Aviseringar
Rensa alla

Tråkig kompis?


Ämnesstartare

Jag har nyligen fått en ny kompis. Ni kanske tycker att det låter kul, men så är inte fallet. Min tjejkompis är ganska blyg, stilla, tystlåten av sig, stel och framförallt jävligt tråkig att hänga med.

Då undrar ni säkert varför jag blev med henne? Jo det är så att jag är också lite små-blyg av mig när jag mötet nya männikskor, men efter ett tag blir jag mer ”vild” och öppen.

Grejen med denna tjej är att hon är kvar på ”blyg-läget” efter flera övernattningar och häng. Hon är likadan när hon är ensam med mig och med fler människor. Det är så stelt att tillbringa tid med henne och tar en sån energi från mig:(

Saken är att jag vill ha nya vänner och jag kände att hon kunde blivit en framtidsn bästavän, men nu är jag inte så säker längre. 

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag sluta höra av mig och låta det rinna ut i sanden eller ska jag inte ge upp än? Tänk om vi kan komma nära varann och ha kul senare in i vår vänskap? Vill inte gå miste om något! Något förslag på hur jag får henne att öppna upp sig mer? Eller tror ni att det bara är hennes personlighet? Att hon är stel och inte så pratsam? 

Tacksam för stöttande och seriösa svar


   
Citera
SAAB
 SAAB

Hur länge har ni varit vänner då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAAB:
Hur länge har ni varit vänner då?

Vi har gått i samma skola i 3 år (hela högstadiet) men de är först de senaste veckorna som vi har blivit vänner.


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

tjejen16år:

Vi har gått i samma skola i 3 år (hela högstadiet) men de är först de senaste veckorna som vi har blivit vänner.

Håll ut en stund till då!


   
SvaraCitera
Listus

Nej, håll på vänskapen. Även fast hon är väldigt blygsam. Hon är säkert jätte tacksam över att ha dig som vän om hon är blyg. 


   
SvaraCitera

Ni verkar inte ha varit vänner så jättelänge, så håll ut lite till. Du kan såklart umgås med andra vänner eller skaffa nya vänner, men fortsätt vara vän med henne också. Ifall det fortsätter vara jobbigt efter några månader, så kanske du kan  låta vänskapen rinna ut i sanden lite grann.


   
SvaraCitera

Håll ut hon kanske är en dandere eller kudere jon öppnar nog up sog snart


   
SvaraCitera

Prata med henne om det, ifall det finns någon särskild anledning som hon fortfarande är blyg eller om det bara är hennes personlighet. 


   
SvaraCitera

Prata med henne, som ovan, det kan vara så att det ligger något bakom hennes beteende. Eller så kan det vara så att hon bara är så som person. Tycker iallafall att du borde prata med henne först.


   
SvaraCitera