Aviseringar
Rensa alla

Träningsschema till 15 åring!


Ämnesstartare

Käka mat efter varje träning också, jag brukar äta en banan, en omelett, 2 mackor med mycket ost och skinka, 2 glas mjölk. Sen middag 1 timme senare [smile] Nyttigt ska det vara också! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och du ska käka dig mätt vid varje måltid, frukost, lunch, middag, mellanmål och kvällsmat. Om du äter dåligt kommer du aldrig bli större.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Käka mat efter varje träning också, jag brukar äta en banan, en omelett, 2 mackor med mycket ost och skinka, 2 glas mjölk. Sen middag 1 timme senare Nyttigt ska det vara också

Ja ost är ju nyttigt. Äter säkert bröd me socker i. eller bli lurad när det står "utan socker" sen är det gjort på sirap. Äggulan är nästan rent fett också.

Yogi:

Träna hårt, man ska få träningsverk dagen efter! Viktigt att inte träna samma muskler för ofta heller, utan vänta 3-4 dagar innan du kör igen

Finns inga som helst bevis på att ett tränignspass varit bättre bara för du har träningsverk gentemot ett som du inte fått det av.

Till trådskaparen.

Eftersom du är nybörjare och bara ska köra tre dagar .. så kör Måndag:Bröst,triceps,axlar,mage
Tisdag:Rygg,biceps
Onsdag:fram,baksida ben och vader.
torsdag-söndag vila.

Funkar det inte,kör träning,vila,träning,vila,träning,vila,vila

Man växer när man vilar så första exemplet är bra,funkar bra för mig och är erfaren,tränar dock mer än 3 gånger och på helt annan nivå.

Maten är viktigast av allt,tillsammans med vilan..

Ät mkt proteinrik mat,fisk,magert kött(lövbiff etc funkar) och kyckling.

Maten kmr vara ditt problem då bor hemma (förutsätter de då du är 15.)Men tänk iaf på att kanske inte äta den där såsen mamma gjorde..är maten torr,häll på 1-2msk rapsolja,bra fetter i det också som du ska ha i dig.

Sen ät med 2-3timmars mellanrum


   
SvaraCitera

Yogi:

man ska få träningsverk dagen efter!

neee, träningsvärk = slita ut, dåligt stretchat. (om jag "vet" rätt T__T)

träningsschema:
10-12: random ps3
12-12:45: @toa med um
13-17 ff7@ps3 [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

Till trådskaparen.

Eftersom du är nybörjare och bara ska köra tre dagar .. så kör Måndag:Bröst,triceps,axlar,mage
Tisdag:Rygg,biceps
Onsdag:fram,baksida ben och vader.
torsdag-söndag vila.

tack för svaret!

kan du rada upp dom bästa övningar jag kan göra för rygg,vader osv?
hur många övningar per muskelgrupp ska jag göra på måndagen tex ? 1,2 ? hur många reps samt set ?

kan du inte lägga upp ett schema med övningarna samt reps och sånt [smile] TACK![love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

Finns inga som helst bevis på att ett tränignspass varit bättre bara för du har träningsverk gentemot ett som du inte fått det av.

Jag tycker att träningsverk är ett kvitto på ett bra träningspass. Jag får träningsverk efter varje pass och jag blir större och starkare.

Mrbigstuff:

Ja ost är ju nyttigt. Äter säkert bröd me socker i. eller bli lurad när det står "utan socker" sen är det gjort på sirap. Äggulan är nästan rent fett också.

Äter grovt knäckebröd, tror inte att det är så mycket socker i det. och ägg, visst det innehåller en del fett, men det innehåller mycket protein också! [no-no]


   
SvaraCitera

alex11:

fan lite seriösa svar nu

50 armhävningar och situps varje morgon innan frukost.
150 armhävningar och situps innan du lägger dig för att sova.


   
SvaraCitera

Yogi:

Jag får träningsverk efter varje pass

Stretchar du inte efter varje pass?

Yogi:

ägg

Dricka 2 råa ägg efter varje pass, det gör susen[wink]

B.t.w Welcome back.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

innehåller en del fett, men det innehåller mycket protein också!

Äggvitan innehåller protein ja..äggulan fett..bra att du käckar det.. synd att du tar "mkt ost" på bara. så du kan tabort det där viktigpetter fingret.

Sen att du blir större och starkare har ingenting med din tränignsverk att göra. som jag sa tidigare,finns inga som helst bevis på att ett pass följt av träningsverk skulle vara mer effektivt och göra dig "större,starkare" än exakt samma pass på exakt samma person men ingen träningsvärk. Sen att "du tycker det" är en helt annan sak.

Sen är du 16år har hur mkt testo i kroppen som helst,du kan titta på vikterna och bli större...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Jag får träningsverk efter varje pass och jag blir större och starkare.

Jag får aldrig träningsverk och är förmodligen större än va du någonsin kmr bli.. så då skulle jag varit 10kg tyngre än nu om jag bara fått träningsverk alltså,fan också..


   
SvaraCitera

alex11:

vill bli starkare och samtidigt biffigare.

Sluta runka och kolla på porr du får du höga doser av testosteron som gör dig stark. Det blir som anabola i princip fast lagligt men om du runkar så pajjar du allt. grejen är att vara kåt hela tiden ! Lycka till grabben [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alex11:

kan du rada upp dom bästa övningar jag kan göra för rygg,vader osv?
hur många övningar per muskelgrupp ska jag göra på måndagen tex ? 1,2 ? hur många reps samt set ?

Bättre att du söker på internet och får fram bild/film me instruktioner på olika rygg övningar med just hantlar,för du kmr inte göra rätt om jag förklara här. Och lite svårt att lära en nybörjare att leta efter kontakt etc..tar ett tag innan man hittar exakt

Kör så mkt reps du kan ,3-4 set per övning. sammanlagt me alla övningar på en muskel är väl runt 16set ok för ett pass.

Klarar du 15reps ett set ska du köra tyngre,och återigen köra så många du kan,men gå inte under 8reps


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Sluta runka

sant ? den skiten du skrev`?

Mrbigstuff:

övningar

kör typ 20x4 armhävningar tre gånger i veckan men ser ändå inga resultat.... har fortfarande lite fettiga bröst tycker jag ... dom är inte fasta.

kan man pumpa armhävningar och situps varje dag ? [shake]


   
SvaraCitera

alex11:

sant ? den skiten du skrev`?

Ja det är det väl därför tränare inte vill man skall ha sex och sånt innan matcher, då släpper man av allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Ja det är det väl därför tränare inte vill man skall ha sex och sånt innan matcher, då släpper man av allt

har tänkt på de också ... ibland när man runkar e man helt off på träningen... men ibland kan man inte stå emot 😛

jaja fler tränings tips !!! nån som kan lägga upp ett schema med hantlar ?

tack för att du svek mig mrbigstuff


   
SvaraCitera