Aviseringar
Rensa alla

trodde inte d skulle vara så bland feminister på um men uppenbarligen? aja fattar ej vf jag ens blir förvånad


Ämnesstartare

kom gud till mig och pratade hade jag spottat på honom *skenar iväg*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

tycker det är allas fel

ok hlr ej med öht men trevligt att du är aktiv i mina trådar!!

onödigt elak:

att någon som man i mindre utsträckning förväntar sig ska göra något genererar mer positiv överraskning än någon som man i större utsträckning förväntar sig ska göra något.

ok nu hänger jag med+sant

onödigt elak:
livets fel

förstår inte hur någon kan be till någon gud, om jag trodde på gud skulle jag hata aset : D

han finns ju?


   
SvaraCitera
mynona

min gissning är att det är för att folk inte förväntar sig att killar ska vara feminister medan de däremot förväntar sig att tjejer ska vara det, vilket innebär att tjejes feministiska åsikter tas för givet medan killars är en glad överaskning. har inte lagt märke till om det är så dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte problemet. Ska man som kvinnlig feminist inte vara glad ifall en man är feminist? Är detta på något sätt ett uttryck för en patriarkal ordning där kvinnor är underordnade män enligt er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Förstår inte problemet. Ska man som kvinnlig feminist inte vara glad ifall en man är feminist? Är detta på något sätt ett uttryck för en patriarkal ordning där kvinnor är underordnade män enligt er?

nä d är ett typiskt exempel på skillnad mellan uppfattning av saker folk av olika kön gör

jag är en person och står bara för det jag själv uttrycker 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nä d är ett typiskt exempel på skillnad mellan uppfattning av saker folk av olika kön gör

jag är en person och står bara för det jag själv uttrycker 

Det är ett bevis på att män och kvinnor får olika reaktioner på samma saker de gör? Exempelvis då uttalar sig feministiskt?

Ibland är det väldigt svårt att förstå vad du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Det är ett bevis på att män och kvinnor får olika reaktioner på samma saker de gör? Exempelvis då uttalar sig feministiskt?

Ibland är det väldigt svårt att förstå vad du menar.

ja precis

det är bara till att fråga 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja precis

det är bara till att fråga 

Förstår bara inte hur du som moderator kan ha så svårt för att formulera begripliga meningar och inlägg. Man kan ju tycka att de borde finnas ett grundläggande krav på att en eventuell moderator kan formulera någon slags begriplig svenska. Men men.. 


   
SvaraCitera
Exner

Man säger något om bilar->man svarar något
Kvinna säger något om bilar->Vad kul med tjejer som intresserar sig för bilar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Man säger något om bilar->man svarar något
Kvinna säger något om bilar->Vad kul med tjejer som intresserar sig för bilar!

ett annat bra exempel!!

Knekten:

Förstår bara inte hur du som moderator kan ha så svårt för att formulera begripliga meningar och inlägg. Man kan ju tycka att de borde finnas ett grundläggande krav på att en eventuell moderator kan formulera någon slags begriplig svenska. Men men.. 

det är aldrig någon som klagat på mitt sätt att uttrycka mig, som jag skrev nyss får du gärna fråga om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm lite som att folk berömmer pappor mer än mammor,  "åh gud så duktig du är som byter blöja! "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undrar hur många killar som är feminister för att få bekräftelse/uppmärksamhet/ligga 

:- P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

E väl för att färre män e feminister så df lite kul kanske,  men ja knasigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: undrar hur många killar som är feminister för att få bekräftelse/uppmärksamhet/ligga

skulle gissa på ca 89%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
undrar hur många killar som är feminister för att få bekräftelse/uppmärksamhet/ligga 

:- P

Sånt märks ändå, och går ej att utföra irl.  Kan inte komma på ngn på um som e det men många fejkrebellar mot feminism bland annat pga machokomplex, detta märks irl oxä


   
SvaraCitera