Aviseringar
Rensa alla

trött på att de ska lägga sig i


Ämnesstartare

Jag och min fästman har varit tillsammans i 5 år. Vi träffades när jag var 18, han var 15. Han var väldigt mogen för sin ålder så det var inga problem.
För ett och ett halvt år sen var han otrogen, men inte med någon jag känner/kände. Det var nån helt okänd. Han berättade det här för mig och förklarade varför han gjort det. Det hade inte pågått under nån längre tid, utan ett par tre gånger. Anledningen till att han gjorde detta är för att han kände sig helt ensam och övergiven. av mig, hans älskade flickvän och bästa vän. Och jag är medveten om att jag inte brydde mig särskilt mkt om den här fina killen..om de var under ett halvår kanske? jag förstår att han tröttnade på att försöka prata medmig och umgås, men jag hade en period då jag var oerhört trött och nedstämd. Jag drog mig undan från honom och festade väldigt mycker under en period. Det gav inte honom rätten att vara otrogen, absolut inte, men jag har förlåtit honom och vi har gått vidare.

Nu till själva problemet..folk tycks inte kunna lämna oss ifred[cry] Speciellt mina två närmsta vänner tar avstånd från mig allt mer. De tycker att min kille är en riktig skitstövel, men de kan inte hela historien.. jag gör mina egna val, tar mina egna beslut och jag förstår inte varför de inte bara kan acceptera det. Killan, han heter förresten Hector, har efter den här otrohetsaffären (ett fåtal ggr som sagt) bevisat för mig att det var ett av hans livs största misstag, och varje dag försöker han bevisa hur mycket han faktiskt älskar mig. Detta kan mina vänner inte förstå:( Jag är lycklig med min fästman, men vill ju inte förlora mina vänner. Jag vet att de bara bryr sig om mig.

Jag har pratat med mina föräldrar och bror om detta, och de tycker att jag ska säga upp bekantskapen med mina vänner. Men de kan aldrig förstå,,vi har varit vänner sen lekskolan och kan inte bara släppa dom. Men jag inser samtidigt att det här tjafset fram och tillbaka (vi bråkar väldigt mkt, speciellt om hector) tär på mig, och ja jag går verkligen sönder av allt det här.

Någon som har varit med om liknande? Vad gjorde ni?


   
Citera
Ämnesstartare

fästman XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför umgås du med människor som uppenbarligen inte är bra för dig då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i dem om de får dig att må dåligt, folk förändras och utvecklas åt olika håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

varför umgås du med människor som uppenbarligen inte är bra för dig då

Vilka är inte bra för mig? Mina vänner? jo det är de. De vill mig bara väl, men jag gillar inte att de inte respekterar mitt beslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessicca:

men jag gillar inte att de inte respekterar mitt beslut.

Men tala om det för vederbörande då, och om de fortsätter så dumpa dem.
Så, klart.


   
SvaraCitera

Jessicca:

trohetsaffären (ett fåtal ggr som sagt) bevisat för mig att det var ett av hans livs största misstag

Hur kan man göra ett ''misstag'' ett fåtal gånger?

Vadå ramla han med kuken före in i en annan tjej?
Några gånger?

Njaa jag tvivlar att han är så ''fin'' som du påstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Vadå ramla han med kuken före in i en annan tjej?
Några gånger?

det är halt ute nu [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

det är halt ute nu

Sant sant. [crazy]


   
SvaraCitera

var berredd på att ge upp deras vänskap. säg till dem att de tvingar dig till att göra ett val, antingen dem eller din fästman, och att om de fortsätter tvinga dig så blir du helt enkelt tvungen att säga upp din bekantskap med dem.

det gäller att du visar att du är upprörd över detta, och inte tvekar en sekund att lämna dem, eftersom de tvingar dig

vet inte om det är rätt eller bra, men så hade jag gjort.


   
SvaraCitera

hmm. jag vet hur det kan vara med otrohet, och att gå vidare efter det... det är ju fan tillräckligt svårt att lita på varandra ändå utan massa skit. Att kunna gå vidare, och göra det så det funkar för båda, kan ju bara säga grattis! Ni verkar båda mogna.
Jag tror du ska försöka med den här killen. Att välja partner är ett av de viktigaste valen i livet, som mycket visar på ens egen person tror jag. Om inte dina vänner kan acceptera dina livsval så kanske det inte är de trognaste vänner. Din partner är en del av dig. Vilket liv lever du, (eller vill leva?) ditt eget eller deras?


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

Jag tror du ska försöka med den här killen.

Jag skulle dock aldrig ge upp mina kompisar för en partner som inte ens klarar att vara trogen.

Man får ju ha i sinnet att den här personen som man förmodligen ska vara tillsammans med tills man dör och detta är ett betéende som han knappast kommer att ge upp.

Han fick la knappt smisk på fingrarna så klart att han kommer att göra det igen.
och nästa gång har ni la bostad, bil och barn och skit som kommer att atälla till det ännu mer.

Ne fy fan. Skulle aldrig ge upp mina kompisar för ett patrask som det här.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Man får ju ha i sinnet att den här personen som man förmodligen ska vara tillsammans med tills man dör och detta är ett betéende som han knappast kommer att ge upp.

ja, det var ju biten med att kunna lita på varandra. Om man känner att man kan gå vidare efter en sån här sak, såklart att man helst gör det. Om man däremot känner att förtroendet är brukat lämnar man, det är väldigt individuellt, alla gör på sitt sätt.
Bra då är iallafall om man kan snacka om sånna här saker öppet så man vet var den andre står ifall något skulle hända, på fyllan eller så, eller hur?


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

ja, det var ju biten med att kunna lita på varandra.

Ja men som sagt detta handlar inte om något enstaka fyllejuck.
Han har legat med en tjej (eller flera. Det näms ju aldrig) vid flera tillfällen. Att han sedan ska skylla på att hon ''är frånvarande'' håller inte.

Man är väl två i ett förhållande och hjälper varandra i svåra tider.

Att sedan kompisarna säger att han verkar dålig kanske hon borde lyssna på. De kanske ser det hela från ett annat perspektiv medans hon inte kan se förbi den fasaden hon själv byggt upp.

De blev tillsammans när han framför allt var väldigt ung vilket gör att han söker sig till nya upplevelser och ett nytt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

fästman XD


   
SvaraCitera