Aviseringar
Rensa alla

Träningsschema


Ämnesstartare

Hej! Har tränat cirka ett år på gym. Det har gått ivågor, ibland har jag varit där 5 dagar i veckan och ibland har jag varit där kanske 2 gånger. Men nu på senaste tiden har det gått bra och jag har börjat även tänka på min kost och tränar seriöst. Har försökt lägga upp ett träningschema men man är ju ingen expert så det är bara att säga vad ni tycker 🙂

Måndag: Biceps, Triceps, Bröst
Tisdag: Mage, Rygg
Onsdag: Axlar, Vader, Nacke
Torsdag: Vila
Fredag: Biceps, Triceps, Bröst
Lördag: Ben, Handleder/Underarmar
Söndag: Vila


   
Citera

Ge varje muskelgrupp en veckas vila ist för att köra samma delar på måndagar som på fredagar och ge ryggen en egen dag och kör mage i kombination med konditionsträning.

Personligen

Dag 1: Bröst
Dag 2: Biceps, triceps
Dag 3: Rygg
Dag 4: Ben, axlar
Dag 5: Kondition
Dag 6: Kondition

Kör inte exakt såhär men om man tänker generellt, gör även crunches och grejer på slutet av varje pass ist för att ge magen en egen dag, men det är upp till dig!

Antar att du vill uppnå size och grejer också så se därför till att äta typ fem gånger om dagen och var inte alltför rädd för kalorier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju ändå 72 timmar imellan passen, då hinner ju musklerna återhämta sig om jag inte har fel? sen behöver man ju inte köra båda passen tunga utan man kan ju även köra ett lätt och nöta in uthålligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen annan som har några åsikter?


   
SvaraCitera

Lägg till Ben onsdag och Mage minst lördag. Kör crunches/situps och benlyft hemma torsdag också, om du verkligen vill få magrutor.


   
SvaraCitera