Aviseringar
Rensa alla

Träning


Ämnesstartare

Hej jag har bestämt mej att börja träna istället för att geeka vid datorn och tvn så frågan är vad är det snabbast att synliga muskler? Använda proteinpulver eller nått liknande? Vill helst inte använda något ohälsosamt iallafall vill hålla de naturligt:);)mvh danne


   
Citera

Läs på om hur du tränar på internet, finns oändligt med info.

Käka mycket, sov mycket


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skönhet, Utseende och Mode


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är det bra att använda nån slags pulver


   
SvaraCitera

donald:

nån slags pulver

Heroin


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allting beror på vad du vill uppnå. Proteinpulver ger endast/kan ge effekt om du äter mindre proteiner än 2g/kg kroppsvikt. Väger du 75kg så är mer än 150g protein per dygn helt onödigt och gör bara att du lägger på dig fett och kroppen får arbeta onödigt mycket. Kreatin fungerar för ca 70% av befolkningen om man vill bygga muskler. Men man får då också tänka på att biverkningen är att man an gå upp många kilo och svälla pga allt vatten kroppen tar åt sig.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

donald:

frågan är vad är det snabbast att synliga muskler?

Träning, träning, träning och givetvis disciplin med kosten/sömnen/livsstilen.


   
SvaraCitera

donald:

Använda proteinpulver

donald:

vill hålla de naturligt

går ej ihop


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Blivande_japan:

går ej ihop

Så vassle är inte en naturprodukt?


   
SvaraCitera

SLCD:

Så vassle är inte en naturprodukt?

menade att äta en massa proteinpulver som är framställda kemiskt knappast är särskilt naturligt.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Blivande_japan:

menade att äta en massa proteinpulver som är framställda kemiskt knappast är särskilt naturligt.

Syntetiska proteiner är inte speciellt vanliga.


   
SvaraCitera

SLCD:

Syntetiska proteiner är inte speciellt vanliga.

även om du inte framställer själva proteinerna antar jag att du utvinner dem kemiskt ur annat.

eller har jag fel?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Blivande_japan:

även om du inte framställer själva proteinerna antar jag att du utvinner dem kemiskt ur annat.

eller har jag fel?

Den vanligaste processen är filtrering. Men det finns säkert några fucktards som tar till kemilådan.


   
SvaraCitera

t.ex. EAA ger effekt även om du äter tillräckligt med protein varje dag, så det kan rekommenderas i så fall. Men börja bara med att äta, sova och träna, du behöver inget annat i början.


   
SvaraCitera