Aviseringar
Rensa alla

Transsexuell


Ämnesstartare

Ja..det börja när jag var fyra med klänning,dockor o filmer om prinsesor. Jag önskade mig att vara tjej när jag var 10. Har alltid känt mig annorlunda trodde det först var add..men nej jag ville bara trycka undan tanken om att bli mig själv igen. Kände att jag var ett misstag och att jag aldrig föddes men innerst inne visste jag att jag var tjej..kom ut som bi till gay och nu ska jag som transsexuell är rädd och ung och vill bara vara mig själv. Vet knappas vart jag ska börja..hur ska jag säga till mamma hur blir det med skolan?? Jag är rädd kan någon bara säga vart jag ska börja..ska jag komma ut eller..känner mig som ett misstag..


   
Citera

Förlåt du, jag är inte bra på detta... men du är värkligen inget jävla misstag, jag finns här för dig. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lulle2003:
Förlåt du, jag är inte bra på detta... men du är värkligen inget jävla misstag, jag finns här för dig. Hjärta

TackHjärta


   
SvaraCitera
sies
 sies

Känner du verkligen att du är en tjej eller att du dras och gillar mer "tjejiga" saker? 

Man kan vara en kille och gilla de sakerna också. Men om du känner att du är en tjej så är det helt okej också. 

Såvida du vet vad du är så ska du vara lycklig. Man utvecklas, även i vuxen ålder, både mentalt och fysiskt. Lev precis som du vill. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Känner du verkligen att du är en tjej eller att du dras och gillar mer "tjejiga" saker? 

Man kan vara en kille och gilla de sakerna också. Men om du känner att du är en tjej så är det helt okej också. 

Såvida du vet vad du är så ska du vara lycklig. Man utvecklas, även i vuxen ålder, både mentalt och fysiskt. Lev precis som du vill. 🙂 

Jag känner mig som en tjej min kropp stämmer inte överens med mitt inre liksom


   
SvaraCitera
sies
 sies

Avregistrerad:

Jag känner mig som en tjej min kropp stämmer inte överens med mitt inre liksom

Okej, då tycker jag du har helt rätt till att tycka det. 🙂 Ingen stoppar dig (förutom av medicinska anledningar, vilket man ska respektera men de definierar inte dig!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:

Okej, då tycker jag du har helt rätt till att tycka det. 🙂 Ingen stoppar dig (förutom av medicinska anledningar, vilket man ska respektera men de definierar inte dig!)

Ja tack


   
SvaraCitera

Inte för att vara elak men jag skrattar alltid åt folk som säger "Transsexuell" och "Transgender". #mentallysick #seektherapist
no-but-he-can-hurt-you-in-other-ways-doe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du vill bli tjej måste man inte ha snop


   
SvaraCitera
mex
 mex

1. Berätta för någon. En förälder, kompis, lärare m.m bara så att du har någon att prata med
2.  När du känner dig trygg berätta för fler så att du kan börja vara dig själv runt dem
3. Va inte rädd för att testa och verkligen fråga dig själv hur du mår. Många måste ta lite tid på sig för att verkligen veta om en köns retusering är rätt för dem.

Om du sen väljer att gå igenom operationer och hormoner BÖRJA MED HORMONER!!!! om du av någon anledning inte känner dig trygg med ditt val så kommer hormoner ine ha en lika parmanent effekt som en operation. 

Även innan man får hormoner så går man hos en psykolog som kommer se till att du "verkligen" är trans, bara för att du ska vara helt säker på ditt val. 

Bara ta det lungt, och i din takt. De flesta som kommer ut som trans till sina föräldrar kan ha det lite svårt i början men det finns folk att prata med och du kommer må bättre när du hamnar rätt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mex:
1. Berätta för någon. En förälder, kompis, lärare m.m bara så att du har någon att prata med
2.  När du känner dig trygg berätta för fler så att du kan börja vara dig själv runt dem
3. Va inte rädd för att testa och verkligen fråga dig själv hur du mår. Många måste ta lite tid på sig för att verkligen veta om en köns retusering är rätt för dem.

Om du sen väljer att gå igenom operationer och hormoner BÖRJA MED HORMONER!!!! om du av någon anledning inte känner dig trygg med ditt val så kommer hormoner ine ha en lika parmanent effekt som en operation. 

Även innan man får hormoner så går man hos en psykolog som kommer se till att du "verkligen" är trans, bara för att du ska vara helt säker på ditt val. 

Bara ta det lungt, och i din takt. De flesta som kommer ut som trans till sina föräldrar kan ha det lite svårt i början men det finns folk att prata med och du kommer må bättre när du hamnar rätt 🙂

Tack!


   
SvaraCitera

alex05:
om du vill bli tjej måste man inte ha snop

Hur menar du nu?


   
SvaraCitera

Lulle2003:

Hur menar du nu?

Han är ett litet troll, bry dig ej om han.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Han är ett litet troll, bry dig ej om han.

onödigt


   
SvaraCitera

Lulle2003:

onödigt

Vad för något? Att jag kallar Alex05 för troll? Han beter sig som ett troll, inte mitt fel.


   
SvaraCitera