Aviseringar
Rensa alla

TRÄNING / STYRKA


Ämnesstartare

oki doki [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

l2310:

Bänkpress (om det görs rätt) är väl snarare för bröstmusklerna, tar väl lite i triceps men det är ju inte den främsta muskeln man använder.

Den tar både på börst och triceps...

Ratigan:

. Enda gången jag skulle inkludera bänk på ett tricepspass är ifall jag körde bröst samma dag.

Det gör man väl alltid? om man inte är efterbliven vill säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och man kan visst börja på gym när man e 13...


   
SvaraCitera

batleth:

Det gör man väl alltid? om man inte är efterbliven vill säga...

Läs meningen jag skrev efteråt. Men jag är ganska säker på att det finns andra träningsupplägg som inte är klassade 'efterblivna'.

Och 13åringen. Ta't lugnt. En stor del av muskelbyggnad, framförallt i din ålder, kommer från testosteron. Såvida du inte har riktigt taskiga gener så kommer du förmodligen växa endel de kommande åren, ifall du känner att du är för liten nu. Många får inte sin fulla kroppsstorlek förrän gymnasietiden.


   
SvaraCitera

Sittande hantelextension have basicly made mine...
Sitter ner, med hantel, ta den över huvudet och kör! Pallar inte förklara just nu..


   
SvaraCitera

batleth:

l2310: Bänkpress (om det görs rätt) är väl snarare för bröstmusklerna, tar väl lite i triceps men det är ju inte den främsta muskeln man använder.
Den tar både på börst och triceps...

Att rekommendera att träna triceps är som att rekomendera att träna axlar i marklyft. Baleth har iaf rätt. Om vi nu inte snackar om SMAL bänkpress.

Finns iaf massor med triceps övningar

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ArmWt.html#anchor122387

Där har du några få =)

lycka till med träningen


   
SvaraCitera

SvenskaEliten:

för jag är 13år lång 1,78 väger 70kg tar 85kg bänkpress men asså jag tar protein också, har tränat i 1år ser ingen skillnad men blir starkare men musklerna syns ändå ingen skillnad på?? vad beror det på tränar 5 gånger veckan. please help me ....

HAHAHAH du tar INTE 85 kg i bänkpress


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

l2310:

Bänkpress (om det görs rätt) är väl snarare för bröstmusklerna, tar väl lite i triceps men det är ju inte den främsta muskeln man använder.

Du har ingen pojkvän, va?

Ville för övrigt bara påpeka att bänkpress inte alls belastar bröstmusklerna mest.

Och till trådskaparen, gå in på ast-ss.se (com) bara. Där hittar du allting som är värt att veta om olika sorters övningar för kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diffotw:

HAHAHAH du tar INTE 85 kg i bänkpress

Det gör han säkert, det är mycket möjligt.
Lite avundsjuk på talanger, kanske? (nu tar ju säkerligen inte den här killen 85kg i bänk, men det finns killar i hans ålder som ligger på de vikterna, och mer). Och förövrigt så finns det en dubbelsenig pojke på 12 år (50kg tung, MAX) som pysslar med tyngdlyftning som råkar ha ett inofficiellt svenskt rekord i bänkpress på 85kg (med stopp givetvis) [smile] killen är dock för liten för att få ha rekordet.

Tja, lite surt att bli klådd av killar på 12 bast i bänken va? [zzz]


   
SvaraCitera

majkie2:

Du har ingen pojkvän, va?

Det har jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

l2310:

Det har jag.

Happ.


   
SvaraCitera

Majkie2- Lite surt att hela ens liv kretsar kring att skriva i ungdomar.se forum och att träna?


   
SvaraCitera

Tar 90 bänk och jag är femton, men grejen är att jag inte "bodybuildar" utan gymmar för explosiv kraft, alltså mer kondition och hur mycket musklerna kan prestera.
herr trådskapare verkar ju vara 8 år max.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå inte tar 85kg! jag har har bevis men vet inte hur ja uppladdar filmer. och har 2 vittnen 85kg BÄNKPRESS JÄRN! 4st. 20kg tyngder det blir 2 på varje sida. och med stången 85kg!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskaEliten:

vadå inte tar 85kg! jag har har bevis men vet inte hur ja uppladdar filmer. och har 2 vittnen 85kg BÄNKPRESS JÄRN! 4st. 20kg tyngder det blir 2 på varje sida. och med stången 85kg!!!!!!!!

Så din stång väger bara 5 kg?

Ladda upp filmen på youtube och länka bara?


   
SvaraCitera