Aviseringar
Rensa alla

Trasig ljudutgång


Ämnesstartare

har en laptop där den där lilla metallringen längst ut på ljudutgången har trillat bort, går det att fixa simpelt på något vis?


   
Citera
Ämnesstartare

kan man få se bild?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

kan man få se bild?

har ingen kamera kapabel nog för det, och beskrivningen bör säga allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

har ingen kamera kapabel nog för det, och beskrivningen bör säga allt

Nja jag vet inte exakt vad det är du menar, om det är något man kan limma eller om det är något som måste ha bra kontakt med tex hörlurnas hane.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nja jag vet inte exakt vad det är du menar, om det är något man kan limma eller om det är något som måste ha bra kontakt med tex hörlurnas hane.

den absolut yttersta lilla metallringen, titta på valfri ljud/in/ut-gång och du ser den. Utan den blir kontakten jävligt glapp, har inte delen kvar heller då den försvann utom min uppsyn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

den absolut yttersta lilla metallringen, titta på valfri ljud/in/ut-gång och du ser den. Utan den blir kontakten jävligt glapp, har inte delen kvar heller då den försvann utom min uppsyn

Oj det var fan svårt du, svårt att hitta en sockerpaketslösning på det.


   
SvaraCitera
zIGGE

Jungman Jansson:

den absolut yttersta lilla metallringen, titta på valfri ljud/in/ut-gång och du ser den. Utan den blir kontakten jävligt glapp, har inte delen kvar heller då den försvann utom min uppsyn

Forma en bit lim runt öppningen och låt det torka.

Eller vad som helst gel:aktigt som torkar sig fast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej det är supersmidigt att bara "fixa". Skaffa ett USB-ljudkort om du ej vill lämna in datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jorden är vid "sleeven", vet inte om den där ringen måste ha kontakt dock, den är ju inte direkt gjord för att gripa tag i pluggen

själv är mina "ringar" röd och grön, av plats, så du klarar dej nog

http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_plug


   
SvaraCitera