Aviseringar
Rensa alla

Trafikmongon


Ämnesstartare

Någon här som upplever samma idioti som jag får uppleva dagligen?

Man kanske cyklar på en vanlig väg eller över ett övergångsställe, ser att det är väjningsplikt. Då kommer det en buss eller en bil eller liknande som stannar fast man själv ska väja för dem. När man då börjar cykla efter att de vägrar köra, så börjar de vildsint att tuta som om de fått någon roidrage. Får lust att ta något stort och kasta igenom rutan. Hur tänker dessa riksidioter? Ska de köra så ska de köra, men stanna då förhelvete inte och stå där i 20 sekunder.

Idag till exempel så var det några cyklister framför mig som cyklade och det kom en korsande väg. Dessa cyklister ska väja för korsande trafik. Det kom en buss samtidigt och denna bus stannade av någon anledning och lät cyklisterna cykla förbi. Det är väl ok... när jag kom alldeles strax bakom så väntade jag några sekunder för att se om han skulle köra. Nej, han stod fortfarande still, så jag cyklar väl. Då när jag börjar cykla så börjar riksidioten att köra och börjar tuta. Hur tänker dessa idioter?

Finns det någon klantskalle som brukar göra såhär i trafiken här? Förklara gärna er.


   
Citera
Ämnesstartare

Inte nog med det så åkte jag dit på böter tack vare att denna idiot gjorde fel. Rättvist samhälle.


   
SvaraCitera

SYLAR !

har du börjat se Säsong 4 ännu?


   
SvaraCitera

tankeläsning är inget verkligt fenomen


   
SvaraCitera

ONT : asså fan jag har inte åkt på det eftersom här i LKPG är alla fordons chaufförer snälla och låter alla korsa övergångsstället innan man drar i pedalen. [love]

hur mycket fick du böta? [sad]


   
SvaraCitera

Annars brukar det vara cyclisterna i städerna som är det värsta problemet.
Cyclar bara rakt ut i vägen utan att se sig för och tror att alla ska rätta sig efter dem. Jah om man nu är så självmordsbenägen så finns det ju andra sätt[ops]


   
SvaraCitera

Du provocerar säkert dem 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

SYLAR !

har du börjat se Säsong 4 ännu?

Självklart. Ser det varje vecka.

Tilda1988:

tankeläsning är inget verkligt fenomen

Nej, desto större anledning till att det skulle vara bättre att bara följa reglerna. Stannar de helt och står där i 10 sekunder, så cyklar jag. Faktum är att många av gångerna så låter de en cykla förbi.

Vincenco:

ONT : asså fan jag har inte åkt på det eftersom här i LKPG är alla fordons chaufförer snälla och låter alla korsa övergångsstället innan man drar i pedalen. [love]

hur mycket fick du böta? [sad]

600 kronor. Det var för att jag inte hade lyset på.

Mattias94:

Annars brukar det vara cyclisterna i städerna som är det värsta problemet.
Cyclar bara rakt ut i vägen utan att se sig för och tror att alla ska rätta sig efter dem. Jah om man nu är så självmordsbenägen så finns det ju andra sätt[ops]

Jag är då inte en av dem. Jag kan trafikregler och förväntar mig att bilister och busschaufförerna gör det också. Men det är lite hyckleri att först stanna och hindra trafiken för att släppa förbi en, för att börja tuta och grina när man börjar cykla.

Budolicious:

Du provocerar säkert dem 🙁

Jojo, världens snällaste snubbe både fysiskt och psykiskt kommer cyklande som till och med dubbelkollar läget.


   
SvaraCitera

sylar:

Jojo, världens snällaste snubbe både fysiskt och psykiskt kommer cyklande som till och med dubbelkollar läget.

Ja, och han kände att du när som helst skulle så honom :/

Men i övrigt: man ska alltid betrakta alla andra som oberäkneliga idioter i trafiken, så klarar man sig bäst själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men i övrigt: man ska alltid betrakta alla andra som oberäkneliga idioter i trafiken, så klarar man sig bäst själv.

Ja, jag brukar göra så. Jag brukar inte bry mig om hur andra kör eller agerar. Men jag blir sur när de ska ligga på tutan och börja sura, i synnerhet när det är något de själv framkallar.


   
SvaraCitera
Åtta

Som bilist så saktar jag ofta in väldigt mycket om jag ser cyklister som står vid ett övergångsställe, då jag vet att de ofta beter sig som mongon och när som helst kan få för sig att cykla (!!) ut över övergångsstället. Dock brukar jag inte stanna till om jag inte ser att de cyklar ut. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt eget fel ju 😛 du har ju fan ingen rätt att cykla och ändå gör du det
sluta skyll ifrån dig på alla andra och ta lite eget jävla ansvar din fjant [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Som bilist så saktar jag ofta in väldigt mycket om jag ser cyklister som står vid ett övergångsställe, då jag vet att de ofta beter sig som mongon och när som helst kan få för sig att cykla (!!) ut över övergångsstället. Dock brukar jag inte stanna till om jag inte ser att de cyklar ut. [shake]

Det är helt ok att stanna eftersom det faktiskt finns många som cyklar över övergångsställen utan att tänka sig för. Men jag antar att du inte börjar tuta som en galning så fort de börjar cykla?

För många gör det motsägande att stanna och stå där jättelänge, sedan när man börjat cykla så börjar de tuta.

EN HIMMELSK DROG:

Ditt eget fel ju 😛 du har ju fan ingen rätt att cykla och ändå gör du det
sluta skyll ifrån dig på alla andra och ta lite eget jävla ansvar din fjant [crazy]

Kör man på en huvudled och stannar för att släppa ut en till höger när de ska väja, så är det ju knappast den som kör ut som gör fel.

Då skulle ju vem som helst kunna stanna mitt i vägen och vänta på att någon ska köra ut, för att sedan börja tuta och grina. /facepalm


   
SvaraCitera

sylar:

Självklart. Ser det varje vecka.

Schteek!

sylar:

600 kronor. Det var för att jag inte hade lyset på.

haha palla ge böter för sånt! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

haha palla ge böter för sånt! [n]

Jo lite surt. Fast det där med lyset var ju faktiskt mitt fel. Poängen var dock att jag hade undvikit det om inte bussen började ofreda mig.


   
SvaraCitera