Aviseringar
Rensa alla

Tränings/Styrke schema


Ämnesstartare

Hej!

Har väldigt svårt att hålla mig till ett riktigt tränings schema då jag inte alltid kan gymma så många gånger i veckan. Så blir ofta att jag tränar samma saker då man inte kommer riktigt ihåg vad man tränade senast och har aldrig hittat något schema som passar mig.

Så jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med ett styrkeprogram till gymmet, kommer träna mellan 1-2 gånger i veckan så måste ju nästan köra något slags helkroppsprogram.

Blir försäsong på fotbollen nu också så blir 2-3 fotbollsträningar i veckan så ben träning är inte det viktigaste.

Tack!


   
Citera

   
SvaraCitera

Imforty:

1-2 gånger i veckan så måste ju nästan köra något slags helkroppsprogram.

Dela in kroppen i två delar, sedan tränar du dom delarna en varsin gång i veckan. [smile]


   
SvaraCitera

K Special E GottiGott:

Dela in kroppen i två delar, sedan tränar du dom delarna en varsin gång i veckan.

Äsch, är han nybörjare och bara tränar 1-2 ggr/vecka så finns det ingen anledning att inte köra helkroppsprogram. Mycket bättre.


   
SvaraCitera

Klicka på länken som dvärgkastaren postade, det är RÄTT


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Mycket bättre.

Både ja och nej men vill han se en ökning förutom på vikterna så lär det ju ta en bra stund för honom att komma någonstans med helkroppsprogram.


   
SvaraCitera

K Special E GottiGott:

Både ja och nej men vill han se en ökning förutom på vikterna så lär det ju ta en bra stund för honom att komma någonstans med helkroppsprogram.

Utveckla.


   
SvaraCitera

K Special E GottiGott:

Både ja och nej men vill han se en ökning förutom på vikterna så lär det ju ta en bra stund för honom att komma någonstans med helkroppsprogram.

Nej. Du får gärna vara med och diskutera osv men om du inte vet så fråga saker eller förtydliga att du spekulerar istället för att komma med felaktiga "fakta"


   
SvaraCitera

Träningsvärlden är ENORMT full av myter, många relativit respekterade fitnessgurus och coacher osv lär ut felaktiga saker. Det kommer hela tiden ny forskning osvosv


   
SvaraCitera

Började träna 2010, tränade fram till sommaren 2011 där jag sedan hade ett uppehåll på 1/2år sedan från dess fram till nu har jag tränad 3ggr/veckan HELA KROPPEN vid ett träningstillfälle. Har aldrig förstått varför man ska dela in kroppen tex ben vid ett pass armar vid annat och sådant, bara slöseri med tid [n]


   
SvaraCitera

mullis711:

Har aldrig förstått varför man ska dela in kroppen tex ben vid ett pass armar vid annat och sådant, bara slöseri med tid

För att du måste ju ta ut varje muskelgrupp helt och hållet, pressa dig själv för att den gruppen ska växa. Vilket den gör i sängen och vid matbordet efter att du fullkomligt tagit ut den. Det kan du inte göra under ett helkroppspass, även om du lyckas så är det med största sannolikhet bara skadligt. Jag vet själv vid tillfällen då jag kör 3 muskelgrupper samma dag (eller fler). För det första känns det inte alls lika mycket dagen efter och sen ger det inte riktigt samma resultat och definitivt inte samma känsla efter träning som när man kört riktigt hårt.


   
SvaraCitera

Knegaren:

För att du måste ju ta ut varje muskelgrupp helt och hållet, pressa dig själv för att den gruppen ska växa. Vilket den gör i sängen och vid matbordet efter att du fullkomligt tagit ut den. Det kan du inte göra under ett helkroppspass, även om du lyckas så är det med största sannolikhet bara skadligt.

+1 [smile]


   
SvaraCitera

Knegaren:

För att du måste ju ta ut varje muskelgrupp helt och hållet, pressa dig själv för att den gruppen ska växa. Vilket den gör i sängen och vid matbordet efter att du fullkomligt tagit ut den. Det kan du inte göra under ett helkroppspass, även om du lyckas så är det med största sannolikhet bara skadligt. Jag vet själv vid tillfällen då jag kör 3 muskelgrupper samma dag (eller fler). För det första känns det inte alls lika mycket dagen efter och sen ger det inte riktigt samma resultat och definitivt inte samma känsla efter träning som när man kört riktigt hårt.

Bara bullshit, finns en anledning till varför jag fått så bra resultat med helkroppsträning, skulle ALDRIG få lika bra resultat som nu. Nej man måste inte köra sönder en muskel i botten för att få resultat, bara lite ansträngning räcker gott och väl. DUMMA BLONDIN!!


   
SvaraCitera

mullis711:

Bara bullshit, finns en anledning till varför jag fått så bra resultat med helkroppsträning, skulle ALDRIG få lika bra resultat som nu. Nej man måste inte köra sönder en muskel i botten för att få resultat, bara lite ansträngning räcker gott och väl. DUMMA BLONDIN!!

jaha P18 sorry du vet bäst

kanske bäst att du säger det till de lokala biffarna där du går och tränar som bara har hållt på sen innan du var påtänkt...jag är hemskt ledsen att fullkomligt besudla all din mångåriga erfarenhet

btw vi ses om 10 år när du troligen ser likadan ut som nu


   
SvaraCitera

Knegaren:

btw vi ses om 10 år när du troligen ser likadan ut som nu

Klart jag kommer göra tanken är inte just nu att öka i volym, isåfall slutar det aldrig. När man nått en vis nivå då man har muskler så det räcker behöver man inte öka i vikter, vilket P 21 Inte kan ett skit om "som vanligt"

Hoppas verkligen inte vi ses, så ful som du är och egocentrisk cyklar jag hellre 1 mil extra till ett annat gym så jag slipper se ditt tryne [chocked]


   
SvaraCitera