Aviseringar
Rensa alla

Trött på att vara den roliga och snälla typen


sluta klaga och var glad för att du är omtyckt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Svårare än så är det inte.

Det är så svårt att hitta nytt folk häromkring när jag faktiskt nästan känner alla i min ålder, och igenom dom känner jag deras kompisar på avstånd. Usch, det känns som man skulle ha flyttat till någon annan lika stor(liten) stad där man var hel ny, ingen visste något om en och inget skitsnack fanns. Det hade varit kul bara för att få prova något nytt, för jag har inte några problem att hitta nya vänner. Snarare att jag har svårt att bli av med dom jag kanske inte vill känna...

Miceparade:

Om det enda folk irl uppfattar dig som är det du inte vill bli uppfattad som, så kanske det är lättare att ge en annorlunda bild av dig själv i text.

Vet inte om det skulle fungera för mig. Jag vill ju att folk ska tycka som dom gör om mig, att jag är trevlig och snäll osv. Men jag vill att någon tjej ska kunna tycka om "mig" alltså nästan hela mig. Jag är för tillfället bara den som är rolig och kul att ha med på festen för jag är medans jag inte försöker festens mittpunkt, just för att jag automatiskt är rolig och social med alla. Men varför kan inte någon tjej nån gång fråga om jag vill titta på en film med dom eller något? Bara hon och jag? Gå och fika på stan? Det finns inte någon jag har gjort illa, eller varit dum emot, som jag vet av.. Jag försöker liksom inte vara arg eller irriterad på någon just för att det smittar av sig. Men, ja..

isola:

Svårare än så är det inte.

Allt med tjejer är svårt för mig =/

Beverly Hills:

Så är det tyvärr, vissa är födda till att vara ensamma. Det är inget att göra åt.

Låter inte det där lite väl hemskt? =/

Supply and Demand:

om du slutar tänka i idiotiska tankebanor kanske du kan imponera någon med ditt intellekt.

Är det verkligen något att försöka "impa" me? Finns väl fler som tänker som jag, fast dom kanske har haft tur?

AndyH:

Jag har en polare som är fast i en liknande situation

Jo det låter ungefär precis som jag har det. Förutom att jag vad jag tror kan få ett bra intryck hos folk, då många vill liksom, bjuda mig på nästa fest igen osv. Men precis de me att om jag träffar nån tjej som är jättetrevlig och schysst, då blir jag liksom lite såld. Kanske inte lika intensivt som honom men, ungefär.

Im not a lemon:

Va bra, då vet du exakt hur man ska göra. Nu behöver du bara få en tjej ensam, ha en intressant konversation med henne, få henne att skratta, ge en komplimang och kyss henne.

Allt det där går bra, förutom att kyssa tjejen... Jag har aldrig riktigt kysst något heller, om jag ska vara ärlig. Alltså, jag vet inte ett SKIT om hur man liksom "gör" "det", eller hur man hånglar eller nåt. Men jag vet hur man I ett förhållande får saker att fungera sinsemellan tjejen och sig själv.. Sen så skiljer ju det från människa till människa.

OF 5:

sluta klaga och var glad för att du är omtyckt

Ja vet att många kanske inte är det heller, så jag borde vara nöjd. Men inom mig känns det som om det fattas något, någon*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HoneySuckle:

Alltså, jag vet inte ett SKIT om hur man liksom "gör" "det", eller hur man hånglar eller nåt.

Finns ju bara ett sätt att lära sig.

Är rätt lätt egentligen, jag gjorde det en gång sen kunde jag det.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

jd. Men inom mig känns det som om det fattas något, någon*

jobbigt sånt men för eller senare hittar man någon. tror dock inte det stämmer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nummer ett så känner jag igen mig ganska mycket. Alltså jag är välldigt social öppen och glad och skämtsam (många bra kvaliter enlig mig) men jag känner dock lite tvärt om, när jag är med killar tänker de inte riktigt på dessa kvaliter de känns som de tänker: söt brud henne vill jag ligga med. Jag vill att de ska märka mina kvaliter och hur jag är innan JAG vill ligga med dem. För att vara roligt och snäll är ju en del av mig, precis som det är en del av dig. Du borde verkligen inte ändra på det. Men du kanske ska börja ta lite mer platts och vara lite mer egotistisk och säga hur du vill ha det...

HoneySuckle:

Och jag vet faktiskt inte! Jag är iallafall trött på att aldrig bli "upptäckt" av någon bra tjej, Vad ska jag göra?

du sa ju nyss att du själv itne vågade "ragga " på någong tjej, men gör itne det då, försök skaffa tjej kompisar som kan lära känna dig och se alla dina sidor, snart kommer du inse att du gillar någon av dem och de lär nog också börja gilla dig med [y] Detta har jag iaf varit med om och det känns jätte mycket bättre då [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tror dock inte det stämmer

Inte stämmer att man förr eller senare hittar någon eller? Jag tror inte heller isånafall på den teorin. Jag blir bara trött på att komma till det stadiet jag jämnt kommer till, typ när andra killar "raggar" på tjejerna, då liksom kan inte jag det, för ja e rädd att misslyckas så jag fortsätter vara social bara..

Im not a lemon:

Finns ju bara ett sätt att lära sig.

Jo, men då känns det som att jag är ju snart 19, och i min ålder omkring mig finns det inte en enda oskuld, eller nån som aldrig haft ett förhållande. Jag känner ingen sån! Och då blir det liksom om jag träffar någon fin tjej, att jag "ligger" efter, och inte kan nåt. -> Värsta pinsamma situationen JAAA =/

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lici:

när jag är med killar tänker de inte riktigt på dessa kvaliter de känns som de tänker: söt brud henne vill jag ligga med.

Det är typ så alla kompisar omkring mig gör, dom liksom raggar för att få ett ligg typ, SEN om det efteråt blir något. Då har dom lyckats totalt. Men jag vill inte börja ett förhållande med ett one night stand liksom =/

Lici:

försök skaffa tjej kompisar som kan lära känna dig och se alla dina sidor, snart kommer du inse att du gillar någon av dem och de lär nog också börja gilla dig med

Detta har jag försökt med så mkt. Men alltid så lyckas liksom nån av mina kompisar "sno" dem med sin Raggning. Och så blir de ett o.n.s ändå mellan dom eller nåt. Jag liksom, känner mig lite utanför min vänner, då alla dom har så många "erfarenheter" av raggning, tjejer osv. Liksom skulle en "erfaren" tjej bli ihopsatt med mig, då skulle väl hon smått börja skratta eller något, om hur lite jag kan..
Jag vill ju att de ska hända, att jag ska träffa nån jag inte behöver liksom "ragga" till mig bara för att få nå jävla o.n.s. Jag vill att det ska liksom klicka* för båda, och att man liksom pinsamt men också blygsamt börjar träffas mer osv.. Lära känna varandra mer, på ett lugnt sätt..


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Ja kan inte ragga,

Där är problemet.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Men jag vill inte börja ett förhållande med ett one night stand liksom =/

Välkommen till verkligheten.

Själv tappade jag också oskulden som 19-åring, men du ska inte tro att någon fattade före eller efter sexet att jag var oskuld, dom läser inte tankar you know[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det märks väl rätt uppenbart om man är oskuld eller inte när man har sex? Om man inte lyckas hitta någon annan som är oskuld också då, men chanserna till det i dagens samhälle finns väl inte ens..


   
SvaraCitera

det blir inte bättre ifall du är bitchig och elak.

många människor gillar snälla katter så ifall det är din personlighet borde du väl gå för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HoneySuckle:

i min ålder omkring mig finns det inte en enda oskuld

Jo.

HoneySuckle:

Värsta pinsamma situationen JAAA =/

Nej.

Greger_EFG:

Där är problemet.

Endast själva tankesättet, man behöver inte kunna något speciellt för att ragga, försök bara lära känna personen du talar med utan att ha någon speciell baktanke så kommer situationer att presentera sig där du har möjlighet att knyta starka band.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Men alltid så lyckas liksom nån av mina kompisar "sno" dem med sin Raggning. Och så blir de ett o.n.s ändå mellan dom eller nåt.

Byt kompisar.

HoneySuckle:

Liksom skulle en "erfaren" tjej bli ihopsatt med mig, då skulle väl hon smått börja skratta eller något, om hur lite jag kan..

elelr bli smickrad och känna sig utvald, och om hon inte hade gjort det så kan hon "fuck off".

HoneySuckle:

Jag vill ju att de ska hända, att jag ska träffa nån jag inte behöver liksom "ragga" till mig bara för att få nå jävla o.n.s. Jag vill att det ska liksom klicka* för båda, och att man liksom pinsamt men också blygsamt börjar träffas mer osv.. Lära känna varandra mer, på ett lugnt sätt..

Du kan ju inte lära känna alla, och en tjej undrar nog mycket "vill han vara kompis eller bli tillsammans eller ligga bara?" och när hon märker att du är återhållsam och bara känner på henne som person så tröttnar hon antagligen av din passivitet. För tjejer vill inte ha mesar till killar. och de tjejerna som vill ha det är DÅLIGA tjejer med lika kasst självförtroende som du. Och någon sådan skall du inte ha! Du skall ha en som berikar ditt liv.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Endast själva tankesättet, man behöver inte kunna något speciellt för att ragga,

Nej, han måste ju dels våga, och sen se till att han faktiskt går ut där och snackar.

Atm sitter han ju antagligen bara i ett hörn och pussyar sig.

sculptura:

Du skall ha en som berikar ditt liv.

Dom som "kräver" lite är de bästa^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Atm sitter han ju antagligen bara i ett hörn och pussyar sig.

Ja, för att han tror att han inte kan "ragga".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djinn:

det blir inte bättre ifall du är bitchig och elak.

många människor gillar snälla katter så ifall det är din personlighet borde du väl gå för det.

Man får väl hoppas någon inser 🙂


   
SvaraCitera