träna rupan!


mest effektiva träningen för rumpan, när målet är fast och "hög"?


   
Citera

världsdans.


   
SvaraCitera

Öl


   
SvaraCitera

gör såna där övningar med att stå på alla fyra o dra upp ena benet i luften typ???????? eller så kan du STICKA TILL GYMMET och använda dig av maskiner för rumpan?????????? och för att få den fastare så kan du springa intervall på löpbandet shlulululuu


   
SvaraCitera

acceptera din kropp som den ser ut och inse att målet inte bör vara att sträva efter en estetiskt snygg kropp enligt mansidealet utan istället en star och smidig kropp som klarar av vad du vill att den ska klara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

acceptera din kropp som den ser ut och inse att målet inte bör vara att sträva efter en estetiskt snygg kropp enligt mansidealet utan istället en star och smidig kropp som klarar av vad du vill att den ska klara.

varför får man inte försöka bli snyggare?

gluteusträning är bland den mest funktionella träningen som finns, knäböj hjälper en hel del i vardagen.

OnT: Knäböj, marklyft, benpress... skippa maskinerna.


   
SvaraCitera

Rapid:

varför får man inte försöka bli snyggare?

Det jag menar är att man inte ska sträva efter en kropp som man kanske inte ens kan få, utan man ska sträva efter ett hälsosamt liv samt en smidig och stark kropp utifrån sina egna förutsätningar och behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Det jag menar är att man inte ska sträva efter en kropp som man kanske inte ens kan få, utan man ska sträva efter ett hälsosamt liv samt en smidig och stark kropp utifrån sina egna förutsätningar och behov.

Varför ska man inte det?

Hur kan du bestämma att man ska enbart ska träna för hälsans och funktionalitetens skull?

Är du en sån som påstår att det inte finns något positivt med droger bara för att det är ohälsosamt?


   
SvaraCitera
ziiesh

Finns flera verisioner av rumplyft. Ligg på mage och lyft benen isär och ihop, blir tyngre med benen rakare. Och verkligen lyft benen genom att spänna rumpan och var bara ner till golvet och vänd, vila inte emellanåt.
Stå på alla fyra och lyft benet bakåt/uppåt, med tanken att hälen ska upp i taket. Kör samma ben ett antal gånger, byt inte och kör varannan gång. Knäet ska bara snudda vid golvet mellan varje. Och när du väl har foten där uppe så bara håll den där en liten liten stund, så du verkligen känner att musklerna får anstränga sig just där, även om de är med genom hela rörelsen.


   
SvaraCitera

Rapid:

skippa maskinerna.

[no-no]


   
SvaraCitera
ziiesh

variabel:

acceptera din kropp som den ser ut och inse att målet inte bör vara att sträva efter en estetiskt snygg kropp enligt mansidealet utan istället en star och smidig kropp som klarar av vad du vill att den ska klara.

Jag vet inte om jag talar för tassula också, men jag och många andra tränar inte för att få en estetiskt snygg kropp enligt mansidealet. Jag tränar främst för att jag verkligen mår bra av att komma ut och springa, jag njuter av den stunden för mig själv. Sen att det kan få mig att känna mig bra mycket snyggare om jag dessutom gör något så skönt som styrkeövningar är ju bara en underbar bonus.
Alla som tränar är inte osäkra personer som behöver höra "du är vacker precis som du är", för många som tränar trivs väldigt bra med sig själv. [y][y]


   
SvaraCitera

ziiesh:

.

Jag älskar dig!


   
SvaraCitera
ziiesh

Majkiie:

Jag älskar dig!

jaså? nice [bigsmile] varför då? 😛


   
SvaraCitera

ziiesh:

varför då? 😛

Jag vet inte, du är en söt och trevlig tjej. Dessutom så är jag på enormt bra humör idag! [smile] var tvungen att uttrycka lyckan på något sätt [cute]


   
SvaraCitera
ziiesh

Majkiie:

Jag vet inte, du är en söt och trevlig tjej. Dessutom så är jag på enormt bra humör idag! [smile] var tvungen att uttrycka lyckan på något sätt [cute]

hah, okej 😛 nice. Var du på träffen i stockholm? *sämst på namn*


   
SvaraCitera