Aviseringar
Rensa alla

Tråkigt liv


Ämnesstartare

Senaste tiden har jag inte alls "gillat livet" eller vad man ska säga. Händer inget speciellt i mitt liv och börjar bli så trött på det. Förr har jag alltid älskat livet men nu senaste tiden känner jag mig bara ensam och att allt är tråkigt. Har bara några få vänner som jag umgås med i skolan, sen kommer jag hem, spelar och tar det lugnt. Sen samma sak om och om igen varje dag. Blivit så desperat på senaste tiden också efter att någon ska "älska mig" och skit, aldrig varit sån innan. Alltid trivts med att vara singel, men nu mår jag bara dåligt över det och tänker ofta på det. En kille jag brukade gilla gillar en annan tjej nu och min kompis är i förhållande, själv har man ingen. Längtar helatiden tills jag blir vuxen, det är det enda som får mig att vilja leva helt ärligt. Har tänkt lite på självmord och sånt, men känns lite egoistiskt och tänker alltid "det kommer bli bättre när jag blir vuxen" osv. Ska flytta utomlands, börja umgås med helt nya människor, få ett bra jobb och glömma allt från mitt liv här. (förutom familjen såklart) 
Någon mer som känner som jag? Att livet bara är tråkigt, ensamt och inget händer. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vi vore inte mänskliga om vi aldrig känt så. Ibland blir det bättre snabbt,  ibland tar det längre tid.
Låt det ta den tid det tar. 

Du/Vi har inget att förlora med att vänta några år till för att se mer konkret förändring. 


   
SvaraCitera
JamezK

Det enda tipset jag kan ge dig är att börja träna lite eller hitta en hobby. Du kommer må så mycket bättre än att sitta hemma och vara rastlös...  att sitta hemma och vara rastlös leder ofta till att man funderar allt för mycket på negativa saker..har själv varit där  :///  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner samma, men det kommer vända förr eller senare så det är bara att fortsätta tills du får chansen att förändra


   
SvaraCitera

Det blir liksom vad man gör det till. Låt viljan att förändra livet till något roligare bli din drivkraft.


   
SvaraCitera