Aviseringar
Rensa alla

Trång förhud?!


Ämnesstartare

Tobbeduvetpuckot:
Nä.Det finns/fanns typ nån som va 9 förut.Men jag vågar inte gå själv juu ;s

Sitt där med din trånga förhud då och riskera att få infektion.  


   
SvaraCitera

absentthinking:

nej, jag

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ba ritscha loss skiten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska åka till nån klinik snart och kolla 🙂


   
SvaraCitera

Hur gick det?? Tror att jag också har det fast jag vet inte. Ska man kunna dra ner förhuden hela vägen när man är 13?

Tobbeduvetpuckot:
Ska åka till nån klinik snart och kolla 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlackSnake:
Hur gick det?? Tror att jag också har det fast jag vet inte. Ska man kunna dra ner förhuden hela vägen när man är 13?

Vi gick inte till nån jävla klinik.Har blivit tillsagd att dra upp och ned förhuden och den ska vidga ut sig.Men jag har ju runkat, gör det dagligen, och den blir fan inte mindre trångare.Vet inte hur jag ska berätta för henne bara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbeduvetpuckot:

Vi gick inte till nån jävla klinik.Har blivit tillsagd att dra upp och ned förhuden och den ska vidga ut sig.Men jag har ju runkat, gör det dagligen, och den blir fan inte mindre trångare.Vet inte hur jag ska berätta för henne bara. 

Boka tid hos läkare på vårdcentralen bara.


   
SvaraCitera
hmpf
 hmpf

Å andra sidan är du också bara 10 år, så det är mycket möjligt att det helt enkelt inte släppt än. Hade nog inte gjort det på mig vid 10 i alla fall.

Ha inte så bråttom, va. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eeh, ballen är inte färdigutvecklad! Dra till Vårdis, tror dock de kommer säga "du får vänta ett tag"

Skinna på bara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmpf: 10 år

men käre värld


   
SvaraCitera

Förhuden ska gå att dra tillbaka hela vägen över ollonet. Kan man inte göra detta, så har man ett problem. Hos yngre pojkar som ännu inte kommit in i puberteten är det oftast inget man gör något åt, eftersom att behovet av att rengöra inte är lika stort som hos pojkar i tonåren. 

Det finns risker med att gå runt med för trång förhud, den allra vanligaste komplikationen är att förhuden fastnar bakom ollonkanten och inte går att dra tillbaka. Detta leder till att blodcirkulationen i penis försämras och du ska OMEDELBART söka läkarhjälp. Vanligtvis kan läkaren dra tillbaka förhuden, men i värsta fall kan du tvingas till en akut operation. 

BlackSnake:
Hur gick det?? Tror att jag också har det fast jag vet inte. Ska man kunna dra ner förhuden hela vägen när man är 13?

Alla pojkar, oavsett ålder, ska alltid kunna dra ner förhuden "hela vägen", även när du har erektion. 

Tobbeduvetpuckot:

Vi gick inte till nån jävla klinik.Har blivit tillsagd att dra upp och ned förhuden och den ska vidga ut sig.Men jag har ju runkat, gör det dagligen, och den blir fan inte mindre trångare.Vet inte hur jag ska berätta för henne bara. 

Att på egen hand försöka "töja" förhuden är alltid det första steget, men det är viktigt att inte försöka "slita" tillbaka förhuden med våld. Är du för vårdslös kan sprickor uppstå i förhuden, vilket kan leda till ärrbildningar som bara gör förhuden hårdare och mindre följsam.


   
SvaraCitera

Gör som jag gjorde, ta varma bad eller duscha riktigt varmt för då kommer huden utvigda sig och sen sliter du bara, se dock till att inte slita för hårt för då kan du få värre problem. Börja litet med efter varje duusch så tar du i lite hårdare och hårdare.


   
SvaraCitera

varför är det ett problem jag kan inte dra ner förhuden men har aldrig upplevt det som ett problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:
varför är det ett problem jag kan inte dra ner förhuden men har aldrig upplevt det som ett problem?

Inte? det är ett stort problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade trång förhud, skulle tvätta ollonet en dag, tog I för mycket och så sprack någonting. Det blödde inte men sved som fa-an. Sen läkte såret efter ett par dagar och sen hade jag en till synes normal kuk.


   
SvaraCitera