Aviseringar
Rensa alla

tråkig skola


Ämnesstartare

Tja!
Asså på allvar börjar bli så trött på skolan redan har alldrig vart så här trött på den innan, vi gör alltid samma sak på alla lektioner läs en text svara på frågor om texten eller skriv ut det viktigaste ur texten tillexempel, asså vadfan ska jag göra jag tycker det e så tråkig på lektionerna så brukar sitta och tänka på annat så jag inte koncentrerar mig och lär mig inget eller så går man på toa och sitter och spelar på mobilen för att fördriva tiden


   
Citera
Ämnesstartare

Och sen då när jag inte koncentrerar mig och inte lär mig lika mycket så får man ju lägre betyg tror jag så e jätte jobbigt


   
SvaraCitera

De e så skolan funkar, deal with it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
De e så skolan funkar, deal with it

Fast asså jag lär mig ingenting jag orkar typ koncentrera mig i 10 minuter av genomgångarna resten tänker man på annat eller typ klottrat i nån skrivbok


   
SvaraCitera

pommes045:

Fast asså jag lär mig ingenting jag orkar typ koncentrera mig i 10 minuter av genomgångarna resten tänker man på annat eller typ klottrat i nån skrivbok

De e ba att försöka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

De e ba att försöka

Men det går inte jag försöka ha kvar koncentrationen så mycket som möjligt men det går inte bra


   
SvaraCitera

pommes045:

Men det går inte jag försöka ha kvar koncentrationen så mycket som möjligt men det går inte bra

Försök bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Försök bättre

Men det går ju inte


   
SvaraCitera

pommes045:

Men det går ju inte

Jo 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Jo 

Nej jag tappar koncentrationen Hur lätt som helst om det inte är nåt jag e intresserad av


   
SvaraCitera

pommes045:

Nej jag tappar koncentrationen Hur lätt som helst om det inte är nåt jag e intresserad av

Hitta en lösning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Hitta en lösning

Som vaddå?


   
SvaraCitera

pommes045:

Som vaddå?

Är ju ditt jobb att göra, men typ ändra tankesätt och inställning eller hitta andra sätt att få motivation. Du känner dig själv bättre än vad någon av oss gör, så du har bäst förutsättningar för att hitta en lösning som passar dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Är ju ditt jobb att göra, men typ ändra tankesätt och inställning eller hitta andra sätt att få motivation. Du känner dig själv bättre än vad någon av oss gör, så du har bäst förutsättningar för att hitta en lösning som passar dig. 

Men asså hur fan ska man va motiverad till att lära sig om hur en flod rinner och varför


   
SvaraCitera

pommes045:

Men asså hur fan ska man va motiverad till att lära sig om hur en flod rinner och varför

Som sagt, det är upp till dig att lösa. Eller så kan du skita i det, men då får du räkna med lägre betyg. 


   
SvaraCitera