Aviseringar
Rensa alla

Trött på alla som gnäller på Metroid: Other M


Ämnesstartare

Rättare sagt, alla som gnäller på storyn och att Samus portätteras som en svag liten flicka och blablablabla.

Jag har spelat och klarat alla Metroid-spel (förutom hela Other M, så inga spoilers här tack) så jag kan serien.

Först och främst, hennes Zero Suit. Folk börjar gnälla direkt. Är hon för snygg eller vad är problemet? Klart som fan hon inte är lika stark i Zero Suiten som i sin Power Suit, det säger ju sig självt (tänker framför allt på Zero Mission nu). Hon är ju knappast svag i Zero Suiten, bara inte lika brutal som med sin rustning.

Och så handlingen i Metroid: Other M. Som sagt, inga spoilers nu, men klagomålen handlar om att Adam (som man hörde talas om i Zero Mission) och Samus relation. För första gången behöver Samus hjälp av någon. Är det ett fel i sig? Behöver inte alla hjälp då och då? Link får massor av hjälp från karaktärerna i spelen.

Det roliga är ju att Sakamoto, som varit med sedan seriens början, alltid tänkt sig Samus som en stark människa men som faktiskt har känslor under den hårda och kalla rustningen. Det är helt naturligt att hon var tyst i de första tre spelen, och Prime-serien fokuserar egentligen inte någonting på Samus som karaktär. Nu när hon börjar prata och faktiskt visa att även hon har ett hjärta börjar folk irritera sig på att hon är emotionellt svag för att hon blir rädd när hon stöter på Ridley. Det kanske hon blev i Super Metroid också, men det såg inte spelarna.

Över huvud taget lyser dagens trender igenom. Karaktärer som Samus får inte visa svaghet, då blir hon sexistisk. Hon får inte vara för snygg eller ha för stora bröst eller för fet rumpa. Hin får inte heller be män om hjälp! Gud förbjude!

Det hela har gått så långt att folk på allvar tycker att karaktären Samus har förstörts bara för att hon börjat prata och uttrycka sina tankar och känslor. Ville alla verkligen att hon skulle förbli en känslokall, perfekt robot?

Nu vet jag att ni kommer ha förutfattade meningen eftersom det är jag som skriver denna tråd, men jag hävdar att Metroid: Other M är ett offer för feminismen som väller över hela världen som en gigantisk tsunami.

Kvinnor får inte vara för snygga, de får inte visa svaghet och de måste kunna utföra allt som män utför precis lika bra. Jämställdhet i dess renaste form.

Image

Person A: Vilken stor rumpa hon har!
Person B: Ja.
A: Nästan lite fläskig...
B: Ja.
A: De borde gjort den mindre och fastare.
B: Varför det?
A: Så där kan hon ju inte se ut? Det är inte realistiskt! Inga riktiga kvinnor ser ut så där!
B: Måste tv-spel vara realistiska?
A: Ja!
B: Nej.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja herregud va hemska ni e! sluta klaga på hennes rumpa seriöst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ja herregud va hemska ni e! sluta klaga på hennes rumpa seriöst!

Mer klagomål att hon tar order av Adam. Samus får inte ta order! Hon måste vara perfekt och starkast utan någon svaghet!

När man läser vad media som Levels har skrivit blir man fan mörkrädd. Samus måste alltså vara den perfekta roboten som aldrig gör fel och som aldrig behöver hjälp av andra? Hon får aldrig visa svaghet och hon ska inte kunna bli rädd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Mer klagomål att hon tar order av Adam. Samus får inte ta order! Hon måste vara perfekt och starkast utan någon svaghet!

100% agreed!!!

vhfaj:

Hon får aldrig visa svaghet och hon ska inte kunna bli rädd?

ja lr hur???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte nånting...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

fattar inte nånting...

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

fattar inte nånting...

Varför klickar du på tråden om du inte kan ditt Metroid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Varför klickar du på tråden om du inte kan ditt Metroid?

det är ett fritt land


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roligaste på länge. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag har inte haft råd att spela Metroid: Other M, än. Men jag tycker inte om utvecklingen riktigt. Samus ska, precis som Gordon Freeman, vara en knäpptyst hård jävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Other M är ett offer för feminismen som väller över hela världen som en gigantisk tsunami.

[bigsmile]

WRRRRROOOOOOAH! *feministtsunamin*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inget alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Jag har inte haft råd att spela Metroid: Other M, än. Men jag tycker inte om utvecklingen riktigt. Samus ska, precis som Gordon Freeman, vara en knäpptyst hård jävel.

Det kan det ju råda delade meningar om. Jag kan respektera att folk tycker så, men inte när det börjar snackas i alltför vilda termer och överdrifter.


   
SvaraCitera
Exner

[love]


   
SvaraCitera

Skriv inte på tråden om ni inte fattar vem samus är´, denna tråden ska bli intressant..
Samus är en klassiker, ägde med henne på supersmashbros.
Wahoo, men Jiggelypuff suger på det spelet..
Hon kan göra en attack så att hon somnar... Wtf, hon har en attack så att hon blir helt paralyserad under ett par sekunder så att man kan spöa skiten ur henne utan att det tar någon skada på en själv...
Nån som vet vad det e bra för btw?


   
SvaraCitera