Aviseringar
Rensa alla

trött på att de ska lägga sig i


FreeWay89:

De blev tillsammans när han framför allt var väldigt ung vilket gör att han söker sig till nya upplevelser och ett nytt liv.

jaja, ingen av oss kan bestämma hur hon ska göra. Varför diskuterar vi? jag ser ingen mening med att du ska övertala mig. denna tråds syfte är att råda så snacka med henne istället?


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

jaja, ingen av oss kan bestämma hur hon ska göra.

Ingen som sagt att vi ''bestämmer''. Men hon skriver i ett forum och vill ha råd.

lovepayyouback:

jag ser ingen mening med att du ska övertala mig.

Jag svarade på vad DU hade skrivit precis eftersom du tyckte att hon skulle satsa på den här nöten.

Jag antar dessutom att hon ändå läser det som skrivs så jag behöver inte överdrivet noga poängtera vilka jag skriver till. Tror hon förstår ändå.


   
SvaraCitera

varför pratar ni om honom då? avfärda ämnet när det uppstår och försök att umgås utan att tjafsa om ni inte håller med varandra.

varför umgås du med dem, förutom att ni känt varandra sen lekis? är det givande att de får dig må som du gör? hur skulle det se ut om du slutade umgås med dem?


   
SvaraCitera
orcite

Jessicca:

han kände sig helt ensam och övergiven. av mig, hans älskade flickvän och bästa vän. Och jag är medveten om att jag inte brydde mig särskilt mkt om den här fina killen

Jessicca:

jag hade en period då jag var oerhört trött och nedstämd. Jag drog mig undan från honom och festade väldigt mycker under en period. Det gav inte honom rätten att vara otrogen,

Jag tycker dina kompisar är dumma. Media sugare, de bara WZZRKKNNNKT BAM dömer killar. Som ett par små feminister är de helt blinda till sina egna misstag och klandrar allt på männen.
Tycker faktiskt det är du som en riktig skitstövel för att du inte brytt dig om honom när hans hjärta stod i förtär och kände sig oaccepterad när han kämpade för dig. Och att du kände dig trött och nedstämd är INGEN ursäkt och INGEN rätt att DISSA honom. För det första hur fan går festa och trött ihop. Som en tjej behöver du inse att det är inte bara en kille som får ha konsekvenser för sina handlingar.
Tjejer får också konsekvenser för sina handlingar. Och din känslokallhet till killen kommer att få honom sluta älska dig. Bara för att du är en tjej betyder det inte att bara dina känslor spelar roll. En kille brukar inte dissa folk för de är "trötta" en kille sväljer det och kämpar på. En kille brukar vara rädda om vad de har men tjejer är i regel inte vana vid detta om killar eftersom tjejer är väldigt vana att killar försöker oavsett vad hur illa de än blir behandlade och manipulerade.

Dina tjejkompisar är dumma. Känns för mig som att de inte har bra kärleksliv själva.

Jag tycker du ska lyssna på dina föräldrar men inte till punkt o pricka. Säg varken upp din bekantskap med dina vänner, eller försök vara vän med dem. Bara låt dem va och ta hand om ditt eget liv. Dina tjejkompisar vet inte vad som är bra för dig de vill bara manipulera dig. Jag kan t.om tro mig att han var otrogen av ditt tjejliga beteende och dissande för det är normalt att tjejer resonerar på ett sånt sätt att killar tröttnar på dem. Som du t.ex, dissade honom och han kände sig övergiven och bortglömd och ej älskad. Det är för att ni tjejer beter er så, ni lär er varandra att vara så. Osv. Sen behandlar ni killar illa sen vägrar ni stå för konsekvenserna och skyller det på killen. Jag säger inte att det är du som gör det men jag tänker på dina kompisar.

Du däremot verkar vara schysst faktiskt. Du accepterar ditt misstag. Men som sagt. Bry dig om dig själv och det bästa för dem som vill dig väl. Inte om dem som vill förstöra för dig.


   
SvaraCitera

orcite:

Dina tjejkompisar är dumma. Känns för mig som att de inte har bra kärleksliv själva.

Men för i helvete e det bara jag som tycker att hans upprepade ''misstag'' inte är acceptabelt?
är henne kompisar onda för att han är ett rövhål?

Jag trodde att ''bro's before ho's'' även gällde för tjejer. Guess i was wrong. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland är kärleken mer värd än vänskap och tvärtom, men dom har inte rätten att förstöra det som gör dig lycklig. Du vill ju ha både kärlek och vänskap och det ska dom acceptera.
Och det ska dom säga om dom själva till slut finner en äkta kärlek.


   
SvaraCitera

Djurgårdens IF:

Och det ska dom säga om dom själva till slut finner en äkta kärlek.

Ja men nu är det så att den här killen uppenbarligen inte är bra för henne. Är det så svårt att inse.
Skulle du själv se dina kompisar i dåliga förhållanden så skulle du givetvis försöka göra det så bra som möjligt för dom.

Tror jag säkert att de redan försökt med men att tjejen i fråga är för blind för att inse.


   
SvaraCitera

Jessicca:

Någon som har varit med om liknande? Vad gjorde ni?

Vet dock inte hur länge sedan det här incidenten inträffade, hur länge sen har det gått sen att du och dina vänner fick reda på att han varit otrogen?

Prata med dina vänner, avfärda dom inte. Vill de de dra upp ämnet så fine, bara för det måste du inte göra slut med din fästman för att dina vänner typ "hatar" honom för det han gjorde mot dig. Säg till dom istället att ni två själva har pratat/rett ut om saken och har gått vidare, lämnat det hela bakom er och försöker satsa på framtiden.

Det du inte får glömma är dock att de faktiskt är dina vänner som tänker på dig, fastän hur "dumma" och jobbiga dom verkar mot dig. De vill ju såklart ditt eget bästa, men avfärda dom aldrig. Uppskatta för att de bryr sig, men be dom att acceptera ditt val och inte göra så att er vänskap blir pankaka. Våga stå på dig, låt inte vännerna styra dig in i fördärvet.

Visst, de kanske tror att du är blind i kärleken, inte vet vart du har känslorna för honom eller struntar i vad de säger och kör över dom. Det uppskattar ingen vän.

Det är kanske bäst att du ser till ditt kärleksliv inte blandas ihop med vänskapskretsen just nu. Låt det få lugna ned sig och säg till dina vänner om de frågar att du inte har lust att prata om sånt för tillfället. Fokusera på någonting annat än att gräva en djupare grop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte dina vänner respektera dina beslut är det ju uppenbart att de inte respekterar dig. Såna vänner kan man inte ha. Jag förstår det där med att det är svårt att släppa personer man känt sedan barnsben men riktiga vänner ska acceptera dina val oavsett om de samtycker eller inte.


   
SvaraCitera

Pendulum:

Kan inte dina vänner respektera dina beslut är det ju uppenbart att de inte respekterar dig.

LOL verkligen....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

LOL verkligen....

[zzz]


   
SvaraCitera

Pendulum:

Jag förstår det där med att det är svårt att släppa personer man känt sedan barnsben men riktiga vänner ska acceptera dina val oavsett om de samtycker eller inte.

Vad är det med er brudar och era jäkla killar.
Orka ge upp allt för en sån här meningslös snubbe.

Som sagt vi har ''bro''s before ho's''
Kanse har nått att lära av grabbarna [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Vad är det med er brudar och era jäkla killar.
Orka ge upp allt för en sån här meningslös snubbe.

FreeWay89:

Som sagt vi har ''bro''s before ho's''
Kanse har nått att lära av grabbarna [wink]

Du, jag kör bro's before ho's alla gånger!! Men vad är det med vännerna som inte kan släppa det faktum att hon valt att stanna kvar med den kille som uppenbarligen betyder mycket för henne? Är de verkligen riktiga bro's då? [crazy]


   
SvaraCitera

Pendulum:

Men vad är det med vännerna som inte kan släppa det faktum att hon valt att stanna kvar med den kille som uppenbarligen betyder mycket för henne? Är de verkligen riktiga bro's då?

Nu är det så att ''ho's'' kommer och går. Finns massor av fisk i sjön, dock är riktiga kompisar svåra att få tag på och jag anser inte att någon som tänker med sin kuk/fitta framför sina kompisar är en bra kompis.

Hennes kompisar har nog stått ut ett bra tag med tanke på hur länge de vart ihop. Men eftersom han betett sig som ett svin och inte förtjänar henne så är det klart att kompisarna blir förbannade när hon ändå håller sig kvar hos nöten.

Jag har absolut ingen sympati för den här tjejen då hon inte verkar ha alla hemma. Det är snarare kompisarna som borde hitta en mognare tjej till kompis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag har absolut ingen sympati för den här tjejen då hon inte verkar ha alla hemma. Det är snarare kompisarna som borde hitta en mognare tjej till kompis.

Nej men hon har förlåtit honom. Det är ju mellan hon och han, inga andra. Jag tycker absolut kompisar ska få säga sin åsikt och har rätt att bli förbannade, men de har ingen rätt att ställa ett ultimatum: Att antingen väljer du han eller oss. Visst är hon smart så väljer hon sina vänner framför sin idiot till pojkvän, men är det schyst av vännerna att tvinga henne att välja?


   
SvaraCitera