Aviseringar
Rensa alla

Tramadol, vilken dos är farlig?


Ämnesstartare

Jag har utskrivet tramadol för värk.. värken kommer titt som tätt... men vilka doser är farliga? jag vet att jag inte får ta vissa av mina mediciner för man kan hamna i andningsdepression... om jag tar 200 mg tramadol, de är väl ingen fara? ja känner mig dåsig, lite illamående, vinglig... jag vet att jag inte borde göra såhär... men frågan är.. vilka doser är farliga?


   
Citera

   
SvaraCitera

Ofta inte din läkare har sagt hur mycket du ska ta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEJ GÖR DET INTE SNÄLLA. DU HAR HELA LIVET FRAMFÖR DIG!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

åååh lyckliga människa, tram som är så härligt!
OT: 200 mg långt ifrån överdos, men tänk på att tramadol framkallar krampanfall identiska med EP-anfall. Jag skulle rekommendera att du håller dig under 500 mg. Använder du dig av höga doser tramadol (400-500 mg dagligen) under en längre tid så får du inte glömma att trappa ner, abstinensbesvären när du slutar kommer bli nästan outhärdliga i annat fall.
Eftersom jag är väldigt smal och inte äter ordentligt brukar jag börja spy vid 250 mg, jag tycker inte det är trevligt att gå runt och må illa så jag brukar ta 150-200 mg. En kompis råkade ge sin flickvän 500 mg direkt en gång, hon spydde och mådde allmänt dåligt i 2 dagar, så hellre för lite än för mycket.

Förresten, tar du större dos enbart för att få ner smärtan eller för att bli flummig också? Bara undrar[cute]

Här får du svar på det mesta om tramadol:
https://www.flashback.info/showthread.php?t=209253


   
SvaraCitera

TjackLuder:

åååh lyckliga människa

Varför är hon lycklig för det?
Jag hade varit ganska olycklig om jag hade behövt ta tram för värk.


   
SvaraCitera

dödgrävarn:

NEJ GÖR DET INTE SNÄLLA. DU HAR HELA LIVET FRAMFÖR DIG!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

Läkemedelsrådgivning går att nå på 0771450450. Bara att ringa och fråga.


   
SvaraCitera

Nu var det ju ett tag sedan ts tittade in i tråden, men ändå...Om du ska flumma på tram så tänk på att du utvecklar tolerans väldigt fort och att abstinensen efter ett intensivt och långvarit bruk är riktigt jobbig.

För att veta vilken dos som är farlig måste man nästan veta om du har depåtabletter eller kapslar(Pulver) och vad du väger. Pulvret ska man vara lite mer försiktig med. Jag tycker inte du ska gå över 250 mg första gången. runt 400-500 mg så kan du få epelepsianfall, muskelryckningar, behöva spy...ta du det en längre tid så kan du bli deprimerad, bli ointresserad av saker du normalt tycker är intressanta.

Kan tillägga att jag tidigare i mitt liv knaprade runt 800 mg om dagen i ett par veckor och jag upplevde inga bieffekter mer än att jag blev lite latare än vanligt:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VARFÖÖÖÖR?! ÄR TS DÖD????????? [cry]


   
SvaraCitera

borderlinedisorder:

borderlinedisorder F Medlem

Doser runt 400-800mg är väl att tat lugnt med som första dos.


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

För att veta vilken dos som är farlig måste man nästan veta om du har depåtabletter eller kapslar(Pulver) och vad du väger.

Jag väger 54 kg. Jag har dragit ner på tramadolen nu. tar inte 200 mg på en gång. Det är kapslar jag har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TjackLuder:

Förresten, tar du större dos enbart för att få ner smärtan eller för att bli flummig också? Bara undrar

Lite flummig kanske man blir åxå, eller väldigt "uppåt" och pratglad som tjack! Men vad är det för abstinensbesvär man får av tramadol då? Jag känner inte att jag måste ha! Jag har dragit ner på tramadolen. Jag tar inte 4 kapslar på en gång.

Värken är fortfarande kvar och jag önskar den bara försvann så jag slapp tramadol. Borde finnas nån annan medicin utan beroendeframkallande.


   
SvaraCitera