Aviseringar
Rensa alla

Trodde att jag kommit över honom


Ämnesstartare

loom:

Men jag vill ju ändå se vad han gör och så (och lite om han gör slut med sin tjej)

Du kan inte hålla på så och leva i det förflutna [sad]
Vad ska du göra? Ska du vänta hur länge som helst på att han KANSKE tröttnar på sin tjej? Nej, det funkar inte. Du måste leva själv också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

att han gör slut med sin tjej förändrar absolut ingenting

Men, jo... Han är inte samma person som för två år sen, och inte jag heller, därför tror jag att det kanske skulle funka bättre nu.

detheterensamhet:

Vad ska du göra? Ska du vänta hur länge som helst på att han KANSKE tröttnar på sin tjej? Nej, det funkar inte. Du måste leva själv också!

Nej, jag vet ju det. Men på nåt sätt har han alltid funnits i bakgrunden och jag har inte kunnat släppa honom, för att han (trots allt dåligt) var helt toppen. Och det är det som är så jobbigt, att jag lyckades sumpa någon som var så bra, och jag klandrar mig själv helt och hållet för att det tog slut så fort.


   
SvaraCitera

loom:

Men, jo... Han är inte samma person som för två år sen, och inte jag heller, därför tror jag att det kanske skulle funka bättre nu.

även om han nu skulle vara annorlunda så är det ju ingen garanti för att han är intresserad i vilket fall, därför är det slöseri med tid att vänta på honom, det bästa vore att försöka komma över honom fortast möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Och det är det som är så jobbigt, att jag lyckades sumpa någon som var så bra, och jag klandrar mig själv helt och hållet för att det tog slut så fort.

Det är svårt. Jag har varit med om något liknande. Jag var ihop med en kille, det var bara någon månad men han var = trygghet för mig. Nu var det inte alls kärlek på det sätter som det var för dig, men jag saknar den här killen alldeles för mycket ibland..ibland kan jag bli arg på mig själv för att jag gjorde slut med honom. Jag vet ju att det var rätt eftersom jag aldrig var kär med honom, men ändå..
jag ska inte säga att du inte får klandra dig själv, för det vet jag att du gör ändå, men du måste börja se framåt. Det finns fler killar. Ingen som är som honom, men lika bra fast på andra sätt. Ingen är den andra lik.
försök se det som att det inte var meningen att det skulle vara ni två. det är en klen tröst som kanske inte alls funkar, men att klandra sig själv så länge är inte bra. det hindrar en från att gå vidare i livet och hitta en ny kärlek.

jag kanske inte är till någon hjälp men jag vill visa att jag bryr mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

även om han nu skulle vara annorlunda så är det ju ingen garanti för att han är intresserad i vilket fall, därför är det slöseri med tid att vänta på honom, det bästa vore att försöka komma över honom fortast möjligt

Nej jag vet, men vi har nu samma intressen, gillar samma musik och jag vet att han tycker jag är fin. Det var inte det som var problemet förra gången. Men jag försöker ju liksom komma över honom, det går bara inte [smile]

detheterensamhet:

jag kanske inte är till någon hjälp men jag vill visa att jag bryr mig

Vad snällt av dig [blush]
Jag vet ju att det finns andra, men det är bara det att på sistone har jag haft lite otur med sånt och börjat tänka tillbaka på han, den enda, som faktiskt ville vara med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Men jag vill ju ändå se vad han gör och så

loom:

Fast jag vill nog väldigt gärna ha honom igen

du måste nog glömma och komma över honom. det är inte bra att hänga kvar i gammalt på det viset, det är inte hälsosamt. jag har varit i en liknande situation och vet att det bara tär på en. man förnekar och förnekar och hoppas och hoppas, men det blir sällan som man vill.
det finns hur många fina människor som helst i världen (antagligen många som är tusen gånger bättre än den där killen), men för att du ska hitta någon så måste du släppa taget.

det blir bra. 🙂


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

loom:

Men jag vill ju ändå se vad han gör och så (och lite om han gör slut med sin tjej) [sad]

Ska du släppa taget om honom så är första steget att just släppa taget om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ska du släppa taget om honom så är första steget att just släppa taget om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar såna drömmar [cry]

loom:

Men jag vill ju ändå se vad han gör och så (och lite om han gör slut med sin tjej)

Så kan du inte göra, du sårar bara dig själv.
Vad händer om han gör slut med sin tjej? Han skaffar kanske en annan, som inte är du. Eller gör de aldrig slut överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ska du släppa taget om honom så är första steget att just släppa taget om honom.

du måste ut i verkligheten och leva på riktigt! en dag kommer du vakna upp och inse att du har hoppats förgäves. det kommer med all sannolikhet att bli så OM du fortsätter hoppas. jag vet att det gör ont men det är din enda chans till ett lyckligt liv.


   
SvaraCitera

Kviq:

Hade tagit bort honom som vän överallt. Kortsiktig lösning som inte löser något, men gör alltid så om jag inte vill bli påmind om någon speciell person.

Och det fungerar för mig också


   
SvaraCitera