Aviseringar
Rensa alla

Trång förhud efter pubertet


Ämnesstartare

HEj

Jag har fått trång förhud nu när min pubertetstart är över. Innan kuken växte så var det inga problem. Men nu när jag drar bak förhude och får fullstånd så sitter den nästan fast bakom ollonet. Väldigt jobbigt och smärtsamt när man har sex.

Någon med tips eller samma problem?


   
Citera

BoyToy94:

Någon med tips

Gå till ungdomsmottagning och få salva = problemet löst.


   
SvaraCitera

Denniz92:

få salva = problemet löst.

Alltid.


   
SvaraCitera

BoyToy94:

Någon med tips eller samma problem?

bara såga av kuken


   
SvaraCitera

pinnspett:

Denniz92

gullig du är <3


   
SvaraCitera

olja in kuken med matolja från lidl o vetemjöl från öob så blir det bättre. och sen ska du såga av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla extremt seriösa svar. Mycket nöjd 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Gå till ungdomsmottagning och få salva = problemet löst.

Och om det inte funkar (gjorde det inte för mig) så gå till ungdomsmottagningen och be om remiss till kirurgmottagningen på ditt lokala lasarett. Jag ska dit på fredagen den 2:a juli. Är lite nervös men fan, problem solved så att säga. För om du inte fixar det nu så kan det gå som det gjorde för mig, dvs att förhuden brister under samlag. Det sprutar blod överallt, du drabbas av chocktillstånd, svimmar, spyr, allt går och helvete och du får ett traumatiskt minne för livet. FIX IT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinkeln:

För om du inte fixar det nu så kan det gå som det gjorde för mig, dvs att förhuden brister under samlag. Det sprutar blod överallt, du drabbas av chocktillstånd, svimmar, spyr, allt går och helvete och du får ett traumatiskt minne för livet.

Vafan driver du... Jag har haft sex med för trång förhud, använde dock kondom, vilket jag planerar att alltid använda om det inte är planerat att inte göra det osv. Kände inte att det drog så att det gjorde ont med för trång förhud.

När jag pratade dem på lokalvården sade de att det går att ha sex helt normalt bara att det finns större risk att man kan få någon sorts infektion.

Ska nog testa det där med salva iaf, läste lite på det och man måste använda den varje dag i 2-3 månader för att det ska börja fungera helt, inte något man ser fram emot...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är omskuren=problem solved [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PreTard:

Är omskuren=problem solved [bigcheers]

Gjorde du det när du var liten eller när du var äldre? Funderar på om jag ska göra det själv eller inte... Finns ju risker med att göra det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som tror jag har kommit in i puberteten för jag måste duscha varje dag för att håret blir fett aktigt och mina fötter har växt ungefär 4 skolekar på ungefär 1 och en halv vecka. Mitt Adams Äpple har också växt ut och det växer hår på kuken. [shake]


   
SvaraCitera

Du borde uppsöka läkare eller dylikt [smile]


   
SvaraCitera