Aviseringar
Rensa alla

Trött på att vara trött


Ämnesstartare

Jag har under en lång period vart konstant trött och är det fort farande. Jag tänkte att det kanske va D-vitaminbrist. Så jag gick och köpte det efter skolan för typ en månad sen, men det har inte hjälpt. Och varje dag när jag kommer hem från skolan runt, 15.00 så brukar jag lägga mig på sängen och kolla på YouTube i min mobil. Men efter typ 5 st videos har jag somnat. Jag vet inte vad jag ska göra, eller varför det är så här. Jag är trött på att va trött hela tiden. Denna trött het påverkar även på skolan, jag orkar knappt plugga i skolan med den här konstanta tröttheten. 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kanske har slitit dig lite väl och har brist på energi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, kanske. Men min skola är väldigt lugn och man får jobba i sin takt, då jag går på ett gymnasium för elever med olika diagnoser. Så jag har en anpassad studiegång så jag ska klara av skolan. Men om det är brist på energi, hur ska jag få tillbaka den energin jag saknar?
Jag säger till och med ifrån till min bästa vän för att jag inte orkar umgås med honom på rasterna. Snart blir det oxå ett till problem. För om jag säger till för många gånger kommer han inte längre vilja va min vän, för han anser mig som tråkig, för jag är trött. Så det blir bara en ond cirkel av allt ihopa.


   
SvaraCitera

Elina.01:
Vet inte, kanske. Men min skola är väldigt lugn och man får jobba i sin takt, då jag går på ett gymnasium för elever med olika diagnoser. Så jag har en anpassad studiegång så jag ska klara av skolan. Men om det är brist på energi, hur ska jag få tillbaka den energin jag saknar?
Jag säger till och med ifrån till min bästa vän för att jag inte orkar umgås med honom på rasterna. Snart blir det oxå ett till problem. För om jag säger till för många gånger kommer han inte längre vilja va min vän, för han anser mig som tråkig, för jag är trött. Så det blir bara en ond cirkel av allt ihopa.

Din energi beror bl.a på din diet och näringskost och näringsintag. Jag vet inte hur eller vad du äter så jag kan inte avgöra.
Går du på en fysisk sport?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

Din energi beror bl.a på din diet och näringskost och näringsintag. Jag vet inte hur eller vad du äter så jag kan inte avgöra.
Går du på en fysisk sport?

Jag rider 1 gång i veckan och har idrott med skolan 1 gång i veckan.


   
SvaraCitera