Aviseringar
Rensa alla

Trång förhud.


Ämnesstartare

HEYOO!!!

Hur faen vet man om man har trång förhud??? [confused]

Det var typ i 9an som vi fick något papper med frågan om vi hade det och jag sa nej då för att sjuksystern på skolan var sjukt äcklig och läskig så vågade inte gå dit (sa man nej så slapp men gå dit) men nu börjar jag undra om jag ändå kanske har det [surprised][crazy].

Om man har det vad gör man?? Är omskärningen det ända alternativet?? [shake]


   
Citera

HEYOO!!!
Om det känns så; Runka mer.[wink][crazy]


   
SvaraCitera

livet är en lek:

Är omskärningen det ända alternativet?? [shake]

det är det ända alternativet för alla, alla ska göra omskärning [no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

det är det ända alternativet för alla, alla ska göra omskärning [no-no][no-no]

Vad jag vet är det bara judarna som cuttar sina småpojkar men men kanske har fel 😛


   
SvaraCitera

livet är en lek:

Vad jag vet är det bara judarna som cuttar sina småpojkar men men kanske har fel 😛

Det är bra


   
SvaraCitera

Försök inte trolla mig, gosse. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livet är en lek:

Om man har det vad gör man?? Är omskärningen det ända alternativet??

Man går till doktorn. Doktorn kan antingen skriva ut en stark steroidsalva som man smörjer på dagligen i sex månader, vilket kan lösa problemet. I annat fall kan man göra en operation för att töja ut förhuden. I vissa fall är inget av de andra alternativen lämpliga, och då opererar man bort förhuden.


   
SvaraCitera
zIGGE

Hampie:

Doktorn kan antingen skriva ut en stark steroid

med testoterone? awesome


   
SvaraCitera

livet är en lek:

Vad jag vet är det bara judarna som cuttar sina småpojkar men men kanske har fel 😛

Muslimer också, samt folk som gör det pga hygieniska skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

med testoterone? awesome

Kortison 😛


   
SvaraCitera

--

Frisk hud anpassar sig precis som när personer går upp i vikt så växer huden.
Om huden inte anpassar sig med tiden kan du ha hudsvamp vilket du enkelt kan kontrollera
genom att badda med ättika.
Flagnar huden av har du hudsvamp och du får ha bomull undewr förhuden tills det läkt. 🙂
Men vill du snabbt bli av med hudsvampen kan du fortsätta med ättika efter det läkt tills ingen hud flagnar av.

Vill du göra det smärtfritt kan du köpa terbinafin salva på apotek och smörja varje dag i månader.

Vill du rensa kroppen på svampinfektionen får du gå till läkare och be dem skriva ut terbinafin piller i ca 1-3 månader.

Skall diskuteras med läkare.

MagI
----


   
SvaraCitera