Aviseringar
Rensa alla

Transkillar, se hit!


Ämnesstartare

Hej!
Är en kille på 16 bast som föddes i en kropp av fel modell. Mitt liv är en evig pest, min kropp, min röst, mitt utseende plågar mig.

Det finns många som känner samma och många som har löst olika problem.
Varför inte alla dela med sig?

Min historia:
Så länge jag kan minnas har jag hängt med killarna. Jag passade in bättre. Tyckte alltid att killarna klädde sig snyggare, ville se ut likadant. Hatade min kropp för att den fick kurvor i puberteten, min röst är för ljus...

I mars 2014 klippte jag håret. Det blev kortare och kortare. Jag började klä mig mer som jag var bekväm i, killkläder.

I november 2014 köpte jag ett par kalsonger, bara på impuls. Jag älskade dem över allt annat.

Senare köpte jag mer kalsonger, började bara handla på killavdelningen, hängde med killarna, och till slut vågade jag komma ut i april 2015.

Sedan dess har jag köpt en binder (plattar till brösten så att man ser mer manlig ut), börjat gå, sitta och stå mer som en kille, ska köpa en stp/Packer (stp=stand to pee, en grej som man kan stå och kissa med, Packer gör att det ser ut som att man har nåt mellan benen) och jag mår tusen gånger bättre.

Alla runt mig har svarat positivt, inte en enda negativ reaktion. De jag trodde skulle vara tveksamma var inte det och jag är välkommen hos alla.

Jag har precis börjat gå hos lundströmmottagningen i Alingsås och kan få T (testosteron) om typ 1-2 år.

Hur ser er historia ut? vad gör ni för att passera (uppfattas som kille)?
Fråga, svara, dela med er!


   
Citera

Finns massor som ångrar sig senare i livet.
Kommer du att ångra dig?


   
SvaraCitera
mens
 mens

lurifax69:
Finns massor som ångrar sig senare i livet.
Kommer du att ångra dig?

....


   
SvaraCitera

lurifax69:
Finns massor som ångrar sig senare i livet.
Kommer du att ångra dig?

Är man transsexuell så ångrar man sig inte


   
SvaraCitera

lurifax69:
Finns massor som ångrar sig senare i livet.
Kommer du att ångra dig?

Risken att han skulle ångra sig skulle dock antagligen vara större om han inte skulle göra det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Finns massor som ångrar sig senare i livet.
Kommer du att ångra dig?

ångra vad? testosteron, nej. aldrig. effekterna av testosteron är allt jag önskat! könsingrepp är en annan sak, men jag anser att jag är för ung för att bestämma mig angående sånt. tekniken går framåt och kanske kan man i framtiden ge en transkille en "riktig" penis, men idag kan man inte det. brösten ska dock bort fort som attan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Är man transsexuell så ångrar man sig inte

finns många som ångrar vissa saker. t ex kan man som ftm inte få en "riktig" penis med pung. en micropenis, en köttklump eller en permanent dildo är det som finns att få, och jag vill inte ha nåt av det. dessutom gör det jä**igt ont att operera bort och till i det området...


   
SvaraCitera

Hej! Är inte transkille, så kan tyvärr inte svara på dina frågor. Ville bara säga att jag tycker att du är fruktansvärt modig, och att det är underbart att du har funnit dig själv såpass tidigt. Jag hoppas att alla framtida reaktioner blir lika positiva som de du får idag. Glad


   
SvaraCitera

woollyhat:

finns många som ångrar vissa saker. t ex kan man som ftm inte få en "riktig" penis med pung. en micropenis, en köttklump eller en permanent dildo är det som finns att få, och jag vill inte ha nåt av det. dessutom gör det jä**igt ont att operera bort och till i det området...

Då är det ju resultatet, inte att man ångrar att man är transsexuell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

strawbeerry:
Hej! Är inte transkille, så kan tyvärr inte svara på dina frågor. Ville bara säga att jag tycker att du är fruktansvärt modig, och att det är underbart att du har funnit dig själv såpass tidigt. Jag hoppas att alla framtida reaktioner blir lika positiva som de du får idag. Glad

tack så sjukt mycket!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Då är det ju resultatet, inte att man ångrar att man är transsexuell

sant, sant


   
SvaraCitera

Det är sjukt Najs att du vågar berätta allt det här! Är själv 12 bast och ska för första gången berätta för någon vuxen nu på måndag att jag ÄR född i fel kropp 🙂


   
SvaraCitera

Modigt av dig att komma ut (även här på nätet är det ju att komma ut) och härligt att du haft en så fantastiskt stöttande omgivning. Du verkar vara väldigt mogen, dina beslut gällande din kropp och identitet verkar genomtänkta. Hejar på dig!

Hormoner är så häftigt, skillnaden blir markant på väldigt kort tid. Ta massor av före och efterbilder. Selfies varje dag. Inte för att visa oss, bara för att ha och se din progress. 


   
SvaraCitera
duden

Måste man betala allt själv om man vill göra ett könsbyte?


   
SvaraCitera

Har korthår, nästan alltid killkläder (typ skjorta väldigt ofta),ibland om jag känner för det så har jag sport bh på mig för man får lite plattare bröst då typ det, fast jag har inte kommit ut än


   
SvaraCitera