Aviseringar
Rensa alla

Trappa ner sertralin.


Jag håller på att trappa ner sertralin, och det känns som jag går igenom en extrem vändning, jag känner mig jättedeppig o allt känns ångestladdat, Är det någon annan som varit i samma situation? hur länge höll den här vändningen i sig?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har inte börjat trappa ner ännu men om jag glömmer att ta den en kväll så blir jag typ jätte destruktiv och självmordsbenägen... vet inte hur det ska gå till när jag ska sluta.


   
SvaraCitera

Foxiesnow:

en kväll så blir jag typ jätte destruktiv och självmordsbenägen... vet inte hur det ska gå till när jag ska sluta.

Det låter lite överdrivet... Men det går om man trappar ner sakta men säkert.


   
SvaraCitera

slutade tvärt med sertralin och blev zombie

rekommenderas inte

rekommenderar inte att nånsinbörja med sertralin och att för att sluta med dem är pissihelvete


   
SvaraCitera
blum
 blum

Matilda1988:

att sluta med dem är pissihelvete

är det? ;/


   
SvaraCitera

Lindblom:

är det? ;/

jag slutade iofs tvärt (vilket inte rekommenderas av läkare), men jag blev helt ärligt knäckt. inte det att jag blev så deppig eller ledsen, men jag var psykiskt frånvarande. alla tankar helt suddiga, ville bara sova och svettades... sur var jag också


   
SvaraCitera
blum
 blum

Matilda1988:

jag slutade iofs tvärt (vilket inte rekommenderas av läkare), men jag blev helt ärligt knäckt. inte det att jag blev så deppig eller ledsen, men jag var psykiskt frånvarande. alla tankar helt suddiga, ville bara sova och svettades... sur var jag också

bah, hoppas det var för du slutat tvärt.


   
SvaraCitera

Jag la bara av med mina och skickade dem till en flicka på um. Det fungerade prima [party]


   
SvaraCitera

Jag hade sjuka problem pga. att jag trappade ner i ca en månad eller mer, ökad ångest/självdestruktiva tankar och det värsta - jag fick några jävla myrkrypningar INNE i skallen. Kändes som elchocker/frossa helt plötsligt & ett brus inne i skallen! Tror det är olika - men är det inte över efter att en månad har gått så är det ngt skumt. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

jag fick några jävla myrkrypningar INNE i skallen. Kändes som elchocker/frossa helt plötsligt & ett brus inne i skallen!

Ah jag fick det när jag skulle börja 😮 trodde att jag höll på att få en hjärnblödning så fick åka in till akuten [sad] Fast dom sa at det bara var en panikattack och att det var obehagligt men bara att stå ut med det så skulle det sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

Det låter lite överdrivet...

Jag överdriver inte [no-no] Fast å andra sidan har jag rätt häftiga humörsvängningar och blir så utan att jag glömt att ta sertralin också. Men nu ska jag iaf också börja trappa ner, sakta. Känns läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag la bara av med mina och skickade dem till en flicka på um. Det fungerade prima

Om någon har över så kan ni skicka dem till mig!
Jag skulle behöva men vågar inte söka hjälp [shake]


   
SvaraCitera

Att trappa ner sertralin är besvärligt enligt min erfarenhet...
Jag har haft "original-medicinen" Zoloft i perioder väldigt länge och senast jag trappade ner, då från maxdosen 200 mg, så kändes det som om huvudet var fyllt av slem. Och jag som ville vara hjälte och mucka från psykofarmakan... Nej jag fick världens huvudvärk.
Jag kämpade mig ner till 0 på 2 månader och efter ytterligare 1 månad började jag igen- jag insåg att medicinstoppet inte var den bästa idén direkt. Nu har jag 100 mg (ändå halva dosen mot förut) och jag har insett att jag behöver denna medicin. Utan antidepressivt fungerar jag inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

Jag håller på att trappa ner SERTRALIN, och det känns som jag går igenom en extrem vändning

hur känns det nu då?

Foxiesnow:

Jag har inte börjat trappa ner ännu men om jag glömmer att ta den en kväll så blir jag typ jätte destruktiv och självmordsbenägen... vet inte hur det ska gå till när jag ska sluta.

Samma här. Men vill sluta....aaaaaaaaaaah...jobbiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigt


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

hur känns det nu då?

jag har dragit ut på nedtrappningen.. har inte riktigt vågat sluta. och nu känner jag att jag mår ganska skit så jag måste hitta en dos som passar mig...


   
SvaraCitera