Aviseringar
Rensa alla

trivs inte med min familj


du bor hemma och är under 18 sånt man får räkna med


   
SvaraCitera

curawick:

hur tar man bort tråden?

Den tas ej bort förutom om bra skäl finns det

curawick:

Några förslag?

Vart ska jag börja...

curawick:

Hon tror hon vet allt så bra, alltid skäller hon, om vad jag gör , ja allt !

Till skillnad från dig så har din mamma några år på nacken och vet mer än dig.
Att umgås med folk som röker och super i din ålder (låter på dig som att du går på högstadiet) är inget jag skulle rekommendera så det är förståeligt att din mamma reagerar som hon gör anser jag.
Man kan ha roligt utan dem sakerna i din ålder och folk kan umgås på andra sätt än dem.

Men snacka med din mamma om det och se om ni kan komma fram till något vettigt, går det inte är det väl bara att ta kontakt med kurator eller någon på skolan för att se om det verkligen är farligt, vilket det inte verkar som förutom att du verkar vara olydig unge (bilden jag fått av dig ta inte illa upp), och kolla vad som kan göras.

För tro mig, det finns dem som har mycket starkare skäl än dig att inte trivas i sin familj...

Och som isola skrev, skärp dig [cute]


   
SvaraCitera

Tyrael:

jag hotar med självmord

hahahahha fy fan vad patetiskt, tror dina föräldrar helt tappat respekten för dig om du gör någonting sådant.


   
SvaraCitera

curawick:

jag orkar inte vänta tills jag blir 18

Hur gammal är du?
Kan du inte välja en gymnasielinje som bara finns i en annan stad så får du flytta på så sätt?


   
SvaraCitera

Undrar vad hon hade i din mobil att göra.


   
SvaraCitera
Tyrael

ankzor:

hahahahha fy fan vad patetiskt, tror dina föräldrar helt tappat respekten för dig om du gör någonting sådant.

Tyrael:

vissa lär tycka det är löjligt och patetiskt men vissa har tur med föräldrar, vissa har inte det.

Kan du läsa? [smile]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Det är ett så jävla löjligt argument, föräldrar har fan plikt att bidra sitt barn med tak över huvudet och sånt, inget man ska behöva arbeta eller slava för, fan heller.

vem har sagt nåt om att slava? Tror du hon är en slav? Verkar hennes mamma ogilla sin dotter så mycket att hon gör henne till slav? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste byta skola nu med, för hon tror att mina vänner kommer påverka mina betyg osv. Har gått på den skolan innan, men bytade för jag trivdes INTE där, jag kommer få ännu sämre betyg där.Hon fattar ingenting och det går inte prata med henne för hon bara skriker. Så jag har slutat att ens svara henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter inge vidare, känner igen mig utav min mamma, förutom att jag inte rökte´eller drack. Gjorde knappt någonting på min fritid, jag fick inte göra någonting. Jag städade hemma när hon inte orkade, jag gjorde det mesta, men vad fick jag? Skit för det.Stå på dig, men det är onödigt att supa och röka när man inte är så gammal? Jag förstår ändå din mamma på sätt och vis, men hon kan kanske reagera på ett annat sätt än det hon gör.


   
SvaraCitera

hmm om du dödar hästarna och din mamma så kanske du får en fet livförsäkring utbetalad+ försäkringspengarna för hästarna;) för du har väll inga syskon?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera