Aviseringar
Rensa alla

Träningsnarkoman?


Ämnesstartare

När är man en träningsnarkoman?
Mina vänner kallar mig för det men jag själv tycker inte att jag är det. Visst, jag tränar kanske sex gånger i veckan, men det är ju mitt intresse, det jag brinner för. Äter jag något, ja då kommer det dåliga samvetet igen. Viljan att springa bort varenda liten kallori, men det gör jag inte. Det skulle ju inte funka. Var går gränsen?


   
Citera

Om du upplever att du blir rastlös, mer lättirriterad eller orolig om du missar ett eller några träningstillfällen, eller finner det otänkbart att överhuvudtaget missa en träning, så kan du nog beskrivas som träningsnarkoman.

Om du upplever dåligt samvete över att äta och tränar för att kompensera för att du ätit så verkar du snarare ha problem åt ätstörningshållet.


   
SvaraCitera

mediakatt said it!

träningsnarkoman = tränar flera dagar i veckan, och fungerar inte annars. träningen är livsstil! [cool]


   
SvaraCitera

hur kan du få dåligt samvete för något du äter när du tränar 6 ggr i veckan [sad] det är något jag inte förstår


   
SvaraCitera

Vad är detta för galenskaper? Klart som fan man ska äta utan att få dåligt samvete. GALENSKAPER I TELL YOU!
Ät när du är hungrig, 'nuff siad.

Dold text: Denna metod kanske dock är anledningen till att jag aldrig blir smal [blush][cry]


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska fortsätta träna så länge du mår bra av det, men om du mår dåligt av att missa ett träningstillfälle borde du nog söka hjälp
sen låter det som om du behöver ändra din syn på mat lite. Du vet väl att det är extremt viktigt att äta ordentligt när man tränar? Man ska må bra av att äta


   
SvaraCitera

Att du tränar är jättebra, det är din mentala inställning till sambandet mellan mat och träning som oroar. Jag vet ju inte hur mycket du äter till att börja med men så som du beskriver verkar du äta för lite eller lida av en mild ätstörning.

Skriv din vikt och längd. Kanske skriva vilket resultat du fick av den här sidan ( http://www.markazits.com/diet/tmp.php ) speciellt kropsfett procenten, det är viktigt.

Först då kan vi bedöma huruvida hälsosam eller inte du är.

Hur tänker du runt kost & motion?

//TrainingGround


   
SvaraCitera