Aviseringar
Rensa alla

Trakasserande beteende online! Vad göra?


Ämnesstartare

Hej! För några år sedan var det en klasskamrat som var efter mig på nätet, kallade mig massa slagord och andra elaka saker både via eget Facebook konto och genom falska konton. Nu har det inte hänt något på länge, men i morse så skickade han ett klipp på sin lilla syster via en social media (inte Facebook). Jag har ingen aning om hur han hittade mig igen och mina kontaktuppgifter eftersom jag blockade honom överallt. Jag undrar helt enkelt vad jag ska göra om han fortsätter? Ska jag spara så mycket som möjligt och göra en anmälan om det fortsätter?

Jag har tyvärr inte sparat de gamla grejerna när han höll på en massa förut.
Med vänlig hälsning Robin


   
Citera

9robin3: göra en anmälan

Nej. Det ger dig bara huvudvärk och leder ingenstans.


   
SvaraCitera

 blocka igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej. Det ger dig bara huvudvärk och leder ingenstans.

Nej inte om han fortsätter i oändlighet.


   
SvaraCitera

9robin3: Nej inte om han fortsätter i oändlighet.

Poliser gör ingenting gott, någonsin. Men ja, du kan väl leva på hoppet om du vill.


   
SvaraCitera

 Vad horungen skrev.


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Poliser gör ingenting gott, någonsin.

._.


   
SvaraCitera

Äämil: ._.

Sant ju, har anmält 1st våldtäkt och 1st blottare som tafsade när jag var liten, båda har gått fria trots bevisning. Jag däremot har blivit dömt för skitgrejer som innehav o.s.v. när jag inte har skadat någon annan än mig själv. Så de tar mina droger, vilket gör att jag köper nya, det gör alltså mig fattig och desperat, benägen att begå fler brott medan min langare tjänar pengar. Vettigt.


   
SvaraCitera

Polisanmäl och berätta att du har gjort det!!!


   
SvaraCitera

FruLiten:
 Vad horungen skrev.

ey kalla mig inte horunge


   
SvaraCitera

9robin3:
Hej! För några år sedan var det en klasskamrat som var efter mig på nätet, kallade mig massa slagord och andra elaka saker både via eget Facebook konto och genom falska konton. Nu har det inte hänt något på länge, men i morse så skickade han ett klipp på sin lilla syster via en social media (inte Facebook). Jag har ingen aning om hur han hittade mig igen och mina kontaktuppgifter eftersom jag blockade honom överallt. Jag undrar helt enkelt vad jag ska göra om han fortsätter? Ska jag spara så mycket som möjligt och göra en anmälan om det fortsätter?

Jag har tyvärr inte sparat de gamla grejerna när han höll på en massa förut.
Med vänlig hälsning Robin

Slå till honom på käften. Alternativt bestäm träff med hans päron och berätta vad ungdjävulen sysslar med.


   
SvaraCitera

FruLiten:
 Vad horungen skrev.

😀 Lol 


   
SvaraCitera

blockera honom igen. om han inte slutar kontakta dig efter det och du kan bevisa att han har trakasserat dig kan du göra en anmälan


   
SvaraCitera

konversationer försvinner inte då man blockerar någon.


   
SvaraCitera

Har du pratat med dina föräldrar? Kramis


   
SvaraCitera