Forumet - Tränade ben

Tränade ben

259 0 2
Tränar runt 2/3 gånger i veckan, både kondition och styrka. Sen dess har min kropp förändrats i allmänhet, har fått mer kurvor eller vad man ska säga.

Men skulle helst vilja få en mer vältränad röv/ben. Ser många på Instagram i mina kretsar som har just det och förstår inte hur de gör, hahah.

Någon som vet hur ofta man måste träna, och hur? Eller måste man äta på ett visst sätt tillochmed? Tacksam för svar :)

Kommentarer (7)

  1. Tränar du benen?

    Knäböj/squat behövs för att biffa till rumpan mer.

  2. Ja, alltså jag gör benövningar såsom knäböj, utfall och annat. Men känns ju inte som det hjälper jätte mycket. Lite det jag undrar över, ser ju att många andra kör med vikter.

  3. Hur länge har du tränat då? Resultat saker inte över några veckor direkt.

  4. Jag började träna förra året men tog en paus under sommaren. Så nu när skolan börjat har jag dragit igång med träningen igen.

  5. Då gissar jag att du inte riktigt äter som man "borde" för att få upp kroppsmassan. Om du går på ett gym där det finns mycket folk så kan det vara bra att fråga dem om tips. Om några du känner lyckats kan du fråga dem om det är lättare för dig.

  6. Ja faktiskt. Är vegetarian sen långt tillbaka, vilket säkert är en orsak. Gymmet jag går på tillhör bara de som bor, det är därför inte många där, särskilt inga ”kunniga”. Tack för tipset, ska kolla up det där :)

  7. Oooo Lav giving sexy adviceGlatt skålande

Tråden har 2 svar. Sortera efter:
Squats är nog bästa övningen för lår och rumpa. Med vikter då. I början räcker en gång i veckan (första ca 3 veckorna) sen kan du börja köra squats 2-4 gånger per vecka.

Kör 3-5 sets med 8-12 repetitioner, och då med en vikt som du kanske skulle klara 14 repetitioner som allra mest. Det ska kännas tungt men inte för tungt. Börja med 15kg - stången (20kg) och se hur det känns. Öka sen vikten med något kilo per vecka med samma reps och sets så blir du starkare, vilket leder till mer muskelmassa.

Om du vill ha en bra och djupgående förklaring av hur man gör low bar squats:
Marklyft och squatsSover