Aviseringar
Rensa alla

Trekant


Ämnesstartare

Skulle aldrig ha trekant involverandes en kille till. Speciellt inte om jag var i ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Skulle aldrig vilja ha trekant med någon jag är tillsammans med. Föredrar tanken på att bara vara två och med någon man tycker väldigt mycket om [blush]

Precis så.


   
SvaraCitera
mynona

m3l.:

Och varför är man inte otrogen om man kysser någon av samma kön.

Jag tror att de flesta, oavsett kön, har svårare att låta sin partner ha sex med någon av samma kön som dem själva, eftersom de då kan jämföra sig bättre med den och känna sig hotade. Därför är det lättare att låta partnern ha sex med någon av samma kön som partnern.

m3l.:

Eller om du är kille och har en tjej, skulle du då kunna ha trekant med en kille, och låta killen ta tjejen?

... dock tror jag att killar har svårare att ha en trekant med en annan kille än en tjej har att ha en trekant med en annan tjej. En förklaring kan vara att det är mycket mer tabu med manlig homosexualitet än med kvinnlig, och att killar därför blir hysteriska vid tanken att de skulle kunna misstänkas för det eller risken att de skulle kunna bli kåta på den andra killen.

m3l.:

Låt oss säga att ni har en partner och ni ska ha en trekant, skulle ni då den tredje partnern låta röra din pojkvän/flickvän?

Jag säger samma sak som Åtta:

Åtta:

Om jag befann mig i den situationen skulle jag tycka att det vore självklart att den tredje parten skulle vara en lika del i akten. Annars finns det ju ingen poäng med att ha en trekant från första början.

Sedan får väl andra göra vad de vill, men personligen tycker jag att hela poängen är att tre personer har sex med varandra.

Om man nu har bestämt sig för att ha trekant är väl själva poängen att ha sex med varandra, vad ska man göra annars?

Ganon:

Skulle aldrig ha trekant involverandes en kille till. Speciellt inte om jag var i ett förhållande.

Däremot en trekant med en annan tjej? Vad är skillnaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Däremot en trekant med en annan tjej? Vad är skillnaden?

Tänder inte på killar. Det är den stora skillnaden.


   
SvaraCitera
mynona

Ganon:

Tänder inte på killar. Det är den stora skillnaden.

Det är klart. Om du skulle ha en trekant med din eventuella flickvän, dock, så skulle hon heller inte tända på en annan tjej heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl ändå rätt meningslöst att ha trekant om den tredje personen inte får vara med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är klart. Om du skulle ha en trekant med din eventuella flickvän, dock, så skulle hon heller inte tända på en annan tjej heller.

Det är möjligt. Det kan vi inte veta något om. Är ju knappast som att jag skulle kräva att ha trekant med en tjej till. Enda jag säger är att om jag nu skulle ha trekant så skulle det vara med två tjejer.


   
SvaraCitera
höna

nä. skulle nog inte gilla att se min pojkvän sätta på 1 annan bruttahhh så ingen vits liksom.


   
SvaraCitera
mynona

Ganon:

Det är möjligt. Det kan vi inte veta något om.

Om hon är hetero kan vi veta det lika säkert som att du inte skulle vara attraherad av en annan kille[y]

Ganon:

Är ju knappast som att jag skulle kräva att ha trekant med en tjej till. Enda jag säger är att om jag nu skulle ha trekant så skulle det vara med två tjejer.

Det är sant. Jag tycker dock det är gansk typiskt att killar vill att deras tjejer ska gå med på att ha en trekant med en annan tjej medan de själva vägrar motsvarade. Villkoren bör självklart vara lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Om hon är hetero kan vi veta det lika säkert som att du inte skulle vara attraherad av en annan kille[y]

Ja, dock är det vanligare att heterotjejer håller på med andra tjejer än att heterokillar gör det. Sen kan hon ju vara bi också.

mynona:

Det är sant. Jag tycker dock det är gansk typiskt att killar vill att deras tjejer ska gå med på att ha en trekant med en annan tjej medan de själva vägrar motsvarade.

Kan du inte läsa?

Ganon:

Är ju knappast som att jag skulle kräva att ha trekant med en tjej till.


   
SvaraCitera
mynona

Ganon:

Ja, dock är det vanligare att heterotjejer håller på med andra tjejer än att heterokillar gör det.

Ja det är det, därför att det är mer accepterat enligt normen än att killar gör det. Det betyder alltså inte att heterotjejer gillar det mer, bara att de tillåts gilla det mer. Det finns ingen annan skillnad.

Ganon:

Kan du inte läsa?

Jo det kan jag, det var därför jag skrev:

mynona:

Det är sant.

Resten var menad att avrunda konversationen samtidigt som jag förklarade orsaken till meningsutbytet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det som gör det till en trekant om man inte låter den tredje trekanta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja det är det, därför att det är mer accepterat enligt normen än att killar gör det. Det betyder alltså inte att heterotjejer gillar det mer, bara att de tillåts gilla det mer. Det finns ingen annan skillnad.

De hade ju knappast gjort det dock om de inte hade gillat det eller om de hade varit helemot det.


   
SvaraCitera
mynona

Ganon:

De hade ju knappast gjort det dock om de inte hade gillat det eller om de hade varit helemot det.

Nej, precis som att heterokillar skulle göra det lika mycket och och gillat det lika mycket som heterotjejer och varit mindre helemot det om det varit lika accepterat att de gjorde det som att tjejer gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej, precis som att heterokillar skulle göra det lika mycket och och gillat det lika mycket som heterotjejer och varit mindre helemot det om det varit lika accepterat att de gjorde det som att tjejer gjorde det.

Har knappast något att göra med hur accepterat det är. De flesta har en hjärna och kan tänka själva.


   
SvaraCitera