Aviseringar
Rensa alla

Trakasserier på nätet


det är därför jag är en paranoid enslig jävel  


   
SvaraCitera

Johansson: en om man pratar med en trevlig kille eller tjej som beter sig normalt och efter första bilden så börjar personen bete sig som en idiot så är det inte så lätt?

Användare på internet är alldeles för godtrogna, eller ja människor överlag. Detta är grunden till att de blir lurade. Så jo jag skulle säga att det är lätt att strunta i att skicka första bilden.


   
SvaraCitera

en måste ha ett jävligt patetiskt och värdelöst liv som har tid att ringa upp människor flera ggr om dagen/veckan bara för att trakassera. ja detta inkluderar dig också, en viss kära umare. 


   
SvaraCitera

Surf Nazi:

Användare på internet är alldeles för godtrogna, eller ja människor överlag. Detta är grunden till att de blir lurade. Så jo jag skulle säga att det är lätt att strunta i att skicka första bilden.

Jaha ja okej, då är jag inte för godtrogen då. Man måste ju tänka själv på alla konsekvenser som kan uppstå liksom. Det är det tycker jag också. Men inte lätt för nån som inte är så" godtrogen" som oss...


   
SvaraCitera

kukoxo:
en måste ha ett jävligt patetiskt och värdelöst liv som har tid att ringa upp människor flera ggr om dagen/veckan bara för att trakassera. ja detta inkluderar dig också, en viss kära umare. 

Vem är den umare:n?


   
SvaraCitera

kukoxo:
en måste ha ett jävligt patetiskt och värdelöst liv som har tid att ringa upp människor flera ggr om dagen/veckan bara för att trakassera. ja detta inkluderar dig också, en viss kära umare. 

syftar du på mig?


   
SvaraCitera

men det är sånt som händer eftersom alla människor är helt efterblivna om någon (vilket jag tvivlar på att jag skulle låta ske) skulle göra så skulle jag söka upp ip adressen och förstört den muppen från grunden


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Inte ett dugg förvånad över polisens agerande eller iaf inte åklagarens. Trots att man har tydliga bevis och vågar anmäla så anses det inte som hot och så är det man själv som blir straffad. Haha, grät under programmet. Jag blev så jävla arg.


   
SvaraCitera

PMR:
Inte ett dugg förvånad över polisens agerande eller iaf inte åklagarens. Trots att man har tydliga bevis och vågar anmäla så anses det inte som hot och så är det man själv som blir straffad. Haha, grät under programmet. Jag blev så jävla arg.

hur kan man gräta över ett hjärndött program? men jag fattar inte varför tar dom inte saken i egna händer 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

FNÖ:

hur kan man gräta över ett hjärndött program? men jag fattar inte varför tar dom inte saken i egna händer 

Grät för att jag själv får höra att det inte är "ett brott" efter att jag blivit utsatt för hot. Programmet väckte mycket känslor. Man tar inte tag i saken i egna händer för att då riskerar man att själv åka dit och juridiken är banne mig inte ett jävla dugg rättvis. Man har knappt rätt att ens ta till självförsvar under några omständigheter.


   
SvaraCitera

PMR:

Grät för att jag själv får höra att det inte är "ett brott" efter att jag blivit utsatt för hot. Programmet väckte mycket känslor. Man tar inte tag i saken i egna händer för att då riskerar man att själv åka dit och juridiken är banne mig inte ett jävla dugg rättvis. Man har knappt rätt att ens ta till självförsvar under några omständigheter.

skulle hackat den jäveln som vågar sig på nåt sånt mot mig


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

FNÖ:

skulle hackat den jäveln som vågar sig på nåt sånt mot mig

Tack för omtanken marsvins experten.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

kukoxo:
en måste ha ett jävligt patetiskt och värdelöst liv som har tid att ringa upp människor flera ggr om dagen/veckan bara för att trakassera. ja detta inkluderar dig också, en viss kära umare. 

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
GraGo

Man måste vara väldigt noggrann med att skydda sin identitet och inte ha abc123 eller liknande som lösenord.

Då kan ju sånt här hända


   
SvaraCitera

Johansson: Men inte lätt för nån som inte är så" godtrogen" som oss...

Det är väldigt sant. 


   
SvaraCitera