Aviseringar
Rensa alla

Transsexualism


Ämnesstartare

Nu vet ju jag mycket väl att detta inte tillhör på Homo- och bi-sexualitet men eftersom folk brukar gruppera dessa tillsammans så får det väl duga.

Jag insåg nyligen att jag är transsexuell och har fått stöd från ett fåtal vänner. Ingen har reagerat negativt, än.

Jag undrar bara vad ni har för tankar om transsexuella?
Och kanske så frågar om lite tips för hur man kan verka bli mer feminin när man är två meter lång. ^^

Själv så svarar jag på de flesta frågor om det är någon som undrar något om MtF processen (Male to Female).
Jag kan tyvärr inte svara något om FtM men jag gör gärna mitt bästa 😀

Ser fram emot roliga svar och kanske användbara tips 😀


   
Citera

ampremier:

Och kanske så frågar om lite tips för hur man kan verka bli mer feminin när man är två meter lång. ^^

Klackar får en väl alltid att känna sig feminin!
Har du påbörjat könsoperationsproscessen på något vis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klackar får en väl alltid att känna sig feminin!Har du påbörjat könsoperationsproscessen på något vis?

Inte några operationer än. Det dröjer nog något år till det.
Pratar just nu med min läkare om hormoner dock, för att hjälpa med att få kroppen och bli mer feminin.

Klackar tror jag inte passar för mig. Jag behöver nog inte bli längre än två meter.

Eller jag är ju redan längre än alla andra så någon cm till kanske inte skadar. 😛
hmm...


   
SvaraCitera

isola:

Klackar får en väl alltid att känna sig feminin!Har du påbörjat könsoperationsproscessen på något vis?

men fatta vad jobbigt att ta sig ut genom dörrar å sånt när man redan är 2 meter och sen tar på sig klackar!
och tänk ett fall från den höjden [censur]

ont
nagellack är trevligt
finns hur många fina färger som helst att välja bland


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men fatta vad jobbigt att ta sig ut genom dörrar å sånt när man redan är 2 meter och sen tar på sig klackar!
och tänk ett fall från den höjden [censur]

ja iof, men skulle se väldigt coolt ut!


   
SvaraCitera

nyfiken på hur man upptäcker att man är transsexuell. hur man skiljer det från att man t.ex. vill ha samma kläder eller vill bete sig på samma sätt som det andra könet, eller är less på stereotypen o va som förväntas av sitt eget kön etc. inte förstått hur det är en sexualitet eftersom det inte handlar om någon dragning?

hehe nyfiken.

men du kan ju använda lite smink, foundation och ögonfransböjare om du vill ha det lite naturligt, kanske senare börja med lite ögonpenna och genomskinlig läppglans. kanske platta håret och ha det utsläppt. du har ju glajor, så fixa feminina sådana kanske? man behöver inte gå omkring i rosa direkt, spec eftersom du ändå syns pga din längd. såna små förändringar syns också men mer diskret.


   
SvaraCitera

isola:

ja iof, men skulle se väldigt coolt ut!

tror jag mest skulle acossiera till en flaggstång [blush]


   
SvaraCitera

isola:

Klackar får en väl alltid att känna sig feminin!

Får en att känna sig som att man lever i ett patriarkalt förtryck med symptom så som förstörda fötter och rygg [blush]


   
SvaraCitera

g*nus:

Får en att känna sig som att man lever i ett patriarkalt förtryck med symptom så som förstörda fötter och rygg [blush]

Om man känner sig tvingad till det ja, men det är snyggt och bra någon gång ibland. Har dock själv nästan helt slutat med klackar pga känns så ofria att gå i.


   
SvaraCitera

Jag gick i mellanstadiet första gången jag såg jag en transsexuell. Då tyckte jag att det var lite konstigt men nu har jag växt ifrån det. Jag har väl egentligen ingen speciell åsikt om transsexuella. Ni är människor precis som alla andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

nyfiken på hur man upptäcker att man är transsexuell. hur man skiljer det från att man t.ex. vill ha samma kläder eller vill bete sig på samma sätt som det andra könet, eller är less på stereotypen o va som förväntas av sitt eget kön etc. inte förstått hur det är en sexualitet eftersom det inte handlar om någon dragning?hehe nyfiken.men du kan ju använda lite smink, foundation och ögonfransböjare om du vill ha det lite naturligt, kanske senare börja med lite ögonpenna och genomskinlig läppglans. kanske platta håret och ha det utsläppt. du har ju glajor, så fixa feminina sådana kanske? man behöver inte gå omkring i rosa direkt, spec eftersom du ändå syns pga din längd. såna små förändringar syns också men mer diskret.

Jag kände mer att något var fel under hela min uppväxt och när jag hörde hela begreppet om transexualism och vad det innebar så kände jag att "woah, det är ju jag"

Det var mycket förnekelse innan jag tog emot situationen. Typ att jag spatserade runt i lägenheten så manligt jag bara kunde tills jag insåg att det inte var jag.

Jag ser det mer som att jag vill se mig själv i spegeln på morgonen. Just nu ser jag bara ett ansikte jag är van vid. Men jag har bara en känsla av att vilja vara tjej. Men jag skulle inte börja klä mig annorlunda än jag gör nu, eller iallafall inte så mycket.


   
SvaraCitera

ampremier:

Och kanske så frågar om lite tips för hur man kan verka bli mer feminin när man är två meter lång. ^^

tycker du har ett rätt femint aniskte o det är ju nice med långa brudar
du kan ju försöka röra dig mer mjukt o elegant prata lite sjungande kanske


   
SvaraCitera

ampremier:

Jag undrar bara vad ni har för tankar om transsexuella?

Får lite udda vibbar när jag ser en sådan kanske, reagerar inte så mycket..

tänker ej om dem..


   
SvaraCitera
time
 time

Personligen tänker jag inte något särskilt, jag har både transsexuella och transvestiter i min omedelbara närhet och har för länge sedan vant av mig vid heteronormtramset om att det skulle vara udda.

Fördelen med att vara transsexuell år 2013 är väl antagligen att alla könsstereotyper suddas ut mer och mer, eller åtminstone av de heterosexuella - fast det i sin tur kanske gör det krångligare för någon att tydligare markera att han eller hon vill vara mer feminin eller maskulin.

Var dig själv bara! Du är ju den du är. Finns tjejer som går maskulint och killar som går feminint och båda kön har nagellack och smink så det är ingen poäng i att försöka ta till sig något som inte kommer naturligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

fast det i sin tur kanske gör det krångligare för någon att tydligare markera att han eller hon vill vara mer feminin eller maskulin.

Det är typ det problemet jag har. Jag vill inte bli sedd som en kille vid första intryck. Jag vill bli sedd som tjej på det sättet så om någon såg en bild av mig så skulle dom säga "det där är en tjej"

Det bästa som kan hjälpa mig är antagligen då Hormoner, men det tar över ett år att få och jag börjar få slut på tålamodet då det känns som att jag bara väntat i hela mitt liv på detta.


   
SvaraCitera