Aviseringar
Rensa alla

Transpersoner och omklädningsrum


Ämnesstartare

dazed:
Vilken jävla poll

lr 
blir arg av resultatet dessutom


   
SvaraCitera
Kudhos

De får välja vafan de vill. Inte jag som bryr mig om deras liv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycket man borde få använda det man är bekväm med. Att byta om känns ej som så big deal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir riktigt mörkrädd av resultatet och responsen. Blir lite bizzart fascinerad över hur lite verklighetsförankring som kan samlas på ett och samma ställe.


   
SvaraCitera
time
 time

Vit priviligerad cisman: Blir lite bizzart fascinerad över hur lite verklighetsförankring som kan samlas på ett och samma ställe.

Bara för att en inte kan identifiera med hur en transperson mår och känner sig, speciellt i situationer som omklädningsrum uppdelade i hennes och hans, så finns det ingen anledning att förbjuda dem från att må så bra som möjligt i varje situation.


För jag gissar att du är fascinerad över att människor sympatiserar med transpersoner nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:

lr 
blir arg av resultatet dessutom

"Vad fan är nu detta?" -var väl det man först tänkte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
De får välja vafan de vill. Inte jag som bryr mig om deras liv. 

Det är det ingen som trott heller men eftersom det finns andra i dessa omklrum så är det en relevant fråga då detta säkerligen är en stor grej för de flesta transpersoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: De ska använda det som stämmer överens med deras biologiska kön
38.8%
19 st

de ser ut som sitt biologiska kön å de är väl dfr man har olika omklädningsrum för att man har olika utseende, inte olika personlighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: För jag gissar att du är fascinerad över att människor sympatiserar med transpersoner nu.

Ja men hur är det med normala personer då som inte bekänner sig till någon knepig avart? Är de verkligen så oviktiga så fort HBT folk kommer på tapeten? För det verkar ju faktiskt som att ni gärna ser att ett helt samhälle ska förändras för att en minoritet inte känner sig hemma.


   
SvaraCitera
time
 time

Vit priviligerad cisman:
Ja men hur är det med normala personer då som inte bekänner sig till någon knepig avart? Är de verkligen så oviktiga så fort HBT folk kommer på tapeten? För det verkar ju faktiskt som att ni gärna ser att ett helt samhälle ska förändras för att en minoritet inte känner sig hemma.

Men vafan, det handlar om att enstaka personer som ser ut som det motsatta könet men identifierar sig som man eller kvinna ska få möjlighet att leva i ett samhälle som inte exkluderar eller hånar. Tycker du på allvar att det här "förändrar samhället"? Vad om du haft nära vänner som var transpersoner? Det kanske du har utan att veta om det. Hade du då inte önskat att de skulle slippa känna sig oönskade eller diskriminerade i vardagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade nog tyckt det var lite jobbigt att behöva byta om med killar bara för att de kände sig som tjejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Men vafan, det handlar om att enstaka personer som ser ut som det motsatta könet men identifierar sig som man eller kvinna ska få möjlighet att leva i ett samhälle som inte exkluderar eller hånar. Tycker du på allvar att det här "förändrar samhället"? Vad om du haft nära vänner som var transpersoner? Det kanske du har utan att veta om det. Hade du då inte önskat att de skulle slippa känna sig oönskade eller diskriminerade i vardagen?

Jag tycker du och andra vurmare för dessa ideal i denna tråden borde inse att era idéer är en stor integritetskränkande utövning på merparten av människorna som besöker badhus, gym, sporthallar etc. Människor känner sig som regel bekväma att byta om med personer av samma kön då den naturliga sexuella anspänningen försvinner. Är denna majoritets vilja såpass lite  värd att den kan köras över för att en minoritet ska få leva ut sina, exakt likadana önskemål? Jag som trodde tiden var förbi då man ville upprätta särprivilegier till extra fint folk.

Om det hade gällt mig och en bekant i en sådan situation hade jag nog faktiskt bett den personen att ta sitt förnuft till fånga och inse att världen inte kretsar kring denne och dens behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla fulgubbarne kmr ju låtsas vara trans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt nyfiken på hur detta kunnat kontrolleras och hurdan ts och andra medlöpare ser på risken för trakasserier & övergrepp i omklädningsrummen vid ett sådan övergång. Hur mycket strukturförändringar och onödig resurfördelning är ni villiga att lägga för att den lokala bögen eller flatan ska få kunna känna sig nöjd för de 2-3 annars ack så plågsamma minuter det tar att facking byta om i ett omklädningsrum med personer man inte socialt_kan_identifiera_sig_med.

Trodde verkligen INTE att jag kunde bli upprörd över något på den här sidan men den kollektiva hjärnsmältan som råder när det kommer till HBT frågor får mig att vilja utlysa skottpengar på folk som går runt i koftor och bär fjällräven ryggsäckar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

söt du e


   
SvaraCitera