Aviseringar
Rensa alla

Trasiga kompis relationer


Ämnesstartare

Behöver verkligen råd om en grej. Har en ''kompis'' som jag blir väldigt trött på. Han hör aldrig av sig. det är alltid jag som får skicka sms till honom. När han väl svarar så svarar han bara med en massa dryga svar som: japp, k , går inte, kan inte, osv osv

Han kan knappt alldrig göra något. Han är med sin släkt på helgerna typ bara (libanese) träffar honom kanske varannan helg.

Vill bara göra mig av med honom men han är en av det väldigt få kompisar jag faktiskt har. Är livrädd för att jag ska bli totalt ensam och det som redan är ett helvete ska bli ännu värre. Vill ha mer kompisar men det känns som omöjligt om man inte är speciellt sportintresserad och går i en klass med ett gäng idioter.

Vad hade ni gjort i min situation? skrivit ett argt sms om hur ni säger upp vänskapen. fortsätt tolerera sättet han beteer sig på för att undvika total ensamhet. eller något annat?

Förstår verkligen inte vad som är fel med honom. vad tror ni?


   
Citera

Han kanske inte gillar dig heller.


   
SvaraCitera

theyo:

Vad hade ni gjort i min situation? skrivit ett argt sms om hur ni säger upp vänskapen. fortsätt tolerera sättet han beteer sig på för att undvika total ensamhet. eller något annat?

Jag hade slutat höra av mig...låt honom höra av sig om han vill hitta på något...

men det beror ju lite på hur ni snackar med varandra...säg annars vad du säger här...


   
SvaraCitera

verkar som om han inte gillar dig så mkt tyvärr :/. har en nästan likadan kompis.

ringer honom o vi har trevligt. men han ringer aldrig mig. o kontaktar aldrig mig. men vi har trevligt när vi väl talas vid. tycker jag iaf. vi kan prata väldigt länge i telefon


   
SvaraCitera

hade insett att människan inte vill ha med mig att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har faktiskt haft det likadant med en av mina kompisar typ det senare halvåret, och det enda som gör att jag orkar fortsätta är för att jag hoppas att det ska bli bättre snart. Intalar mig själv att vi har en liten svacka i våran vänskap. Jag fortsätter alltså att höra av mig, men kanske inte lika ofta som förut.

Fast om du har mod så tycker jag att du ska prata med honom, och höra varför det blivit som det har blivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en likadan kompis. Hon kunde höra av sig ibland, men bara på hennes egna villkor. Om man själv någon gång ville träffas blev det alltid "kan inte" eller "orkar inte" och skriver världens tråkigaste svar. När hon däremot skriver till andra så skriver hon jätteglatt. Nu har jag slutat höra av mig och hon hör aldrig heller av sig. Orkar inte bry mig, jag är hellre ensam än att ha sådana kompisar.


   
SvaraCitera

Om du känner att han tar massa energi från dig, alltså att du mest bara mår dåligt av honom så ska du avsluta kontakten för du får ju inte ut något av det.
Men jag tycker först att ni talar om det, som riktiga män. Fråga honom vad han håller på med, om han vill vara din kompis etc.

Man ska inte ha dåliga kompisar bara för att ha kompisar [no-no]


   
SvaraCitera

Han kanske vill vara ensam, har du tänkt på det eller?[confused]


   
SvaraCitera

theyo:

Vill ha mer kompisar men det känns som omöjligt om man inte är speciellt sportintresserad och går i en klass med ett gäng idioter.

Försök hitta kompisar utanför skolan

theyo:

Vad hade ni gjort i min situation?

Om jag var i din situation så skulle jag inte höra av mig till honom mer. Låt han ta kontakt med dig om han vill ha kvar vänskapen.


   
SvaraCitera