Aviseringar
Rensa alla

Träningsschema för gymmet, någon?


Ämnesstartare

Tjena

Jag och min polare har börjat gymma nu två gånger i veckan, och vi har väll inte direkt något schema för vilka muskler vi ska köra när och så. SÅ min första fråga är; Finns det någon snäll själ som skulle vilja dela med sig av sitt schema?

Fråga två; Om man tränar två gånger i veckan, är det bättre att köra hela kroppen båda passen eller är det bättre att dela upp det i Armar + rygg (första passet) och Ben + mage (andra passet)?


   
Citera
Ämnesstartare

jag har två scheman, det ena är överkropp och det andra är under

min personliga tränare gav mig ett grymt tips, istället för att du kör den första maskinen/redskapet/en två gånger, dvs gör första sen vila sen andra sen gå till nästa så kan du göra första vila mindre gå till nästa station osv sen gör du om allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reaper:

kan du göra första vila mindre gå till nästa station osv sen gör du om allt

Du menar att man kör en gång, vilar lite (mindre) och sen går till nästa, kanske en till osv, och sen går tillbaks till första igen när man kört alla muskelgrupper en gång?

Vad är fördelen med det förresten? Spara tid? 😛


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Fråga två; Om man tränar två gånger i veckan, är det bättre att köra hela kroppen båda passen eller är det bättre att dela upp det i Armar + rygg (första passet) och Ben + mage (andra passet)?

Kör hela kroppen, och strunta inte i bröst och axlar.

fraulinefrontline:

Vad är fördelen med det förresten? Spara tid? 😛

Spara tid ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testosterone:

Spara tid ja.

Okej, men då blir det ju längre vila mellan varje övning än om man kör tre set av samma innan man byter övning, men det kanske inte spelar någon roll?


   
SvaraCitera

jag och en kollega har börjat gymma vi kör 4 ggr i veckan någon som har tips på hur en vecka ska se ut?
och varför är det bra det att strecha? brukar strunta i det.
kan tänka mig att köra 5ggr nån vecka ibland.

mitt mål är iallafall att bygga..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera