Aviseringar
Rensa alla

Träning / motion?


L Y S
Ämnesstartare

Vilken typ av träning / motion föredrar du? Hur ofta tränar / motionerar du?

Själv gillar jag att cykla och promenera, annars olika former av lättare styrketräning som jag kan fixa hemma, ex armhävningar, hantlar etc.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag cyklar ungefär en mil sammanlagt till skolan varje dag. Det är inte jättelångt men med konstant motvind från alla håll och en cykel som väger 26kg så blir det lite motion skulle jag vilja säga


   
SvaraCitera

Styrketräning och yoga/stretching vilket jag särskilt utövar om jag saknar motivation till styrketräningen eller behöver göra någon lugnare form av aktivitet i stressiga tider. Har väldigt nära till skolan så försöker ta en cykeltur eller promenad runt staden när jag har tid och om vädret tillåter. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

agnesberg:
samma tråd finns redan:  https://ungdomar.se/forum/thread/naer-du-har-moejlighet

Du frågade ju om vi sportade


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:

Du frågade ju om vi sportade

Precis och hon skapade en exakt samma tråd precis vilket jag redan gjort. Söt


   
SvaraCitera

agnesberg:

Precis och hon skapade en exakt samma tråd precis vilket jag redan gjort. Söt

Hen skapade en tråd om motion och träning, inte om sport


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

sgt.sunshine: Jag cyklar ungefär en mil sammanlagt till skolan varje dag. Det är inte jättelångt men med konstant motvind från alla håll och en cykel som väger 26kg så blir det lite motion skulle jag vilja säga

Det är rätt långt ändå, är det mest plant eller har du jobbiga backar att cykla uppför?


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

agnesberg: samma tråd finns redan: https://ungdomar.se/forum/thread/naer-du-har-moejlighet

Well, not really, det här var mer om motion/träning, inte nödvändigtvis om sport.

agnesberg: Precis och hon skapade en exakt samma tråd precis vilket jag redan gjort.

Intressant att vissa tror jag är en han och andra att jag är en hon. Glad 

Jag såg inte din tråd innan Agnes, så det var inte medvetet, chill.


   
SvaraCitera

L Y S:

Det är rätt långt ändå, är det mest plant eller har du jobbiga backar att cykla uppför?

Det är nog mest plant men det blir en kombination av uppför och blåst då jag cyklar över tågspåren vid hamnen i malmö.
Ibland blåser det så mycket på bron att cykeln inte rullar av sig själv i nerförsbackenMycket glad

Oavsett så är det tungt för mig, äter inte så mycket och tränar inte på andra håll heller


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

sgt.sunshine: Ibland blåser det så mycket på bron att cykeln inte rullar av sig själv i nerförsbackenMycket glad

Damn, det kallar jag motvind!

sgt.sunshine: Oavsett så är det tungt för mig, äter inte så mycket och tränar inte på andra håll heller

Hur funkar det på vintern, cyklar du då också?


   
SvaraCitera

L Y S:

Damn, det kallar jag motvind!

Hur funkar det på vintern, cyklar du då också?

Jag började mitt i april så har inte riktigt fått tillfälle att testa det... men planen är att jag ska cykla då också, har t.o.m fodrad m59 uniform som matchar min hoj. Alla gamla gubbar som var med i cykelinfanteriet kommer få flashbacks från alla kalla vintrar hihi


   
SvaraCitera