Aviseringar
Rensa alla

30 år sedan Olof Palme mördades.


Smilen
Ämnesstartare

Det börjar bli längesedan han sköts. Kommer vi någonsin att få säkra bevis på den som sköt han? Och varför? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, förr eller senare. Men d kan dröja enda tills man med maskiner kan se tillbaka i tiden.


   
SvaraCitera

Israel, USA, Vietnam, Sydafrika, rika eller politiska motståndare.

Han hade många fiender....


   
SvaraCitera

Ingenting kommer att hända, dom har inte fått tag i nån än, efter 30 år så mycket sannolikt att dom ej hittat nåt.


   
SvaraCitera

Varför bryr de sig ens 30 år efter? Lägg ner utredningen ffs och lägg krut på nutida brott. Gärningsmannen dör snart ändå. Förvirrad 


   
SvaraCitera

Hade jag varit Palmes mördare (OBS det är inte jag) hade jag nog ändå på ålders höst velat gå ut offentligt och berätta om det. Tänk bara den boken liksom. Och tänk vad jobbigt att behöva hålla in på en sådan sak hela livet. Typ på släktmiddagarna när andra sitter och berättar om ointressanta saker, att de åkte till Kanarieöarna i somras, att de köpt ny bil osv, och man vet att man har en sjuhelvetes historia som toppar allt. 


   
SvaraCitera

S3ON: Lägg ner utredningen ffs och lägg krut på nutida brott.

"man kan väl göra bådeoch?! Rodnar"  MVH förstår inte basic matematik-sosse


   
SvaraCitera

S3ON:
Varför bryr de sig ens 30 år efter? Lägg ner utredningen ffs och lägg krut på nutida brott. Gärningsmannen dör snart ändå. Förvirrad 

Alternativt, låt GW som enda person jobba på det och låta de andra poliserna lägga krutet på nutida brott. Palmemorden verkar ändå vara i majoritet av vad det GW håller på med.


   
SvaraCitera

En annan rolig grej är ju att över 130 personer redan erkänt Palmemordet. Utredarna har ju alltså pratat och undersökt var och en och kommit fram till att varenda en är tokstollar som inte haft med det att göra.

Det är ju en kittlande tanke att en av dessa 130 faktiskt var Palmes mördare men att utredarna var så inställda på att varenda en som erkänt det frivilligt bara ljugit.

Mördaren till utredarna: "Det var jag som gjorde det!" + (Exakt beskrivning på mordet och tillvägagångssättet) Utredarna som lyssnar halvdant: "Jajaja, åk hem och sov och ta vägen om Beckomberga så ska det bli bättre." Och sen efteråt "Höhöh, jävla galning".


   
SvaraCitera
Lounge

Niklas:
Hade jag varit Palmes mördare (OBS det är inte jag) hade jag nog ändå på ålders höst velat gå ut offentligt och berätta om det. Tänk bara den boken liksom. Och tänk vad jobbigt att behöva hålla in på en sådan sak hela livet. Typ på släktmiddagarna när andra sitter och berättar om ointressanta saker, att de åkte till Kanarieöarna i somras, att de köpt ny bil osv, och man vet att man har en sjuhelvetes historia som toppar allt. 

Mycket glad


   
SvaraCitera

Det är ett brott som man inte  kommer kunna reda ut, spåren har gått ur sanden. 
Förmodligen var det en väldigt professionell yrkesmördare som hade mäktiga vänner. Tror ej mördaren går ensam att ha mordet på sitt samvete utan fler vet om det.  


   
SvaraCitera

Smilen: Det börjar bli längesedan han sköts.

30 år.

Smilen: Kommer vi någonsin att få säkra bevis på den som sköt han?

NEJ!

Smilen: Och varför?

Syftar du på att få någon fälld för brottet så blir svaret NEJ! Huvudvittnet dvs Lisbeth P. har ju redan inför "Gud den allsmäktige" och "Sveriges Rikes Lag" pekat ut Christer P. som mördaren och det skulle väl te sig ganska märkligt om hon nu 30 år senare skulle ändra sig.


   
SvaraCitera

Ogillar dock Palme starkt. 


   
SvaraCitera

Ja han verkade ganska dryg 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Leif GW var alltså i Göteborg när det hände. Vad styrker det? 


   
SvaraCitera