Aviseringar
Rensa alla

Troende rädd från gud


Dindoonuffin:

Det är ingen teori, det är tro. Jag tror på profeternas ord. Vetenskapliga teorier är också delvis baserade på vad de tror har hänt. Att tro att intelligent liv har skapats av celler är dummare än att tro på en skapare, för det är så det fungerar IRL. Hur vet cellerna att de bildar en zebra? Någon har programmerat cellerna, och det sker inte av en slump. Inte heller en dator är smartare än de program den arbetar med. 

Okej, på vilket sätt är din tro mer sann än stoners? Ingen av er har någon aning om vad som är rätt eller inte, ni kan bara tro.
Du kan tycka att han fel ja, men du kan inte påstå att du har mer rätt än honom


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Okej, på vilket sätt är din tro mer sann än stoners? Ingen av er har någon aning om vad som är rätt eller inte, ni kan bara tro.
Du kan tycka att han fel ja, men du kan inte påstå att du har mer rätt än honom

Skillnaden är att jag har fått min tro bekräftad av Gud, medan ni bara har obevisade teorier att komma med. Evolutionen tar en miljonmiljard år enligt Darwin falangen. Medan andra "forskare" talar om en istid varje 100 000 år. Och alla arter dör... Ni talar emot varandra! Du får välja själv vem du tror på... 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Skillnaden är att jag har fått min tro bekräftad av Gud, medan ni bara har obevisade teorier att komma med. Evolutionen tar en miljonmiljard år enligt Darwin falangen. Medan andra "forskare" talar om en istid varje 100 000 år. Och alla arter dör... Ni talar emot varandra! Du får välja själv vem du tror på... 

Jag tror inte på nåt. Ville bara veta vad som gjorde din tro mer sann än stoners, vilket den verkligen inte är om du bara säger att den är "bekräftad av gud"


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Du hänvisar till obevisade teorier. Sanningen är att ni inte vet. Att tro att intelligent liv har uppkommit av en slump är det dummaste man kan tro på. IRL krävs intelligens och kunskap för att skapa något. Se bara på den tekniska utvecklingen. Ni måste invänta utvecklingen för att kunna utveckla ny teknik, inte tvärtom så som anhängare av evolutionsteorin vill göra gällande.

Du måste skilja mellan vetenskapliga teorier dvs sådant som är fakta genom forskning och religiös tro. Jag ifrågasätter inte på något sätt att det finns en Gud dvs ett "högre väsen". Som "kanske" kan vara orsaken till universums tillkomst. Som kanske inte är det?? Men blanda inte ihop vetenskaplig forskning med religiös tro. Det är som att blanda "äpplen och päron" som det gamla uttrycket heter. Och i synnerhet - blanda inte ihop begreppet GUD med all världens religioner. Syftar då främst på vår största civiliserade religion - kristendomen.

Under 10 år fanns det ett "troll" här på UM som kallade sig DÖDSGUDEN. Han gick med redan 2007 och försvann tio år senare 2017. Har var totalt utflippad i sina åsikter och var en av landets största förespråkare för bl a religion och ex att jorden var platt och att människan aldrig har varit ute i rymden dvs lämnat jorden. Han var tom med i TV en gång och spred sina villoläror. Sedan var han enl egen uppgift tvungen att få skyddad identitet. Mycket glad

Till hans fördel var att hans inlägg faktiskt var väldigt välskrivna. Kolla gärna in hans bio här på UM:

Dödsguden på UM > https://ungdomar.se/profile/doedsguden

Hans egna sajt: SNILLEBLIXTEN - http://snilleblixten.net

Dödsguden på Twitter > https://twitter.com/Snilleblixten

Att det finns individer som lever med religionen som livsinriktning är för mig helt ok. Det enda trista med så gott som samtliga religioner är att det är alldeles för mycket pengar inblandade. Guds Hus!?? Jo, jag tackar. Skulle människan sluta bygga kyrkor så inte skulle Gud komma "ner" till jorden och bygga och underhålla kyrkorna. Mycket glad

Kolla gärna in länkarna ovan. Den är faktiskt ganska underhållande. Flat Earth teorin i synnerhet. Men missförstå mig inte - jag är 100% klar med att jorden är hyfsat rund. Glad ... Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner:

Du måste skilja mellan vetenskapliga teorier dvs sådant som är fakta genom forskning och religiös tro. Jag ifrågasätter inte på något sätt att det finns en Gud dvs ett "högre väsen". Som "kanske" kan vara orsaken till universums tillkomst. Som kanske inte är det?? Men blanda inte ihop vetenskaplig forskning med religiös tro. Det är som att blanda "äpplen och päron" som det gamla uttrycket heter. Och i synnerhet - blanda inte ihop begreppet GUD med all världens religioner. Syftar då främst på vår största civiliserade religion - kristendomen.

Under 10 år fanns det ett "troll" här på UM som kallade sig DÖDSGUDEN. Han gick med redan 2007 och försvann tio år senare 2017. Har var totalt utflippad i sina åsikter och var en av landets största förespråkare för bl a religion och ex att jorden var platt och att människan aldrig har varit ute i rymden dvs lämnat jorden. Han var tom med i TV en gång och spred sina villoläror. Sedan var han enl egen uppgift tvungen att få skyddad identitet. Mycket glad

Till hans fördel var att hans inlägg faktiskt var väldigt välskrivna. Kolla gärna in hans bio här på UM:

Dödsguden på UM > https://ungdomar.se/profile/doedsguden

Hans egna sajt: SNILLEBLIXTEN - http://snilleblixten.net

Dödsguden på Twitter > https://twitter.com/Snilleblixten

Att det finns individer som lever med religionen som livsinriktning är för mig helt ok. Det enda trista med så gott som samtliga religioner är att det är alldeles för mycket pengar inblandade. Guds Hus!?? Jo, jag tackar. Skulle människan sluta bygga kyrkor så inte skulle Gud komma "ner" till jorden och bygga och underhålla kyrkorna. Mycket glad

Kolla gärna in länkarna ovan. Den är faktiskt ganska underhållande. Flat Earth teorin i synnerhet. Men missförstå mig inte - jag är 100% klar med att jorden är hyfsat rund. Glad ... Mycket glad

Teorier är inte fakta. Teorier är teorier för att de inte kan bevisas. Har du en lösning på problemet att Darwinister säger att evolution tar en miljonmiljard år och att andra forskare säger att det blir en istid varje 100 000 år? Båda kan inte vara rätt. Antingen utvecklas arter i miljoner år, eller så dör de ut varje 100 000 år.

Han kallade sig Död och Återfödd på Flashback, men det har ingenting med mig att göra. 


   
SvaraCitera

Om din gud inte kan acceptera dig för vem du är, han kanske inte är en bra gud?


   
SvaraCitera

widediaper:
Om din gud inte kan acceptera dig för vem du är, han kanske inte är en bra gud?

Du vet ingenting om Guds makt. 

2Thess 2:11
Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen
12
och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten.

Trump är ett praktexempel. 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Du vet ingenting om Guds makt. 

2Thess 2:11
Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen
12
och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten.

Trump är ett praktexempel. 

Själv tror jag på Laika Tardig

En av få varelser vi med säkerhet kan säga har flutit runt ute i rymden...


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Teorier är inte fakta. Teorier är teorier för att de inte kan bevisas.

Skilj på vetenskapliga teorier framtagna av forskare världen över och en religiös "tro" som inte har någon som helst bevisbörda.

Dindoonuffin:

Har du en lösning på problemet att Darwinister säger att evolution tar en miljonmiljard år och att andra forskare säger att det blir en istid varje 100 000 år? Båda kan inte vara rätt. Antingen utvecklas arter i miljoner år, eller så dör de ut varje 100 000 år.

Jorden är en kall planet och under jordens långa existens har vissa delar > stora delar av planeten just varit belagd med inlandsis.

Från Forskning & Framsteg.

Här i Sverige lever vi och frodas endast i en kort paus mellan istider. När kommer egentligen nästa istid och vad är det som kommer att orsaka den?
Den senaste istiden varade sisådär en 100 000 år; sedan kom en varmare paus om cirka 15 000 år och därefter är det dags för ny istid med islager som täcker hela Sverige. Isen under den senaste istiden gick så långt ned som till Nordtyskland och London, vad jag vet (höll på att säga minns!). Tanken är onekligen svindlande – det vi tror vara det naturliga tillståndet här uppe i norr är inte sol, slask och vinter utan egentligen megavinter med hundratals meter av packad is. Och under denna kommer allt materiellt vi har skapat och byggt att ligga krossat…
Orsaken till istiderna anses vara temperaturvariationer orsakade av periodiska variationer I solstrålningen (vilket är kopplat till solfläckarna) och variationer I jordaxelns lutning.

Personligen tror jag att det är det större sannolikhet att JULTOMTEN existerar då han varje år dyker upp i vårt samhälle på julafton. Trots att miljoner fäder försöker efterlikna honom så finns det en betydligt högre sannolikhet att "originalet" trots allt existerar då så vitt jag vet ännu ingen kunnat fotografera Gud trots att han rimligen borde se ut som dig och mig. Eller står det inte i bibeln att Gud skapade människan till sin avbild!?Mycket glad


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Du vet ingenting om Guds makt. 

2Thess 2:11
Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen
12
och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten.

Trump är ett praktexempel. 

Vad är definitionen av sanning? Vad är det som gör att du tror att DIN tolkning av sanningen är rätt? Ge ett exempel på Guds makt, nånting som din gud har gjort? Ingenting, det finns ingen gud som är emot kärlek. Om du tror på den guden, du har tyvärr fel.


   
SvaraCitera
L Y S

widediaper: Ge ett exempel på Guds makt

Mata inte trollet, nu kommer han sannolikt med en vägg av Bibeltext om den Abrahamitiska gudens gärningar i historien...


   
SvaraCitera

Dindoonuffin: Har du en lösning på problemet att Darwinister säger att evolution tar en miljonmiljard år och att andra forskare säger att det blir en istid varje 100 000 år?

Jag kan kommentera detta i brist på inget annat att göra.  Mycket glad

Det mesta jag skrivit i den här tråden är VETENSKAPLIGA FAKTA. Dvs vad alla världens forskare har kommit fram till. Enda teorin, som mer var ett skämt och mig egna spekulation och åsikt var min egna personliga åsikt om jultomten vs Gud.

Vad har du fått den lögnen ifrån att evolutionen skulle ta "en miljonmiljard år"????? The big bang skedde för 13,7 miljarder år och vårt eget solsystem är bara 4,5 miljarder år gammalt.

För övrigt ska du ha i åtanken att "tiden" bara är något som människan har uppfunnit för att mer hålla koll på tid/rum begreppet där två kroppars hastighet ifrån varandra mäts för att ha tiden/avståndet som måttstock. Dvs energi x massa x tid2.

Du har säkert hört talas om Tvillingparadoxen!?

Den relativa tiden blir ofta illustrerad med tvillingpar där den ena reser till en stjärna flera ljusår bort, medan den andra blir på jorden.
Transporten går nära ljusets hastighet och som vi såg tidigare kommer tiden gå långsammare för den tvilling som befinner sig i rörelse än den tvilling som "står still" på jorden.
På grund av att tiden går långsammare för den resande tvillingen i förhållande till den tvilling som är kvar på jorden, kommer astronaut-tvillingen åldras långsammare. Faktiskt kommer vederbörande vara åtskilliga år yngre vid sin hemkomst än sin tvilling.
Det förklarar den amerikanska astrofysikern Neil deGrasse Tyson om relativitet och tvillingparadoxen.

Garanterat något som "rymdfarare/utomjordingar" har lärt sig använda sig av för att resa genom vår egen galax eller kanske tom från andra galaxer.

Men det var en rejäl urspårning ämnet Gud. En fråga till dig - anser du att allt som står i GT och NT ska efterföljas av alla Gudstroende?


   
SvaraCitera

stoner:

Jag kan kommentera detta i brist på inget annat att göra.  Mycket glad

Det mesta jag skrivit i den här tråden är VETENSKAPLIGA FAKTA. Dvs vad alla världens forskare har kommit fram till. Enda teorin, som mer var ett skämt och mig egna spekulation och åsikt var min egna personliga åsikt om jultomten vs Gud.

Vad har du fått den lögnen ifrån att evolutionen skulle ta "en miljonmiljard år"????? The big bang skedde för 13,7 miljarder år och vårt eget solsystem är bara 4,5 miljarder år gammalt.

För övrigt ska du ha i åtanken att "tiden" bara är något som människan har uppfunnit för att mer hålla koll på tid/rum begreppet där två kroppars hastighet ifrån varandra mäts för att ha tiden/avståndet som måttstock. Dvs energi x massa x tid2.

Du har säkert hört talas om Tvillingparadoxen!?

Den relativa tiden blir ofta illustrerad med tvillingpar där den ena reser till en stjärna flera ljusår bort, medan den andra blir på jorden.
Transporten går nära ljusets hastighet och som vi såg tidigare kommer tiden gå långsammare för den tvilling som befinner sig i rörelse än den tvilling som "står still" på jorden.
På grund av att tiden går långsammare för den resande tvillingen i förhållande till den tvilling som är kvar på jorden, kommer astronaut-tvillingen åldras långsammare. Faktiskt kommer vederbörande vara åtskilliga år yngre vid sin hemkomst än sin tvilling.
Det förklarar den amerikanska astrofysikern Neil deGrasse Tyson om relativitet och tvillingparadoxen.

Garanterat något som "rymdfarare/utomjordingar" har lärt sig använda sig av för att resa genom vår egen galax eller kanske tom från andra galaxer.

Men det var en rejäl urspårning ämnet Gud. En fråga till dig - anser du att allt som står i GT och NT ska efterföljas av alla Gudstroende?

Dina teorier kallas inte big bang TEORIN och evolutionsTEORIN utan anledning. De kallas teorier så länge de inte är BEVISADE. Naturlagar anses vara bevisade. 


   
SvaraCitera

widediaper:

Vad är definitionen av sanning? Vad är det som gör att du tror att DIN tolkning av sanningen är rätt? Ge ett exempel på Guds makt, nånting som din gud har gjort? Ingenting, det finns ingen gud som är emot kärlek. Om du tror på den guden, du har tyvärr fel.

widediaper:

Vad är definitionen av sanning? Vad är det som gör att du tror att DIN tolkning av sanningen är rätt? Ge ett exempel på Guds makt, nånting som din gud har gjort? Ingenting, det finns ingen gud som är emot kärlek. Om du tror på den guden, du har tyvärr fel.

Det finns tre olika typer av kärlek. Agape, Eros och philos. Lär dig skilja på de. 


   
SvaraCitera
L Y S

Dindoonuffin: Dina teorier kallas inte big bang TEORIN och evolutionsTEORIN utan anledning. De kallas teorier så länge de inte är BEVISADE. Naturlagar anses vara bevisade.

Skilj mellan hypoteser och vetenskapliga teorier. Vetenskapliga teorier är inte 100% bevisade nej, men däremot har det gjorts mycket testande och undersökande vilket gör att sannolikheten är mycket stor att de överensstämmer med verkligheten. Det är iaf bättre än att bara blint tro på allt som står i en bok. Hade det varit tillräckligt hade vi inte haft alla de olika vetenskapliga inriktningarna, och människor hade botats från sjukdomar enbart genom bön...

Det vara bara denna anmärkning. Jag tänker inte förstöra mer av TS tråd med off topic.


   
SvaraCitera