Aviseringar
Rensa alla

trött på min p stav!


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 16år.
Jag har haft min p stav sedan 2009 och ska ta ut den 2012 någon gång. Den har funkat bra. när jag satt i den så hade jag mens i 7dagar sen blev den helt utesluten. Men för ungefär 2-3månader sen så började jag få små blödningar(behövde bara trosskydd). Hade så i kanske en vecka, så försvann det.
För nästan en vecka sen fick jag blödningar igen, men den är jätte stor ! Får nästan lov att byta binda varje gång jag går på toa.. Börjar bli ganska irriterande. Funderar stort på att ta ut pstaven nu.
Men har ett problem, tar jag ut den så blir det antagligen så att det blir ett barn. och det vill både jag och min pojkvän. Visst jag är väldigt ung, går i skolan fortfarande . Och min mamma vet jag inte vad hon skulle göra! Hon skulle bli skogstokig! Men jag vill verkligen ! men är rädd för vad mamma ska säga..

Någon som har något tips om hur jag ska göra ?[cry]


   
Citera
Ämnesetiketter

du kan ta ut den och testa någon annan preventivmetod? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inget som jag tycker verkar bra.
hade p-piller innan pstaven. men det var inte heller så bra..


   
SvaraCitera

ok
om du inte vill skydda dig och inte vill bli gravid får ni väl låta bli samlag och göra andra saker [smile]


   
SvaraCitera

LiiNa:

Någon som har något tips om hur jag ska göra ?

Inte bli med barn?[confused]

Ni fattar nog inte ens vad det innebär. Barn ska inte ha barm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill bli gravid , men vet liksom inte hur min mamma skulle reagera på det .. [crazy]


   
SvaraCitera

Eller din pissiga svenska kanske gjorde att jag missuppfattade....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Barn ska inte ha barm

Finns hur många unga mödrar som helst nu förtiden.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

LiiNa:

vill bli gravid , men vet liksom inte hur min mamma skulle reagera på det ..

Att vilja ha och att seriöst överväga det är olika saker. Om du skaffar nu kommer ditt barn antagligen få en risig barndom och ni kommer inte hålla ihop värst länge.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

LiiNa:

Finns hur många unga mödrar som helst nu förtiden.

Är det en vettig anledning att skaffa? Är det här någon jävla modefluga eller?


   
SvaraCitera

aha, uppfattade det som att du inte ville ha barn [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Eller din pissiga svenska kanske gjorde att jag missuppfattade....

Sluta klaga. Alla är tvärr inte lika ! och ingen är perfekt fan spelar det för roll hur jag skriver. för det finns ju tydligen någon som fattar i alla fall hur jag skriver !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aha, uppfattade det som att du inte ville ha barn

Okej, men skrev att jag vill ha.


   
SvaraCitera

LiiNa:

Sluta klaga. Alla är tvärr inte lika ! och ingen är perfekt fan spelar det för roll hur jag skriver. för det finns ju tydligen någon som fattar i alla fall hur jag skriver !

Hahaha ja jag gjorde det med näppe.

Jag låter nog jävligt dryg men jag blir bara förbannad när folk inte tänker längre än näsan räcker.

Att skaffa ett barn bara för att man vill är bara fruktansvärt själviskt. Hur ska ni ha råd med barnet? Är ni lagom vuxna för att kunna ta hand om ett barn? (svaret är nej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hur ska ni ha råd med barnet? Är ni lagom vuxna för att kunna ta hand om ett barn?

Han jobbar, och jag har jobb på g.
Man skaffar väl barn för att man själv vill uppfostra det och ta hand om det . Han är några år äldre än mig så.


   
SvaraCitera