Aviseringar
Rensa alla

Transpersoner och omklädningsrum


Ämnesstartare

isola: De ska få välja fritt vilket omkl.rum de ska använda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

eftersom du också ska byta om. tänker jag. vi har ju separata omklädningsrum för att alla inte känner sig bekväma med att byta om med folk av motsatt kön.

Frågan är varför man inte skulle känna sig bekväm med det. Är det för att vissa personer skulle ha andra genitalier kan man väl komma över det på samma sätt som man kommit över att andra kroppsdelar på andra människor ser olika ut. Är det av rädsla för att andra personer ska se på en på ett sexuellt vis kan man fundera på om man skulle uttala sig huruvida homo-/bisexuella ska klä om bland andra av samma kön. Det blir liksom absurt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Frågan är varför man inte skulle känna sig bekväm med det. Är det för att vissa personer skulle ha andra genitalier kan man väl komma över det på samma sätt som man kommit över att andra kroppsdelar på andra människor ser olika ut. Är det av rädsla för att andra personer ska se på en på ett sexuellt vis kan man fundera på om man skulle uttala sig huruvida homo-/bisexuella ska klä om bland andra av samma kön. Det blir liksom absurt.

man kan ha upplevt övergrepp från det motsatta könet, inte vill bli sexualiserad (vilket främst kvinnor tyvärr tenderar att bli på rätt obehagliga sätt av cismän) el dyl.
många skulle säkert ha problem med att byta om med homo-/bisexuella men man vet ju sällan läggningen på dem man byter om med om de ej raggar på en/andra.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

De ska få välja fritt vilket omkl.rum de ska använda

Fast egentligen vet jag inte.
Den
enda lösning jag har erfarenhet av och känt någorlunda positivt inför är ej könsdelade
omklädningsrum och den ack så pragmatiska lösningen draperier. Men
ytterst få verkar tycka att det finns något positivt i så enkla
lösningar... trotts att det onekligen fungerar för människor som respekterar varandra.

Bland allmänheten är det ändå bara bäddat för problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: gar... trotts att det onekligen fungerar för människor som respekterar varandra.

men alla gör ju tyvärr inte det + att det är dyrt så folk drar sig nog för att införa sådana


   
SvaraCitera

isola: De ska få välja fritt vilket omkl.rum de ska använda

tänker att det inte gör mig ngt personligen om någon som identifierar sig som kvinna delar omklädningsrum med mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Transsexuella har mentala och psykiska problem  oftast ,liksom åh jag hatar min kropp och kön byter jag mitt kön jag föddes med så kanske jag blir lyckligare .  För vem blir dom lyckligare ? jo för sig själva ..ah vill dom bli en blandras så vrf inte . Egentligen finns det inga fördelar och byta kön helt . 

JAg skulle aldrig vilja se en shemale  i ett manligt  omklädningsrum det finner jag som onarturligt och skumt xd   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Transsexuella har mentala och psykiska problem  oftast ,liksom åh jag hatar min kropp och kön byter jag mitt kön jag föddes med så kanske jag blir lyckligare .  För vem blir dom lyckligare ? jo för sig själva ..ah vill dom bli en blandras så vrf inte . Egentligen finns det inga fördelar och byta kön helt . 

JAg skulle aldrig vilja se en shemale  i ett manligt  omklädningsrum det finner jag som onarturligt och skumt xd   

Hahahha, hade detta varit en frågetråd att du fått typ 30+ dislikes Galen


   
SvaraCitera
Paseo

SNÄLLA SVARA PÅ DENNA FRÅGA ÅT MIG

jag har en kompis som är kvinna biologiskt men ser sig som en man. 0 operationer.

vi går till gymmet tillsammans, (kmr kalla honom för han pga han vill det) han kan påminna mig flera dagar i förväg om att han snart ska få se mig i träningskläder. men jag tror han syftar på att han kommer se mig halvnaken. han har sagt att han har känslor för mig. sjukt skum sits. tänker; fan han borde byta om bland killarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hahahha, hade detta varit en frågetråd att du fått typ 30+ dislikes Galen

och det är min åsikt och den står jag för ^^  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag hade varit i "hans" sits, hade jag definitivt velat byta om bland tjejer. Rodnar

till paseo 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

isola:

men alla gör ju tyvärr inte det + att det är dyrt så folk drar sig nog för att införa sådana

Nej, jag vet och det är därför ett jämlikt samhälle är en dödfödd fråga. Men det är ok och hör inte hit.  Men om det nu hade funnits en vilja att respektera andra för vilka dom faktiskt är  (annat
än floskler för egoboosten) så hade det inte funnits något problem här.
Dyrt och dyrt, vid nyproduktion tror jag det är billigare och för eller senare måste även gamla omklädningsrum byggas om.


   
SvaraCitera
Paseo

Paseo: tänker; fan han borde byta om bland killarna.

fast om han byter om bland killarna så kanske han känner sig objektifierad istället. så svårt.


   
SvaraCitera
Paseo

man kanske borde ha en egen för personer som honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:
man kanske borde ha en egen för personer som honom

tror d är bäst. dyrt för samhället men rättvist liksom, lr ja venne 


   
SvaraCitera