Aviseringar
Rensa alla

Transsexuell


Ämnesstartare

Har hört att det är ''fult'' att använda det ordet? Stämmer det? Alltså att personer som är transsexuella tycker det.
Om någon tar illa upp, snälla gör inte det!! För jag undrar bara då jag hörde några snacka om det för något tag sen och enligt dem var det väldigt fult. Sen går det en i min klass som stödjer det men använder det ordet hela tiden. 
Kan någon förklara? 🙂

Somsagt ta inte illa upp!


   
Citera

Fuck folk som bryr sig om sådant, patetiska människor.


   
SvaraCitera

Men vad fan ska man säga då 🙁 tranny? Bestäm er nångång :(((


   
SvaraCitera

Det är väl inte fult att säga "transsexuell"? Finns inget som säger att det borde det..


   
SvaraCitera

Asså va? Har alldrig hört om nån som tycker det e fel att säga transsexuell däremot så e ju ordet transa inte så omtyckt av många inte av mig heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pommes045:
Asså va? Har alldrig hört om nån som tycker det e fel att säga transsexuell däremot så e ju ordet transa inte så omtyckt av många inte av mig heller

Tyckte också det lät lite konstigt! Därför jag kände att jag måste fråga nån


   
SvaraCitera

jackie97:

Tyckte också det lät lite konstigt! Därför jag kände att jag måste fråga nån

Okej, det e väldigt konstigt enligt mig med


   
SvaraCitera

AuriSacraFames:
Det är väl inte fult att säga "transsexuell"? Finns inget som säger att det borde det..

Nej eller hur 


   
SvaraCitera

plot:en är att det ej är en sexualitet. ungefär. 


   
SvaraCitera

Francium:
plot:en är att det ej är en sexualitet. ungefär. 

Fattar ändå inte, e själv transperson och har alldrig hört nån som tycker det e fel att säga transsexuell innan


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Fuck folk som bryr sig om sådant, patetiska människor.

true shit


   
SvaraCitera

pommes045: Har alldrig hört om nån som tycker det e fel att säga transsexuell däremot så e ju ordet transa inte så omtyckt av många inte av mig heller

En fråga från mig som har väldigt liten koll på andra än heterosexuella. Avser ordet "transa" transsexuell eller transvestit?

Följdfråga... är alla transor (transsexuella och transvestiter) attraherade dvs tänder på det ena könet? Dvs de tänder INTE på motsatta könet?


   
SvaraCitera

stolt blond svenska:

En fråga från mig som har väldigt liten koll på andra än heterosexuella. Avser ordet "transa" transsexuell eller transvestit?

Följdfråga... är alla transor (transsexuella och transvestiter) attraherade dvs tänder på det ena könet? Dvs de tänder INTE på motsatta könet?

Asså alla transsexuella (säg inte transor) har väll olika läggningar precis som cis personer


   
SvaraCitera

pommes045: Asså alla transsexuella (säg inte transor) har väll olika läggningar precis som cis personer

Så det finns straighta transsexuella och straighta transvestiter också? 

Varför är inte "transor" ett positivt ord? Det är väl mer en förkortning typ "bil" istället för "automobil" eller "el" istället för "elektricitet".


   
SvaraCitera

stolt blond svenska:

Så det finns straighta transsexuella och straighta transvestiter också? 

Varför är inte "transor" ett positivt ord? Det är väl mer en förkortning typ "bil" istället för "automobil" eller "el" istället för "elektricitet".

Ja det finns straighta transpersoner, och sen så vet jag faktiskt inte riktigt varför "transor" ses som ett dåligt/nedvärderande ord bland många transpersoner men jag vet att det gör det så använder det inte då 


   
SvaraCitera