Aviseringar
Rensa alla

trött på att faila


Ämnesstartare

Jag är så trött på att misslyckas med alla mina relationer.. När det gäller kärlek går det oftast bra i början men sen blir jag rädd för att någon ska komma för nära, "dissar" personen i fråga och sen så rinner det ut i sanden. Slutar ofta med att jag ångrar mig och gör ett tappert försök - som misslyckas.

Vänskap går det inte heller särskilt bra med.. Jag har tre vänner som står mig nära och två av dem är liksom mitt "gang" i skolan. Men jag är en ganska jobbig människa som blir avundsjuk lätt och tror att alla gaddar ihop sig mot mig jämt så det är ganska jobbigt att vara min vän.. Dessutom har jag ganska många brister (bitchig, blir aldrig nöjd osv.) som de gärna påpekar för att retas typ. Jag vill verkligen få fler vänner och jag är inte blyg eller så så det är ju lätt att få ytliga kompisar men de betyder ju inget direkt..

Okej det här blev ganska långt men jag orkar inte försöka komma på någon lösning till detta själv så jag tänkte att någon kunde brainstorma lite åt mig?

btw en av de killar jag "vart på g med" och sedan dissat vill jag så gärna få tillbaka kontakten med, hur ska jag göra??? Måste tillägga att jag gjort ett försök redan som rann ut i sanden..


   
Citera

Du kommer hitta någon som kommer vara underbar någon dag. [smile][love]


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

sen blir jag rädd för att någon ska komma för nära, "dissar" personen i fråga

Sluta att göra så då. Det är ju inte konstigt att killarna blir off, de tror ju att du ska dissa dem igen [no-no]

theperfectgirl:

Jag har tre vänner som står mig nära och två av dem är liksom mitt "gang" i skolan.

Tre vänner är fler än vad många har, så börja med att nöja dig med dem och arbeta på din relation med dem. Försökt att sluta vara en gnällig bitch som aldrig är nöjd helt enkelt [wink]

theperfectgirl:

hur ska jag göra???

Be om ursäkt för hur du betett dig mot honom tidigare?


   
SvaraCitera

det kan inte gå bra för alla tyvärr.


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

trött på att misslyckas

theperfectgirl:

Dessutom har jag ganska många brister

theperfectgirl:

theperfectgirl

Hitta ett nytt nick. [y]

theperfectgirl:

btw en av de killar jag "vart på g med" och sedan dissat vill jag så gärna få tillbaka kontakten med, hur ska jag göra??? Måste tillägga att jag gjort ett försök redan som rann ut i sanden..

Tja, varför rann det ut i sanden?


   
SvaraCitera

hellre dissa än att bli dissad [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Försökt att sluta vara en gnällig bitch som aldrig är nöjd helt enkelt

det har du faktiskt totalt jäkla rätt i! fast det är ganska svårt att sluta gnälla på allt... jag är rätt van vid att göra det.. Okej börja uppskatta det jag har, taack så mycket tror jag behövde höra det! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det kan inte gå bra för alla tyvärr.

buuh 🙁 just därför det är så irriterande att jag fortsätter kasta bort saker som kan bli något bra!

Bond:

Tja, varför rann det ut i sanden

För att jag är ganska rädd för att vara FÖR PÅ. för jag hatar när andra är det.. Och jaaa the perfect girl är jag rätt långt ifrån att vara 😉

Alcea rosea:

hellre dissa än att bli dissad

Mjoo.. men det är väl lite av en försvarsmekanism också.. Dissa innan man själv blir dissad..


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

För att jag är ganska rädd för att vara FÖR PÅ. för jag hatar när andra är det..

Gäller ju att hitta balansen. Kan ju dock påpeka att hellre att man är efterhängsen en helt frånvarande.


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

därför det är så irriterande att jag fortsätter kasta bort saker som kan bli något bra!

jo men så är det med allt


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

btw en av de killar jag "vart på g med" och sedan dissat vill jag så gärna få tillbaka kontakten med, hur ska jag göra??? Måste tillägga att jag gjort ett försök redan som rann ut i sanden..

Då du redan dissat honom så kanske han inte fattar dina hintar om att du vill få tillbaka honom, det låter iaf inte som att han dissat dig när du säger att det rann ut i sanden. Så säg bara som det är. Var tydlig!

Jösses, nu håller tjejer på och dissa killar till och med när dom faktiskt är intresserade. Och här trodde jag det var tillräckligt svårt som det var. =.='


   
SvaraCitera