Aviseringar
Rensa alla

Trång förhud


Ämnesstartare

Hej, jag har problem med att dra tillbaka förhuden helt. Vid slakt tillstång kan jag nästan dra tillbaka hela förhuden men när jag har stånd kan jag bara dra till baka så att jag ser typ 3/4 av ollonöppningen. Mitt ollon är också väldigt känsligt, det svider till rejält bara jag nuddar vid det. Går förhuden att tänja ut via träning, jag har vid ett antal tillfällen doppat kuken i en mugg med varmt vatten och i den dragit fram och tillbaka långsamt. Behöver jag operera bort en bit?


   
Citera
Flash

Jag har ingen förhud.. [sad]


   
SvaraCitera

laracopp:

Behöver jag operera bort en bit?

Nej, men skära upp och sy förmodligen.

laracopp:

Mitt ollon är också väldigt känsligt

För att det inte är vant vid beröring.


   
SvaraCitera

Ta ansvar för din egen hälsa och gå till en doktor 🙂 Gör det snarast så minskar du risken att förvärra det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

För att det inte är vant vid beröring.

måste jag hålla på å ta på den, det gör skitont. Jag har hört att man blir mindre känslig efter att en del av förhuden har opererats bort vilket i mitt fall är en bra sak.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du för det första?


   
SvaraCitera

laracopp:

måste jag hålla på å ta på den, det gör skitont. Jag har hört att man blir mindre känslig efter att en del av förhuden har opererats bort vilket i mitt fall är en bra sak.

Eftersom du inte kan röra hela ditt ollon så är det väldigt känsligt. Vissa kan inte dra ner förhuden hela vägen ner, ibland så fixar det sig av sig själv när man är liten, men om det inte fixar sig så måste dom skära upp lite och sy.

laracopp:

måste jag hålla på å ta på den, det gör skitont.

Det vänjer sig efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 14


   
SvaraCitera

laracopp:

Jag är 14

Gå till läkaren så fixar det sig.

Var med om samma sak när jag var 12.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej :S ska man gå till UM för att dem ska kolla?


   
SvaraCitera

laracopp:

okej :S ska man gå till UM för att dem ska kolla?

Om du vill, du kan gå till skolsköterskan om du vill. [smile]

Men ungdomsmottagningen blir bäst, men dom kommer skicka dig till sjukhuset troligena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skolsköterskan :S lite läbbigt, man kanske blir kåt(hon är ganska snygg:P)


   
SvaraCitera

laracopp:

man kanske blir kåt(hon är ganska snygg:P)

Bara bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjuksköterskan håller till längst inne bland rektorslokalen och klasskamrater kanske undrar varför man går dit så um blir nog bäst. Hur undersöker dom en?


   
SvaraCitera

laracopp:

Hur undersöker dom en?

Bara konstaterar vad som behövs att göras, tex; se hur längt din förhud kommer.


   
SvaraCitera