Aviseringar
Rensa alla

Träna upp konditionen


Ämnesstartare

tevepro:

Är

Tack!

tevepro:

Antar att den lumpen är lite hårdare?

Ja. Speciellt officerarna. Och omgivningen då. väderförhållanden och liknande som spelar in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan hjälpa dje o öva upp den ok[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men jag, äh whatever. Spring bara, intervallträning får du mest nytta av om du redan har lite kondition att bygga på så att säga.

Jo, men jag tänkte att det kanske finns någon speciellt typ av löpning som ökar den snabbare och är mer anpassad till t.ex den typ av test som de testar inför polishögskolan.

T.ex att springa två km på 9.30 min. Helst under.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

T.ex att springa två km på 9.30 min. Helst under.

Haha testa att springa 2 km åt gången då, så snabbt du kan. Det ska vara precis så snabbt att du klarar 2 km utan att falla ihop. [y]


   
SvaraCitera

Joggning brukar räknas runt 6-10 km/h, så 2 km på 9.30 skulle ge dig en snittfart på 12 km/h, så detta skulle räknas som att man springer, inte joggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du är odisciplinerad som folk nuförtiden brukar vara så gäller det att du hittar något som du tycker är roligt. Löpning är ju asbra, men om man inte gör det regelbundet så är det 0 värt. Försök dra igång ett gäng o spela fotboll, eller kanske gå med i din lokala klubb osv. Sporter är ju aldrig fel, när du har en sport som du vill bli bra på får du även mer motivation till att löpa utanför träningen.

GL HF

Intervall är det jobbigaste men det bästa 😉


   
SvaraCitera

Ganska bra förklarat om intervall., men intervall är till för folk som redan har tränat, då det är svårt öka på konditionen genom vanlig jogging eftersom kroppen anpassar sig till det efter ett tag.

http://iform.se/traning/fragor-om-lopning/hur-fungerar-intervalltraning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Joggning brukar räknas runt 6-10 km/h

Lewl, jag går i typ 6-7 km/h.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polis polis potatisgris

(inte olagligt att kalla en polis så)

tycker detta e en sån konstig tråd bara o ge sig ut o ränna+??


   
SvaraCitera

Mumble:

Lewl, jag går i typ 6-7 km/h.

Vad roligt för dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Vad roligt för dig...

Fan vad långsamt folk måste jogga.


   
SvaraCitera

passaro:

Skulle behöva lite tips på hur man kan, på bästa vis träna upp sin kondition? Olika typ av löpning osv.

http://www.ultra50k.se/start/loppinfo.cfm?Rac_ID=21&Sec_ID=165

Ovan länk ger dig ett träningsschema som om du följer det kan göra så att du kan gå från att inte springa alls till att orka springa ett ultramaraton(alla sträckor som är längre än ett maraton klassas som ultramaraton) på runt 30veckor. Detta lopp som länken tillhör är lidingöloppets längsta lopp, det populäraste är 3mil, men detta är 5mil långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

tycker detta e en sån konstig tråd bara o ge sig ut o ränna+??

You're the one to talk[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

You're the one to talk

ja sprang faktiskt i 6 veckor förra sommaren ( 3 dar i veckan) 6x3= 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

ja sprang faktiskt i 6 veckor förra sommaren ( 3 dar i veckan) 6x3= 18

Syftade mer på att du påpekar att denna tråd är konstig.[wink]


   
SvaraCitera