Aviseringar
Rensa alla

Trakasserande beteende online! Vad göra?


mörda hans familj


   
SvaraCitera

ignorera


   
SvaraCitera

eller käfta emot, hade nog jag gjort pga underhållande. Rodnar


   
SvaraCitera

men alltså, inte käfta som i att slänga fula ord och så 


   
SvaraCitera

9robin3:
Hej! För några år sedan var det en klasskamrat som var efter mig på nätet, kallade mig massa slagord och andra elaka saker både via eget Facebook konto och genom falska konton. Nu har det inte hänt något på länge, men i morse så skickade han ett klipp på sin lilla syster via en social media (inte Facebook). Jag har ingen aning om hur han hittade mig igen och mina kontaktuppgifter eftersom jag blockade honom överallt. Jag undrar helt enkelt vad jag ska göra om han fortsätter? Ska jag spara så mycket som möjligt och göra en anmälan om det fortsätter?

Jag har tyvärr inte sparat de gamla grejerna när han höll på en massa förut.
Med vänlig hälsning Robin

Tyvärr så äro det mycket svårt att skipa rättvisa när ett brott gjorts över Internet eller telefon då bevisning utav personidentifikation brister. Däremot om dessa handlingar sker eller skett offentligt med särskilda mod, så kan resterande vittnen eller annan bevisning som antyder att ett brott ägt rum, så kan med större enkelhet ett brott finge rättvisa.
  Återigen så kan dock inte rättvisa skipas utan bevisning, och utav faktumentum kan ej typ utav övervakning beviljas utan en pekande saklig grund.

Om fallet blir som så att dessa ofredanden finge få en betydande fortsättning så råder jag dig till att kontakta rättsväsendet och i förstahand den lokalaste utav polismyndighet.


   
SvaraCitera

Blockera och anmäl om det fortsätter. Du kan också kontakta hans föräldrar.


   
SvaraCitera

MEN LIKSOM FOLK HÄR SOM SKRIVER "ANMÄL" har uppenbarligen aldrig anmält ett brott i verkligheten, polisen gör inte ett skit. INTE ETT SKIT. Ta saken i egna händer, prata med hans päron eller någonting liknande. 

Av polisen får du ett brev med "Fallet nedlagt på grund av brist på bevis" även om du har ett videoklipp där han håller upp sin legitimation medan han förolämpar dig och samtidigt anmäler sig själv till snuten. De kan ingenting när det behövs, det krävs typ att en snut är med när han förolämpar dig IRL och samtidigt slår lite på polisen (eller bara visar långfingret och säger "fuck you"). Tycker dock du kan anmäla om du är beredd på att det inte leder någonstans för att visa till honom att hans beteende inte är okej, ha dock INGA hopp om att det leder till åtal.


   
SvaraCitera

Det kommer inte att leda till åtal, ha det i åtanke, för jag var fan BOMBSÄKER på att min våldtäktsman skulle bli dömd efter som att jag gjorde allting "rätt" och anmälde direkt + lämnade DNA-bevis o.s.v. Blev sjukt ledsen när det lades ned, vill ej att någon annan ska bli så besviken som jag blev då. 


   
SvaraCitera

Geigerzähler:
MEN LIKSOM FOLK HÄR SOM SKRIVER "ANMÄL" har uppenbarligen aldrig anmält ett brott i verkligheten, polisen gör inte ett skit. INTE ETT SKIT. Ta saken i egna händer, prata med hans päron eller någonting liknande. 

Av polisen får du ett brev med "Fallet nedlagt på grund av brist på bevis" även om du har ett videoklipp där han håller upp sin legitimation medan han förolämpar dig och samtidigt anmäler sig själv till snuten. De kan ingenting när det behövs, det krävs typ att en snut är med när han förolämpar dig IRL och samtidigt slår lite på polisen (eller bara visar långfingret och säger "fuck you"). Tycker dock du kan anmäla om du är beredd på att det inte leder någonstans för att visa till honom att hans beteende inte är okej, ha dock INGA hopp om att det leder till åtal.

Du kan ju börja med att sluta använda Anekdotisk bevisföring... 


   
SvaraCitera

slå in hans panben så är han nog tyst


   
SvaraCitera

Nej!: Du kan ju börja med att sluta använda Anekdotisk bevisföring...

Nej!


   
SvaraCitera

Om ditt liv saknar mening kan du ju mörda honom Söt


   
SvaraCitera

en tanke 


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Nej!

Mycket hjälpsam. Då kan jag avråda folk från att leva  för att min livshistoria gjort mig till pessimist och nihilist. Erfarenheter är inte allmängiltiga.


   
SvaraCitera
GraGo

Blocka.


   
SvaraCitera