Aviseringar
Rensa alla

Transeuxell tjej, svårt att hitta kille.


Ämnesstartare

Hej jag är en transexuell tjej på nyfyllda 17år. Transexuell betyder att jag föddes som kille men är nu tjej (identifierar mig som tjej).  Jag äter hormoner sen många år och ska operera mitt könsorgan när jag är 18år. många som lärt känna mig säger att det inte går att se på mig att jag är transexuell och att jag ser feminin ut. Men nu till problemet... jag har jätte svårt att hitta en kille pga att jag är transexuell. Det kan har varit jätte bra emellan hos innan men sen när jag berättar att jag är transexuell så sticker alla, precis alla. Jag vet inte hur jag ska hitta en pojkvän. Hjälp...


   
Citera
sies
 sies

Är du öppet transsexuell? Det kanske hjälper, för då slipper du de som inte är intresserad av att ha en relation med en transsexuell. 

Men va inte ledsen för det, bra pojkvänner/flickvänner är svåra att skaffa för alla, inte bara dig för du är transsexuell. Galen Det finns självklart flera killar som skulle vara intresserad av dig, oavsett om du är transsexuell eller inte. De kanske till och med gillar det mera. Man måste helt enkelt hitta den rätta, det kan ta sin tid. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Är du öppet transsexuell? Det kanske hjälper, för då slipper du de som inte är intresserad av att ha en relation med en transsexuell. 

Men va inte ledsen för det, bra pojkvänner/flickvänner är svåra att skaffa för alla, inte bara dig för du är transsexuell. Galen Det finns självklart flera killar som skulle vara intresserad av dig, oavsett om du är transsexuell eller inte. De kanske till och med gillar det mera. Man måste helt enkelt hitta den rätta, det kan ta sin tid. 🙂 

Jag har provat både att säga det först av allt och att säga det när vi börjat känna varran bättre, mest när vi lärt känna varran bättre. Är jag öppet transexuell då? Galen


   
SvaraCitera

Jag undrar en sak då. Om du är transexuell och identferar dig som tjej (fast din kropp från början var en kille typ), kan man inte säga att du också är homosexuell? Bara undrar


   
SvaraCitera
sies
 sies

Mmaallzz:

Jag har provat både att säga det först av allt och att säga det när vi börjat känna varran bättre, mest när vi lärt känna varran bättre. Är jag öppet transexuell då? Galen

Nja, att vara öppet något(transsexuell, homosexuell osv) är väl mer att alla vet om det liksom. Utan att du behöver säga det. Men det kan vara svårt om du träffar killar från typ dejting appar eller liknande.

sandraborlin: Jag undrar en sak då. Om du är transexuell och identferar dig som tjej (fast din kropp från början var en kille typ), kan man inte säga att du också är homosexuell? Bara undrar

Det är typ en grå zon. Vissa ser sina förhållanden efter det kön man har och andra vad man identifierar sig som. Men det är helt upp till de personer inom förhållandet. 

Finns ju heterosexuella förhållanden där tjejen använder strap-on, att redan ha en penis är ju bara ett plus då. Mycket glad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sandraborlin:
Jag undrar en sak då. Om du är transexuell och identferar dig som tjej (fast din kropp från början var en kille typ), kan man inte säga att du också är homosexuell? Bara undrar

Jag skulle säga att jag är heterosexuell eller bi. Inte homosexuell. Homosexuella killar vill än mindre ha mig och andra transexuella. Mitt kön är tjej även om jag inte var född så.       (Enligt mig).


   
SvaraCitera

sandraborlin:
Jag undrar en sak då. Om du är transexuell och identferar dig som tjej (fast din kropp från början var en kille typ), kan man inte säga att du också är homosexuell? Bara undrar

Det är stor skillnad på att vara homosexuell och transsexuell. Men du kan kalla dig homosexuell om du gillar tejer och är transsexuell.


   
SvaraCitera

homosexuality ⚣ 


   
SvaraCitera

Mmaallzz:
Hej jag är en transexuell tjej på nyfyllda 17år. Transexuell betyder att jag föddes som kille men är nu tjej (identifierar mig som tjej).  Jag äter hormoner sen många år och ska operera mitt könsorgan när jag är 18år.

Förlåt men en kille som vill ha en flickvän vill ju ha en flickvän med fiffi mellan benen, inte en k*k, inte jättekonstigt att han inte är intresserad då. Sen om det är en kille som i framtiden vill ha barn också blir det svårt. Förvirrad

När du opererat dig då däremot tror jag att du får lättare att hitta en partner. Glad


   
SvaraCitera
Grohn

Det är inte lätt att vara 17. Ännu svårare att vara 17 år och transperson. Killproblemet kommer att bli bättre Hjärta


   
SvaraCitera

Mmaallzz:
Hej jag är en transexuell tjej på nyfyllda 17år. Transexuell betyder att jag föddes som kille men är nu tjej (identifierar mig som tjej).  Jag äter hormoner sen många år och ska operera mitt könsorgan när jag är 18år. många som lärt känna mig säger att det inte går att se på mig att jag är transexuell och att jag ser feminin ut. Men nu till problemet... jag har jätte svårt att hitta en kille pga att jag är transexuell. Det kan har varit jätte bra emellan hos innan men sen när jag berättar att jag är transexuell så sticker alla, precis alla. Jag vet inte hur jag ska hitta en pojkvän. Hjälp...

Jag skulle bli väldigt upphetsad av dig helt min grej!


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

Trevlig-Snubbe:

Förlåt men en kille som vill ha en flickvän vill ju ha en flickvän med fiffi mellan benen, inte en k*k, inte jättekonstigt att han inte är intresserad då. Sen om det är en kille som i framtiden vill ha barn också blir det svårt. Förvirrad

När du opererat dig då däremot tror jag att du får lättare att hitta en partner. Glad

Och sen efter operationen kanske det kan vara bra att vara tyst om sin bakgrund xD


   
SvaraCitera

SAAB:
Och sen efter operationen kanske det kan vara bra att vara tyst om sin bakgrund xD

Exakt så ingen tror någonting, sen om den man är ihop med vill ha barn får man säga att ''jag bär tyvärr ingen livmoder'' eller något. Galen
Gärna att man håller lite tyst om sin period när man hade penisen kvar men såg ut som en flicka, jag menar, det kan väcka onda tankar och så! Censur


   
SvaraCitera
time
 time

Trevlig-Snubbe:

Förlåt men en kille som vill ha en flickvän vill ju ha en flickvän med fiffi mellan benen, inte en k*k, inte jättekonstigt att han inte är intresserad då. Sen om det är en kille som i framtiden vill ha barn också blir det svårt. Förvirrad

När du opererat dig då däremot tror jag att du får lättare att hitta en partner. Glad

Alla killar är inte heterosexuella eller cisnormativa.

Samt: sluta skamma transpersoner i dina inlägg.


   
SvaraCitera

time:

Alla killar är inte heterosexuella eller cisnormativa.

Samt: sluta skamma transpersoner i dina inlägg.

Det har jag inte sagt heller. Det jag sa var att killar som söker en tjej söker en tjej som har en vagina och inte en kuk mellan benen, sen finns det e killar som skulle kunna tycka att en tjej med kuk är nice.

På vilket sätt har jag skammat en transperson? Förlåt men vad står skamma för? Är det typ samma som att få någon att skämmas över sig själv? Varför skulle jag få någon att skämmas över sig själv? Jag menar, ibland håller man inte med varandra men att jag ska vara ute efter att få transpersoner att skämmas över sig själv har jag aldrig varit ute efter, det är bara något du måste ha fått för dig för att jag säger kontroversiella saker.


   
SvaraCitera