Aviseringar
Rensa alla

Transpersoner och omklädningsrum


Ämnesstartare

Hallojsan alla umisar!

I denna poll röstar du på vilket omklädningsrum du personligen tycker att ickeopererade transpersoner ( i denna poll syftar transpersoner på personer som inte genomgått några operationer eller hormonbehandlingar utan biologiskt är ett kön men identifierar sig med det andra) (ja jag vet att det finns flera kön men eftersom det endast finns två kategorier av omklädningsrum så får vi ha det så här)) skall använda.
Det finns inga omklädningsrum för båda könen säger vi i denna poll (pga det finns det ju inte överallt ändå).
Kanske är du transperson själv,  inte skulle känna dig bekväm med att byta om med någon som inte har samma biologiska kön som du eller helt enkelt skiter i vem som byter om med dig men tänker på hur andra kanske skulle reagera etc. Här kan du skriva dina tankar.

OCH JA JAG STAVADE DUSCHAR FEL WATTCHAGONNADOABOUTIT


   
Citera
Ämnesstartare

Hmmmmmm biologiska!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Annat svar:

De borde få tilldelade sig särskilda omklädningsrum.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dyrt men rättvist osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De borde få tilldelade sig särskilda omklädningsrum.  

Med tanke på hur få det faktiskt är. så känns det som om pengarna kan gå till mer behövande ställen. Jobbigare för dem flesta att gå in ensamma i ett omkläddningsrum o bli väldigt utpekad på att man är annorlunda. Tror de kommer på detta i en lite äldre ålder oftast oxå. Då kan man ju lika gärna komma ombytt, byta om på en toalet osv om man tkr det e jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget alls 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Med tanke på hur få det faktiskt är. så känns det som om pengarna kan gå till mer behövande ställen. Jobbigare för dem flesta att gå in ensamma i ett omkläddningsrum o bli väldigt utpekad på att man är annorlunda. Tror de kommer på detta i en lite äldre ålder oftast oxå. Då kan man ju lika gärna komma ombytt, byta om på en toalet osv om man tkr det e jobbigt.

Tror de andra i omklädningsrummet kan tycka det är jobbigt också.. Jag hade exempelvis vägrat byta om nära en transa.. Sry alla transor! Vägrar iofs byta om bland andra män också.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror de andra i omklädningsrummet kan tycka det är jobbigt också.. Jag hade exempelvis vägrat byta om nära en transa.. Sry alla transor! Vägrar iofs byta om bland andra män också.. 

Va i helvete, då är ju inte du så bra exempel. Men varför då? Om dem är biologiskt samma? E det för att dem kan tända på samma kön? Då borde man ju ha 2 st homo omkläddningsrum oxå isf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror de andra i omklädningsrummet kan tycka det är jobbigt också.. Jag hade exempelvis vägrat byta om nära en transa.. Sry alla transor! Vägrar iofs byta om bland andra män också.. 

 De är ju inte hormonbehandlade eller opererade, så de är ju sitt biologiska kön så vitt du vet. Du byter alltså om med någon med snopp. Det kan ju finnas homosexuella män i omklädningsrum också, och det vet du ju inte om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Va i helvete, då är ju inte du så bra exempel. Men varför då? Om dem är biologiskt samma? E det för att dem kan tända på samma kön? Då borde man ju ha 2 st homo omkläddningsrum oxå isf.

Haha, jag är nog inte ett bra exempel, nej. Jag byter enbart om i omklädningsrum jag är helt ensam i. Fast jag skulle kunna tänka mig att byta om bland kvinnor faktiskt, om kvinnorna vill. Rodnar 

isola: Du byter alltså om med någon med snopp. Det kan ju finnas homosexuella män i omklädningsrum också, och det vet du ju inte om.

Jag byter inte om bland män, oavsett sexuell läggning. Jag är ett dåligt exempel helt enkelt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker att de kan få välja fritt. Bryr mig inte tillräckligt för att tycka annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pojkar byter om med pojkar, flickor byter om med flickor. Eller så byter alla om själva. Väldigt konstigt om massa killar ska börja byta om i tjejernas omklädningsrum bara för att de "känner sig" som kvinnor. Antingen får det vara uppdelat efter kön, eller så får varje person bestämma själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: De ska få välja fritt vilket omkl.rum de ska använda

Vem fan bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De ska få välja fritt vilket omkl.rum de ska använda

Förstår inte varför jag skulle säga åt andra var de ska byta om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Förstår inte varför jag skulle säga åt andra var de ska byta om.

eftersom du också ska byta om. tänker jag. vi har ju separata omklädningsrum för att alla inte känner sig bekväma med att byta om med folk av motsatt kön.


   
SvaraCitera