Aviseringar
Rensa alla

Trött hela tiden


Ämnesstartare

Asså de helt stört. Jag äter bra mat varje dag, dock sötsaker varje dag också men liksom ganska bra allmänt. jag har egen häst som tar mycket stor del av min tid men är även mycket med kompisar. problemet är att jag är trött heeeela tiden. asså jag e helt orkeslös hela tiden, orkar aldrig plugga, kan inte koncentrera mig hemma eller på lektionerna. blir irriterad ofta men känner bara allmänt att jag vill ligga i soffan och kolla på serie. jag lever ju ett ganska aktivt liv eftersom jag är i stallet hela tiden, är även ute och springer ibland dock väldigt sällan men har hela mitt liv varit ganska "vältränad". varför är jag då så jävla död hela tiden? jag sover också alltid minst 8h per natt. jag fattar inte vad det är för fel på mig? mitt hjärta slår extremt ojämnt och jag kan känna det minst en gång varje dag, har kollat upp det på vårdcentralen men de skulle höra av sig om de var något men de har de ej gjort. även kollat blodvärden osv, de sa inget om de heller så va fan är problemet!? jag måste liksom kunna koncentrera mig o vara pigg för att klara skolan asså kan aldrig, utan undantag koncentrera mnig och jag orkar inte vara trött mer, dvs trött i hjärnan inte i kroppen. kan någon snälla ge tips på vad jag kan göra eller bara säga vad det är för fel på mig!!?!?!? :(((( snälal snälla snälla hjälp mig, någon som kanske känner igen sig? är en 16 årig tjej.


   
Citera
Haien

Testa sova länge någon dag. Tills du vaknar av dig själv, om du känner dig utvilad tills kvällen börjar, så borde det vara att du får för lite sömn. Då 8h inte räcker för vissa.


   
SvaraCitera

Lyssna på kroppen, vila mer


   
SvaraCitera

När var du på vårdcentralen? Har du svårt att slappna av när du vilar?


   
SvaraCitera

enligt google är d cancer :p


   
SvaraCitera

Sköldkörtelproblem 


   
SvaraCitera

Gå till vårdcentralen , dom kanske kan ge dig tabletter eller något . 🙂


   
SvaraCitera

Har typ samma problem. Vet inte vad det beror på. Började med att ta bort allt socker ur vardagen (yoghurt, saft, juice, kräm, flingor osv osv). Hjälpte lite men är fortfarande ganska borta. Har även detdär med ojämn puls. Men eftersom jag kan koncentrera mig hyfsat så har jag inte tänkt å göra något åt det... tänker att det förmodligen bara är en del av att vara tonåring... Men om du hittar något som fungerar så säg till Tumme upp


   
SvaraCitera

Jobbigt med skolan i starten ? De har de varit för alla , de bara o försöka sova så mycket du kan på din fritid och sköt skolan . 


   
SvaraCitera
Cobrak

Det finns många bidragande faktorer som spelar in. Stress, vitaminbrist, sömnbesvär, högt blodsocker.

Just att du äter sötsaker varje dag kan spela stor roll. Det höjer ens blodsocker något oerhört, likaså kan kolhydratrik mat i form av potatis, bröd, ris och pasta göra det likaså.

Du kan äta bra mat i övrigt men det räcker att du får i dig en för stor mängd socker och tröttheten ligger vilandes om dina axlar.


   
SvaraCitera