Aviseringar
Rensa alla

Triangeldrama


Ämnesstartare

Wall of text so be prepared

Nu för över en vecka sedan så blev jag ihop med min nuvarande flickvän. Jag var ganska osäker på henne först eftersom jag bara hade hunnit känna henne i lite mer än en månad innan vi blev tillsammans. Vi träffades på en festival och hon har haft ett väldigt "flirtigt" förflutet (Hon har legat med 30 stycken om man säger så) men vi har varit ärliga mot varandra sedan början så vi vet inprincip allt om varandra och tidiga erfarenheter. Vi tycker att det förflutna är det förflutna och vi vill bara leva här och nu. Jag har tillit för henne nu (Något jag hade svårt för i början med tanke på hennes förflutna och jag vet hur flirtig hon kan vara med andra) och vi kan prata om allt tillsammans vilket känns otroligt bra.

Nu är det så att jag började gymnasiet för en vecka sedan. Rättare sagt två dagar efter jag och min flickvän blev tillsammans. Första dagen på gymnasiet så klickade jag och annan tjej direkt med varandra. Vi älskar samma saker, lever ungefär samma liv och har otroligt roligt tillsammans. Min flickvän vet om den här relationen och accepterar våran vänskap bara det inte går överstyr.

Men igår hände det som inte fick hända. Jag och min tjejkompis var som vanligt i hennes lägenhet och tog det lugnt, kollade på TV, njöt av varandras sällskap och pratade. Allt var som vanligt!

Men helt plötsligt så kollar hon på mig med en blick som bara sa: "Jag vill ha dig". Hon lutade sig fram emot mig och började kyssa mig. Dum som jag är besvarar jag kyssen för en stund. Sedan så tänker jag: "Vad fan håller jag på med?" och ryggar tillbaka och sätter mitt finger framför hennes läppar och säger: "Du vet ju om att jag har flickvän!" (Fy och skam att det var jag som var inprincip otrogen, var bombis på att det skulle vara min flickvän om någon) Hon hasplar ur sig sina känslor för mig och berättar att hon tycker väldigt mycket om mig. Jag tycker ju såklart om henne också men jag vet inte hur mycket än.. Det hemskaste är att jag inte känner någon ånger utav kyssen vi hade tillsammans. Jag mådde till min förvåning bra av den.

Jag vet inte vad jag ska göra.. Jag saknar nästan mer min tjejkompis än vad jag saknar min flickvän just nu! Men jag har funderat på det här ett tag nu. Såklart man tycker det nya, främmande och äventyrliga är roligare för tillfället. Min flickvän är jag trygg med men jag känner spänning tillsammans med den andra och det attraherar mig. Det som är jobbigt är att vi precis har träffat, jag känner henne inte alls egentligen och vi båda är väldigt osäkra på varandra.

Min tjejkompis passar mycket bättre in på mitt liv. Vi är som gjorda för varandra egentligen! Vi reser mycket, har ungefär samma uppväxt, åker skidor och har samma intressen. Men det jobbiga är att vi går i samma klass. Tänk om vi blev tillsammans och det tar slut? Det skulle vara sjukt jobbigt att se henne i klassrummet vareviga dag i tre år. Jag vet inte heller om det är värt att släppa min flickvän för något som fortfarande känns osäkert. Jag älskar min flickvän och hon är hur underbar som helst men jag vet inte om hon är rätt för mig i längden. Vi har inte samma intressen eller någonting. Vi är väldigt olika men tänker likadant. Hon kommer t.ex från fosterfamilj medans jag själv kommer från en helt normal familj. Hon är väldigt djup, musikalisk och konstnärlig av sig medans jag är väldigt sportig av mig. Vi är väldigt olika helt enkelt!

Nu dagen efter så känns allt väldigt jobbigt.. Jag och min tjejkompis satt hemma hos henne och pratade idag igen. Hon sa att hon inte ville vara något mellanting utan att det måste vara allt eller inget. Vill hon inte vara min kompis längre om jag säger "inget?" Jag förstår inte.. Vi som hade så kul tillsammans och nu ställer hon mig mot väggen. Jag känner mig som ett svin mot min flickvän som tänker dessa tankar. Hur bra pojkvän är jag egentligen liksom?

Idag efter skolan så ringde dessutom min tjejkompis. Hon sa att jag skulle glömma allt hon sagt. Hon sa att det inte var någon bra idé och allt bara skulle bli förstört. Vilket jag redan tycker att det är! Det var jättestelt mellan oss idag och jag fick seriöst ont i hjärtat av det hon sa till mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Jag vill liksom ha båda två! Jag och min flickvän har distansförhållande på 10 mil och min tjejkompis och jag ses varje dag i skolan. Det är väldigt frustrerande allting.. Jag hoppas ni förstår och kan ge mig några råd. Kan ge er några frågor så det blir lättare att ge mig något svar.

Vem ska jag satsa på?

Var jag ett svin som lät mig kyssas?

Borde jag ligga lågt ett tag?

Vad ska jag säga till min flickvän?

Ska jag bara låta allt vara?

Vem av dem ska jag lita på?


   
Citera

hej jag har inte läst tråden men jag minns dina andra trådar.

ska rösta på dig som ums dramaqueen


   
SvaraCitera

känns som att du känner båds flickorna bättre än vad jag gör.

Dold text: eeeeelller??[wink]


   
SvaraCitera

kakalaka:

ska rösta på dig som ums dramaqueen

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakalaka:

hej jag har inte läst tråden men jag minns dina andra trådar. ska rösta på dig som ums dramaqueen

Haha längesen jag skrev här! Först nu livet börjat strula till sig igen. Men gör det du if it makes you happy!


   
SvaraCitera

Vänta någon månad så ska du se att det klarnar [smile]


   
SvaraCitera

ligg lågt så ska du se att det klarnar


   
SvaraCitera

ligg lågt

vintern börjar snart iaf ;D


   
SvaraCitera

gör någon som du aldrig gjort förut :)... man kan göra allt minst 1 gång i livet![party]


   
SvaraCitera